ریپورتاژ آگهی
شهر رویاهای اصفهان

شهر رویاهای اصفهان

در شرایطی كه مردم اصفهان به دلیل خشكی زاینده‌رود نا‌راحت و دلمرده شده‌اند، شهر رویا‌ها مرهمی بر نا‌راحتی مردم است و شادی و نشاط ارمغان شهر‌بازی شهر رویا‌ها برای نصف جهان است.
  • 1400/12/02
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : شهر-استان
آدرس : استان اصفهان, اصفهان- در ابتدای بزرگراه شرق اصفهان واقع شده است
تلفن : 66059000-021

در شرایطی كه مردم اصفهان به دلیل خشكی زاینده‌رود نا‌راحت و دلمرده شده‌اند، شهر رویا‌ها مرهمی بر نا‌راحتی مردم است و شادی و نشاط ارمغان شهر‌بازی شهر رویا‌ها برای نصف جهان است.
شهر‌بازی شهر رویا‌ها به عنوان بزرگ‌ترین شهر‌بازی خاورمیانه محسوب می‌شود كه در اصفهان راه‌اندازی شده است و این شهر‌بازی نیز همانند دیگر فعالیت‌ها و اقدامات اصفهان را به عنوان یكی از شهر‌ها و استان‌های شاخص به تمام كشور و دنیا نشان می‌دهد، این شهر‌بازی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی، اقامتی كشور بوده كه در یك فضای ۶۰ هزار متر مربعی به صورت مشاركتی و با سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان و شركت‌های تكنولوژی چین اجرا شده و این شهر‌بازی فضایی شاد و مهیج را برای مردم ایجاد می‌كند و این مجموعه در راستای داشتن جامعه‌ای شاد و با نشاط و به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های توسعه محرك راه‌اندازی شده است.

در ابتدای ورود به شهر‌بازی شهر رویا‌ها با یك فضای باز كه اطراف آن را كوه‌هایی فرا گرفته مواجه می‌شویم كه نخستین بخشی كه در این شهر‌بازی بیش از موارد دیگر توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند، وجود ساختمانی به شكل دایناسور است كه درون آن مبهم است و دوست داری كه هر چه زود‌تر به داخل این ساختمان بروی.

*‌ ترن هوایی از جاذبه‌های مهم شهر رویا‌ها است

ترن هوایی یكی دیگر از جاذبه‌های این شهر‌بازی است كه كوچك و بزرگ علاقه‌مند به سوار شدن روی واگن‌های این ترن هستند و كودك درون هر شخصی با دیدن این اسباب‌بازی مهیج به سر ذوق می‌آید و تفاوتی نمی‌كند كه استفاده‌كنندگان از این ترن هوایی كوچك یا بزرگ باشند، زمانی كه سوار ترن هوایی می‌شوی، فضایی توأم با ترس و دلهره، اما هیجان‌انگیز را تجربه می‌كنی و دوست داری كه این مسیر هیچ گاه به پایان نرسد و همچنان این بازی مهیج برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد.

البته دوست داری بازی ترن معلق بر خلاف ترن هوایی هر چه زود‌تر به پایان برسد، چرا كه ترن معلق با فضایی توأم با وحشت و اضطراب همراه است كه سوار شدن بر آن جرأت بسیاری می‌خواهد و هر فردی حاضر به استفاده از این بازی نیست و بسیاری از افرادی كه در صف این بازی ایستاده بودند، پس از مدتی محل سوار شدن بر این وسیله را ترك می‌كردند و ترجیح داده از بازی‌های دیگر این شهر‌بازی استفاده كنند.

شهر رویا‌ها دارای بازی‌های متعدد مهیج و شادی‌آور است

جدای از اسباب‌بازی‌هایی مانند ترن هوایی، ترن معلق، تاب زنجیری و چنین اسباب‌بازی‌هایی، بخش‌های جذاب دیگری چون شهر واژگون، سفینه فضایی و دنیای زیر آب در این شهر‌بازی وجود دارد كه با فراهم كردن فضا‌های سه‌بعدی و پنج‌بعدی لحظاتی بسیار شاد را برای استفاده‌كنندگان ایجاد می‌كند.

جذاب‌ترین بخش شهر‌بازی شهر رویا‌ها را می‌توان در شهر واژگون مشاهده كرد كه هر فرد با ورود به آن پس از گذشتن از اتاق‌های متعدد به واگنی می‌رسد كه قرار است شما را به فضایی نامعلوم و پر از هیجان ببرد، واگن‌هایی با گنجایش هشت نفر در مقابل پای افراد می‌ایستد و سپس افراد با سوار شدن بر آن وارد فضایی تاریك می‌شوند و در ادامه با فضای پنج بعدی شهری مواجه می‌‌شوند كه دایناسور‌ها به آن حمله كرده و هر لحظه برای شما ایجاد خطر می‌كند.

شهر رویا‌ها پیشرفته‌ترین پارك بازی خاورمیانه است

شهر رویاها یكی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین پارك بازی خاورمیانه است كه دارای ۱۷ هزار هكتار مساحت و در ابتدای بزرگراه شرق اصفهان واقع شده است كه دارای هفت بخش موضوعی مختلف در فضای باز و بسته است، در این مجموعه با توجه به ساختار معماری و جاذبه‌های متنوع شرایطی برای خانواده‌ها فراهم شده تا در هر گروه سنی و در شرایط آب و هوایی مختلف بتوانند لحظاتی بیاد ماندنی را تجربه كنند.

شهر رویا‌ها اقبالی برای اصفهان است

در مجموع شهر‌بازی شهر رویا‌ها برای شهر اصفهان كه از چنین فضا‌هایی بی‌بهره بوده بسیار خوب و عالی است و این شهر‌بازی فضایی شاد و مناسب را در شهر ایجاد می‌كند و به نوعی مردم با استفاده از این شهر‌بازی از دغدغه‌های روزمره خود رهایی پیدا می‌كنند و وجود این شهر‌بازی به افزایش شادابی و نشاط در میان مردم به میزان بسیاری كمك می‌كند و در حال حاضر كه زاینده‌‌رود خشك و بی‌روح است و این موضوع شادی و نشاط را از مردم گرفته است، راه‌اندازی مجموعه شهر‌بازی شهر رویا‌ها راهكاری برای گرفتن غم و اندوه از مردم و شهر اصفهان بوده و این شهر‌بازی اقبالی برای اصفهان بوده كه شادی و نشاط را برای مردم رقم می‌زند.

شهر رویاهای اصفهان-TZ1ZbbWVdt

بخش‌های شهر رویاهای اصفهان

شهر رویاها به‌طور كلی در دو بخش روباز و سرپوشیده ایجاد شده است:

بخش روباز

بخش روباز از ۱۱ بازی مختلف برای كودكان و بزرگسالان تشكیل شده است كه شامل سقوط آزاد، ترن معلق، ترن خانواده، رالی كودك، موتور فضایی، زنبور، تاب زنجیری، بازوی چرخان، كرم كوچولو، بازوی چرخان و كاروسل (اسب‌سواری گردان) می‌شود.

بهای بلیط (۱۳۹۹) هر وسیله به‌شكل زیر است:

  • ترن معلق: ۱۸۰۰۰ تومان
  • ترن خانواده: ۱۱۰۰۰ تومان
  • رالی كودك: ۹۰۰۰ تومان
  • موتور فضایی: ۱۵۰۰۰ تومان
  • زنبور: ۱۰۰۰۰ تومان
  • تاب زنجیری: ۱۵۰۰۰ تومان
  • بازوی چرخان: ۲۰۰۰۰ تومان
  • كرم كوچولو: ۷۰۰۰ تومان
  • بازوی چرخان : ۲۰۰۰۰ تومان
  • كاروسل: ۱۰۰۰۰ تومان
  • سقوط آزاد: ۷۰۰۰ تومان

 

بخش سرپوشیده

این بخش نیز از پنج قسمت مختلف تشكیل شده است كه شامل سالن بازی‌های كامپیوتری، سالن جلوه‌های ویژه و سه بخش سفر  به فضا، دنیای زیر آب و شهر واژگون می‌شود كه بازدیدكنندگان با ورود به هر بخش وارد یك فضای سینمایی می‌شوند.

سالن بازی‌های كامپیوتری

این سالن در هشت بخش ۷۰ دستگاه برای انجام بازی‌های كامپیوتری در ژانرهای مختلف از جمله ورزشی، هیجانی، ماجراجویی، جنگی و سایر موارد دارد كه ظرفیت آن‌ها درمجموع ۱۰۰ نفر است. هر بازی، بلیطی معادل (۱۳۹۹) ۷۰۰۰ تومان دارد. 

سالن‌ جلوه‌های ویژه

این سالن كه در فضایی به مساحت آن ۲۲۱۸ متر مربع و با ظرفیت ۶۰۰ نفر به‌شكل یك استودیو طراحی شده، دارای دو بخش پیش‌نمایش و نمایش اصلی است. نحوه استفاده از این سالن به این صورت است كه ابتدا مخاطبان وارد اتاق پیش‌نمایش خواهند شد و از چند نفر خواسته می‌شود تا برای خلق ترفندهای سینمایی به بازیگران كمك كنند.

این سالن كه در فضایی به مساحت آن ۲۲۱۸ متر مربع و با ظرفیت ۶۰۰ نفر به‌شكل یك استودیو طراحی شده است

پس از ورود مخاطبان به بخش پیش‌نمایش، نمایش فیلم در بخش نمایش اصلی در سبك‌های مختلفی مانند مصری، غربی، قلعه‌‌های باستانی و شهرهای مدرن آغاز می‌شود و افراد داوطلب با استفاده از تكنیك‌های جلوه‌های ویژه مانند پرده سبز، تصاویر مصنوعی و سایر تكنیك‌ها، در صحنه‌های جنگی و هیجانی به ایفای نقش ‌می‌پردازند. بهره‌گیری صحیح از جلوه‌های ویژه و تركیب آن‌ها با صحنه‌های واقعی، باعث می‌شود تماشاگران برای ۳۰ دقیقه صحنه‌های فوق‌العاده جذابی را تماشا كنند. ظرفیت سالن اصلی نمایش ۳۰۰ نفر و بهای بلیط (۱۳۹۹) ۷۰۰۰ تومان است. 

سفر به فضا

این بخش از پنج كابین تشكیل شده كه ظرفیت هركدام از آن‌ها ۲۰ نفر است. بازدیدكنندگان با قرار گرفتن در هر یك از این كابین‌ها، سفر مجازی به فضا را تجربه می‌كنند.

كابین‌ها با حركت خود به چپ، راست، بالا و پایین تجربه جالبی برای مسافران خود خلق می‌كنند و حتی در حین حركت خود با اجرام آسمانی نیز برخورد می‌كنند. مدت زمان این سفر هیجان‌انگیز، ۶ دقیقه و بیست ثانیه و بهای بلیط (۱۳۹۹) سینمای سفر به فضا ۱۸ هزار تومان است.

دنیای زیر آب

ظرفیت این بخش در هر سانس یك ساعته ۳۰۸ نفر است. در این بخش شما وارد دنیای شگفت‌انگیز زیر آب می‌شوید و با استفاده از فناوری سینمای چهار بعدی، افكت‌های آب و باد و افكت‌های حركتی و همچنین دو ربات جالب (میگو و خرچنگ)، تجربه هیجان‌انگیزی از دنیای زیر آب در قالب یك فیلم سینمایی خواهید داد. بهای بلیط (۱۳۹۹) سینمای زیر آب ۱۸ هزار تومان است.

شهر رویاهای اصفهان-LDE9IGha1a

شهر واژگون

ظرفیت این بخش كه هیجان‌انگیزترین بخش نمایشگاه است، در هر سانس ۴۰ نفر است. در این بخش پنج واگن در خط و پنج واگن برای رزرو قرار دارد كه ظرفیت هر یك از آن‌ها هشت نفر است. در این بخش وارد دنیای خطرناك دایناسورها می‌شوید و به‌نوعی با آن‌ها مبارزه می‌‌كنید. در این بخش واگن‌ها در یك فضای چهار بعدی حركت می‌كند و بازدیدكنندگان در طول مسیر ۱۹ افكت مختلف را تجربه می‌كنند. بهای بلیط شهر واژگون ۲۰ هزار تومان است. 

بخش بازی‌های آبی

در بخشی دیگر از این مجموعه، ۵۴ تفنگ آب‌‌پاش و چندین پمپ خودكار آب در یك ساختمان دو طبقه نصب شده است و بازدیدكنندگان می‌توانند در یك فضای شاد همراه با موسیقی، در یك مدت مشخص با هم‌بازی كنند. برای استفاده از این بخش باید ۲۰ هزار تومان (۱۳۹۹) هزینه پرداخت كنید. 

امكانات رفاهی شهر رویاهای اصفهان

این شهربازی از امكاناتی نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه، پاركینگ، كافی‌شاپ و رستوران برخوردار است و در كنار آن امكانات دیگری نظیر هتل چهار ستاره، سالن‌‌های ورزشی، رستوران گردان و استخر در فضایی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع در نظر گرفته‌اند.

شهر رویاهای اصفهان-jYUWGQ4kfk

ساعات بازدید و بلیط شهر رویاهای اصفهان

از روزهای یكشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۴:۰۰ می‌توانید به شهر رویاهای اصفهان بروید و از انواع بازی‌های آن لذت ببرید. بهای بلیط ورودی ۸۰۰۰ تومان (۱۳۹۹) است كه با خرید آن، برای استفاده از هر بخش یا وسیله، باید بلیط آن را (با قیمت‌های ذكر شده) جداگانه تهیه كنید. پكیج كامل شهر رویاها نیز ۱۵۰ هزار تومان (۱۳۹۹) است. 

شهر رویاهای اصفهان-GHVSSEATy7

پرسش‌های متداول

شهر رویاهای اصفهان كجاست؟

شهر رویاهای اصفهان در بزرگراه كمربندی شرق اصفهان، پس از روشن، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان قرار دارد.

شهر رویاهای اصفهان چه بخش‌‌هایی دارد؟

شهر رویاهای اصفهان دارای بخش‌ روباز با ۱۱ وسیله بازی، بخش سرپوشیده با بازی‌های كامپیوتری، سالن جلوه‌های ویژه، سفر به فضا، دنیای زیرآب و شهر واژگون و بخش بازی‌های آبی می‌شود.

ساعات بازدید شهر رویاهای اصفهان كدامند؟

از روزهای یكشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۴:۰۰ می‌توانید به شهر رویاهای اصفهان بروید.

بهای بلیط شهر رویاهای اصفهان چقدر است؟

بهای بلیط ورودی ۸۰۰۰ تومان (۱۳۹۹) است كه با خرید آن، برای استفاده از هر بخش یا وسیله، باید بلیط آن را جداگانه تهیه كنید. پكیج كامل شهر رویاها نیز ۱۵۰ هزار تومان (۱۳۹۹) است. 

شهر رویاهای اصفهان-y4bJCrlRiK

شهر رویاهای اصفهان-PWLlJvuW92

شهر رویاهای اصفهان-PMnzr8sXLU

شهر رویاهای اصفهان-JuHq9KqcU5

شهر رویاهای اصفهان-3d4nxe0H1a

شهر رویاهای اصفهان-58ePc3oi1q

شهر رویاهای اصفهان-tt3kMOaBVm

شهر رویاهای اصفهان-bri0zuymym