ریپورتاژ آگهی
روستای حاجی بكنده

روستای حاجی بكنده

حاجی بكنده یك دهستان در استان گیلان در بخش خشكبیجار است . این دهستان مركز روستاهای منطقه است . حاجی بكنده در طی ۵ سال اخیر به خاطر ساحل زیبایی كه دارد
  • 1400/12/01
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : در بخش خشكبیجار
تلفن : 66059000-021

حاجی بكنده یك دهستان در استان گیلان در بخش خشكبیجار است . این دهستان مركز روستاهای منطقه است . حاجی بكنده در طی ۵ سال اخیر به خاطر ساحل زیبایی كه دارد جزئی از مكان های توریستی و تفریحی معروف استان شده .مردم زیادی از ساحل حاجی بكنده دیدن میكنند و همه از ته دل عاشق این ساحل میشوند. در این ساحل ماسه هایی وجود دارد كه همین ماسه ها ساحل را مخصوص فوتبال های ساحلی كردند و دریای خزر هم غروب های زیبایی دارد كه همه و همه باعث زیبایی این ساحل می شود .

در زمان های قدیم نام حاجی بكنده یوسف آباد بود وبعد ها با نام حاجی بكنده شناخته شد . در آن زمان حاجی بكنده دو مالك داشت به نام مهندس احمد همایونفر و اخوان كورس كه بعد از اجرای قانون اصلاحات اراضی زمین هایشان بین مردم تقسیم شد و حاجی بكنده شروع به پیشرفت كرد . هیچ اسناد و مداركی از زمان پیدایش هاجی بكنده وجود ندارد .
حاجی بكنده دارای مكان های اقامتی زیادی هستش كه با قیمت های مناسب در اختیار بازدید كننده ها قرار میگیرد از مكان های اقامتی ساحلی گرفته تا داخل خود دهستان . این مكان های اقامتی در ساحل به صورت پلاژ ها و دكه ها در اختیار مردم قرار می گیرد و در داخل دهستان به صورت خانه های ویلایی و سوئیت ها در اختیار مردم قرار می گیرد

حاجی بكنده از توابع بخش خشكبیجار با مختصات جغرافیایی ۴۹ درجه و ۴۷ دقیقه طول شرقی و ۳۷ درجه و ۲۶ دقیقه عرض شمالی، در ۹ كیلومتری شمال شرقی خشكبیجار و ۳۲ كیلومتری رشت قرار دارد. ارتفاع روستای حاجی بكنده ۲۶ متر از سطح دریا پایین تر است و آب و هوای آن معتدل و مرطوب است. رودخانه ی امین آباد در شرق و رودخانه ی حاجی بكنده در غرب روستا جریان دارد و پس از عبور از حاشه ی روستا به دریای خزر می ریزد.
روستای حاجی بكنده بافت مسكونی پراكنده ای دارد و به صورت خطی گسترش یافته است. اكثر خانه ها به سبك مدرن و به صورت ویلاها و سوئیت های زیبا بازسازی و نوسازی شده اند. ساخت سوئیت های زیبای روستایی در حیاط خانه ها به منظور اجاره به گردشگران، نشانه ی رونق گردشگری روستایی حاجی بكنده است استقرار روستای حاجی بكنده در كنار دریای خزر، امكان استفاده از طبیعت دریا و ساحل شنی و امكان انجام ورزش های ساحلی، شنا، صید ماهی و خرید ماهی تازه از صیادان و ده ها جاذبه ی دیگر، روستای حاجی بكنده را به یك روستای گردشگری بالفعل تبدیل كرده است. ( ۱۳، ص ۱۰۹ ) بعد از عبور هتل و برج بلند اردوگاه صدا و سیما در زیباكنار به سمت منطقه ی جلگه ای حاجی بكنده در مسیر در سمت چپ درختان صنوبر به صورت مرتب كاشته شده اند. ساحل حاجی بكنده ی بكر، مستعد توسعه ی گردشگری ساحلی و دریایی است به خصوص وجود سواحل هم جوار از جمله جفرود و منطقه ی آزاد انزلی بر ارزش های این محل می افزاید.

روستای حاجی بكنده-3J39PQR85R

روستای حاجی بكنده-xf1s8PY2Mv