ریپورتاژ آگهی
آبشار لونك (۲)

آبشار لونك (۲)

آبشار لونك در جاده سیاهكل – دیلمان یكی از جاذبه های طبیعی است كه گردشگران می توانند در هیاهوی برخورد آب و صخره، تجربه ای از یك روز تابستانی خنك را داشته باشند.
  • 1400/12/01
  • استان : گيلان
  • شهر : سياهکل
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : در منطقه جنگلی كنار جاده كوهستانی سیاهكل به دیلمان پس از شهر سیاهكل فاصله آن تا شهر سیاهكل حدود ۲۵ كیلومتر
تلفن : 66059000-021

آبشار لونك در جاده سیاهكل – دیلمان یكی از جاذبه های طبیعی است كه گردشگران می توانند در هیاهوی برخورد آب و صخره، تجربه ای از یك روز تابستانی خنك را داشته باشند.

آبشار بسیار زیبای لونك تنها یكی از هزاران جاذبه گردشگری شهرستان سیاهكل استان گیلان است كه همه ساله مسافران زیادی برای تماشای آن به این منطقه مسافرت می كنند.

این آبشار در منطقه جنگلی كنار جاده كوهستانی سیاهكل به دیلمان پس از شهر سیاهكل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهكل حدود ۲۵ كیلومتر است.

این تنها یكی از آبشارهای كوچك و بزرگ این منطقه است كه در فصل بهار و پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان كم آب است، این منطقه علاقمندان خاص خود را دارد و زوج های جوان در روز عروسی خود به كنار این آبشار آمده و عكس های به یاد ماندنی می ‌گیرند.

علاقه به آب از دیرباز در ذات هر ایرانی موج می‌ زند.

آبشارها یكی از جلوه ‌های خاص عظمت الهی هستند كه ناخودآگاه هر بیننده را به تحسین خالق متعال وادار می ‌كنند، علاقه به آب از دیرباز در ذات هر ایرانی موج می‌ زند و هر كجا كه آب و آبشاری باشد میعادگاه عاشقان طبیعت خواهد شد.

استان‌ گیلان آبشارهای‌ كوچك‌ و بزرگ‌ متعددی‌ را در خود جا داده و اقلیمی‌ مساعد و هوایی‌ دلپذیر به‌ ویژه‌ در فصول‌ بهار و تابستان‌ دارند، اهم‌ این‌ آبشارها شامل لونك، لاتون، دودوزن، باباولی، خرمكش، ماسوله، ویسادارو… است، آبشار‌های‌ فراوان‌ و بسیار زیبایی‌ گیلان همواره از عوامل‌ مهم‌ توسعه اكوتوریسم‌ این استان است.

آبشار لونك جلوه‌ ای‌ از طراوت‌، شادابی‌ و زیبایی‌ را به‌ نمایش‌ می ‌گذارد، این‌ آبشار در دل‌ جنگل‌ قرار دارد و تفرجگاهی‌ مهم‌ به‌ شمار می ‌رود، درپیرامون‌ این‌ آبشار علاوه‌ بر جریان‌ رودخانه ‌ها و چشمه ‌ها، زیبایی ‌های‌ طبیعی‌ منظره ‌ای‌ بدیع‌ پدید می ‌آورند كه‌ دیدار از آن‌ را به‌ خاطره ‌ای ‌فراموش‌ نشدنی‌ تبدیل‌ می ‌كنند.
زیبایی‌ های آبشار لونك‌ ‌وصف ‌ناپذیر است

همچنین درختان سربه فلك كشیده راش، ممرز، توسكا، خرمندی، انجیری، رستنی ها گوناگون و گلهای رنگارنگ پیرامون‌ آبشارلونك و همچنین آب ‌و هوای‌ مساعد، زیبایی‌ و جذابیت‌ ویژه ‌ای‌ به‌ این‌ آبشار بخشیده‌ است، زیبایی‌ این‌ منطقه‌ در بهار و تابستان ‌وصف ‌ناپذیر است، وجود گونه‌ های‌ مختلف‌ پرندگان‌ و انواع‌ گلهای‌ زیبا پیرامون‌، آبشار لونك را به‌ یكی‌ از جاذبه‌ های ‌توریستی‌ مهم‌ استان‌ حتی ایران‌ تبدیل‌ كرده‌ است‌.

اطراف‌ آبشار فضای‌ مطلوب‌ و دل ‌انگیز است، این‌ آبشار یكی‌ از عجایب‌ و زیبایی ‌های‌ طبیعت‌ گیلان است، در فصل‌ بهار از سراسركشور مردم‌ علاقمند برای‌ تفریح‌ به‌ سوی‌ این‌ آبشار روی‌ می ‌آورند.

آبشار لونك با مناظر طبیعی‌ پیرامون‌ درهم‌ آمیخته‌ و فضای ‌زیبایی‌ پدید آورده‌ است، درختان‌ كهنسال‌ پیرامون‌ آن را فراگرفته‌ اند، این آبشار در پیوند با عناصر زیبای‌ طبیعی‌ مانند دره‌، سبزه‌ زار و اقلیم‌ مناسب‌، فضای‌ بسیارفرحبخشی‌ را برای‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت‌ فراهم‌ آورده ‌اند.

به هر حال اگر تماشای ریزش آب از كوه و صخره را دوست دارید، صدای خروش آبشاری پرآب در كوهسار را بشنوید، به سیاهكل در استان گیلان بروید و از آنجا پس از پشت سرگذاشتن مسیری ۲۵ كیلومتری به كنار آبشار لونك می ‌رسید.
آبشار پرشكوه لونك، آبنمای طبیعی چشم ‌نواز

چشم ‌اندازهای طبیعت رنگارنگ این منطقه در بهار و اوایل تابستان رویایی است اما در زمستان هم می‌ شود به كنار آبشار رفت و در خلوت سكوت، غرش آبشار را با تمام وجود شنید. اگر اهل گردشگری در طبیعت هستید حتما آبشار لونك را بینید، آبشار پرشكوه لونك، آبنمای طبیعی چشم ‌نوازی است.

آب و هوای لونك در بهار و تابستان مطبوع و روح‌ نواز است و گردشگران زیادی را جذب خود می ‌كند اما در زمستان هم مشتاقان طبیعت به تماشای آبشار می ‌شتابند.

نایب رئیس فراكسیون گردشگری مجلس گفت: شهرستان سیاهكل زیبایی ‌های خیره ‌كننده ‌ای دارد، شاید یكی از جالب ‌ترین آنها همین آبشار باشد.

یوسف قاسمی افزود: همسایگی آبشار و كوه با درختان و همنوایی آنها با پرندگان، درختان و جانوران در محل، چشم‌ اندازی رویایی پدید آورده كه تنها باید به آنجا رفت و این همه زیبایی را به چشم بصیرت و حیرت دید.

گردشگری بهترین و كم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری در سیاهكل است

وی همچنین با بیان اینكه محور سیاهكل به دیلمان كه حدود ۴۶ كیلومتر بوده و بهترین محل برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، افزود: گردشگری بهترین و كم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری در شهرستان سیاهكل است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهكل گفت: بخش گردشگری این شهرستان دارای اهمیت و پتانسیل چشمگیری بوده و رونق روزافزون آن نیازمند توجه جدی مسئولان استانی و كشوری است.

وی ادامه داد: شهرستان سیاهكل اماكن تفریحی مهمی دارد كه در صورت فراهم شدن زیرساختهای لازم می تواند گردشگران زیادی را در ایام سال به ویژه تابستان به این منطقه جذب كند.

بدین ترتیب لازمه جذب گردشگر در گیلان ایجاد فضاهای امن و با طراوت است متاسفانه اطراف آبشارزیبای لونك در شهرستان سیاهكل بر خلاف انتظار گردشگران محلی برای ریختن انواع زباله ها شده است.

از این آبشار هر چه بگویم كم گفته ایم، آبشاری زیبا در دل جنگلها و كوهستانهای بكر و زیبا، حیف است یك ایرانی این نقطه از وطن خود را نبیند كه البته خیلی زیاد هستند.

جا پای آدمی به طبیعت بكر به زشتی نمایان است

هر جا پای آدمی به طبیعت بكر باز شده متاسفانه جای پای آن به زشتی نمایان گردیده است، وقتی در طبیعت زیبای آبشار زباله ها زیبایی آن را لكه دار می كند دل هر انسان زیبا دوستی خدشه دار می شود واقعا چرا نباید رعایت كنیم؟

در این ارتباط مدیركل محیط زیست استان گیلان با اعلام اینكه چهره زیبای طبیعت را با ریختن زباله زشت نكنیم، گفت: گردشگران و تفرج كنندگان برای حفاظت از محیط زیست باید از رها كردن زباله در طبیعت خودداری كنند.

امیر عبدوس افزود: طبیعت استان بسیار بكر و دیدنی اما این طبیعت زیبا نیازمند حفاظت و نگهداری است.

وی اظهارداشت: مردم باید با همكاری گسترده با ماموران حفاظت محیط زیست خود را موظف به حراست و صیانت از این موهبت الهی كرده و از رها كردن انواع زباله در طبیعت خودداری كنند.

رها كردن زباله در طبیعت سلب حق و حقوق از دیگران است

مدیركل محیط زیست گیلان ادامه داد: محیط زیست متعلق به عموم مردم است و همه حق برخورداری از یك محیط زیست سالم و زیبا را دارند و نباید با بی توجهی و سهل انگاری و رها كردن زباله در طبیعت این حق را از دیگران سلب كرد.

به هر حال آبشار لونك یكی از زیباترین نقاط طبیعی شمال ایران است، این آبشار بزرگ و زیبا با محیطی بسیار دل انگیز كه تلفیقی از آب، صخره های بدیع، چشمه ها و پوشش جنگلی برخوردار است و به عبارتی آبشار لونك زیبایی خاص طبیعت است.

 

آبشار لونك (۲)-r6c3DrDxtL

آبشار لونك (۲)-3auZQXEFQB