ریپورتاژ آگهی

وقت سفارت ایتالیا چگونه گرفته می شود؟

كشور ایتالیا به‌عنوان یكی از كشورهای زیبای جهان با جاذبه‌های طبیعی و توریستی مقصد بسیاری از گردشگران است. اگر قصد سفر به كشور ایتالیا رادارید باید در نظر داشته باشید كه بعد از تكمیل مدارك خود به فكر تعیین وقت سفارت ایتالیا باشید.

ازآنجاكه سفارت ایتالیا فقط یك‌بار در هفته برای تعیین وقت باز می‌شود و به‌سرعت پر می‌شود لازم است تا با آمادگی كامل برای تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام كنید. برای آشنایی بیشتر با چگونگی دریافت وقت سفارت ایتالیا و مدارك لازم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 وقت سفارت ایتالیا چگونه گرفته می شود؟

نحوه دریافت وقت سفارت ایتالیا

امكانات رفاهی آموزشی و زیبا بودن كشور ایتالیا باعث تمایل بسیاری از افراد برای سفر به این كشور شده است. برای دریافت ویزای ایتالیا لازم است تا پس از آماده شدن و تكمیل مدارك خود به وب‌سایت رسمی سفارت ایتالیا مراجعه كنید. توجه داشته باشید با توجه به اینكه افراد زیادی متقاضی دریافت وقت سفارت ایتالیا هستند و مدت‌زمان محدودی برای ثبت درخواست خود، باید به‌صورت مرتب سایت را چك كنید تا به‌محض باز شدن اقدام به ثبت‌نام كنید.

درصورتی‌كه موفق به ثبت‌نام نشدید باید صبر كنید تا در نوبت بعدی بعد از باز شدن سایت اقدام به ثبت‌نام كنید. سفارت ایتالیا برای حل كردن این مشكل كارگزاری را برای تعیین وقت سفارت در نظر گرفته است. پس اگر شما قصد اقامت موقت و كوتاه‌مدت را در ایتالیا دارید می‌توانید از طریق این كارگزاری‌ها اقدام كنید و چنانچه شما قصد اقامت كاری، تحصیلی و دائم را به كشور ایتالیا دارید باید از طریق مراجعه به سایت اصلی سفارت ایتالیا اقدام به تعیین وقت كنید.

پس از مراجعه به وب‌سایت اصلی سفارت ایتالیا یا كارگزاری ثانویه باید اقدام به ایجاد یك حساب كاربری برای خود در این سایت‌ها كنید. پس از ثبت‌نام لازم است تا نوع تعیین وقت خود را به‌صورت انفرادی یا خانوادگی انتخاب كنید. دقت داشته باشید كه تعیین وقت خانوادگی برای زن، شوهر و فرزندان است. پس چنانچه شما به همراه خواهر یا برادر خود قصد سفر به ایتالیا رادارید، باید به‌صورت انفرادی اقدام به تعیین وقت كنید.

مدارك لازم برای تعیین وقت سفارت ایتالیا

پس از مشخص نمودن تاریخ مراجعه حضوری شما به سفارت لازم است تا شما مدارك لازم برای ویزای شنگن را آماده و تهیه كنید. این مدارك را باید در هنگام مراجعه به افسر پرونده تحویل دهید. توجه داشته باشید كه مدارك را به‌صورت كامل و دقیق آماده كنید؛ زیرا اگر هر یك از مدارك شما به‌صورت ناقص یا دارای ابهام باشد، منجر به رد ویزای شما خواهد شد. مدارك لازم برای تعیین وقت سفارت ایتالیا بسته به نوع ویزا ممكن است متفاوت باشد؛ اما به‌صورت كلی مهم‌ترین مداركی كه شما هنگام مراجعه به سفارت باید همراه خود داشته باشید عبارت‌اند از:

پاسپورت شخص متقاضی با ۶ ماه اعتبار و داشتن دو صفحه خالی با ترجمه رسمی

فرم تكمیل‌شده درخواست صدور ویزا

شناسنامه و كارت ملی متقاضی به همراه ترجمه رسمی

دو قطعه عكس سه در چهار با پس‌زمینه سفید

پرینت نوبت دریافت شده از كنسولگری یا كارگزاری

فیش حقوقی به همراه سه ماه آخر گردش حساب برای اثبات تمكن مالی با ترجمه رسمی

ارائه اصل و ترجمه مدارك دانشگاهی در صورت اقدام برای ویزای تحصیلی

مدارك مربوط به سوابق شغلی برای اقدام به ویزای كاری با ترجمه رسمی

مدارك مربوط به محل اقامت در ایتالیا

بیلت رفت‌وبرگشت

 وقت سفارت ایتالیا چگونه گرفته می شود؟

مدت زمان تعیین وقت سفارت ایتالیا

اگر شما به‌صورت عادی بخواهید اقدام به تعیین وقت سفارت ایتالیا كنید ۳۰ الی ۴۵ روز معمولاً زمان نیاز است؛ بنابراین شما بهتر است دو ماه قبل از تاریخ سفر خود برای تعیین وقت سفارت ایتالیا اقدام كنید تا فرصت كافی را برای تكمیل مدارك خود داشته باشید. درصورتی‌كه شرایط فوری و اورژانسی برای سفر به ایتالیا برایتان پیش آمد می‌توانید با درخواست تعیین وقت فوری در مدت‌زمان ۳ الی ۷ روزبه این سفارتخانه مراجعه كنید.

پس از مراجعه و تحویل پرونده به سفارت ایتالیا لازم است تا مدت‌زمانی برای بررسی دقیق مدارك شما و اثبات ادعای شما سپری شود. معمولاً ۲ الی ۴ هفته زمان نیاز است تا درخواست شما بررسی شود. اگر مغایرتی در مدارك شما وجود نداشته باشد با درخواست صدور ویزای شما موافقت می‌شود.

روزهای تعطیل سفارت ایتالیا

آدرس سفارت ایتالیا تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن‌بست فرزان شرقی، پلاك 15 است. ساعت كاری این سفارت 8 الی 13 و روزهای كاری آن یكشنبه تا پنجشنبه است. سفارت ایتالیا در ایران ۱۷ روز را طبق تقویم میلادی تعطیل است. اطلاع از تعطیلی‌های سفارت ایتالیا به شما این امكان را می‌دهد تا بتوانید با برنامه‌ریزی بهتری اقدام به تعیین وقت سفارت ایتالیا كنید. سفارت ایتالیا در تاریخ‌های زیر به‌صورت رسمی تعطیل است.

1 ژانویه: روز سال نو (New Year’s Day)

6 ژانویه: روز تولد دوباره (Epiphany)

25 آوریل: روز آزادی (Liberation Day)

1 می: روز كارگر (Labor Day)

2 ژوئن: روز جمهوری (Republic Day)

24 ژوئن: روز سنت جان (St. John’s Day)

29 ژوئن: روز سنت پیتر و سنت پل (St. Peter & St. Paul Day)

11 جولای: روز سنت روزالیا (St. Rosalia Day)

15 آگوست: روز علم و تفكر (Assumption Day)

19 سپتامبر: روز سنت ژانواریوس (St. Januarius Day)

4 اكتبر: روز سنت پترونیوس (St. Petronius Day)

1 نوامبر: روز مقدسین (All Saints` Day)

4 نوامبر: روز وحدت ملی (National Unity Day)

6 دسامبر: روز سنت نیكولا (St. Nicholas Day)

8 دسامبر: روز لقاح پاك (Immaculate Conception)

25 دسامبر: روز كریسمس (Christmas Day)

26 دسامبر: روز سنت استفان (St. Stephen’s Day)

 وقت سفارت ایتالیا چگونه گرفته می شود؟

انواع ویزا ایتالیا

ویزاهایی كه شما با آن می‌توانید وارد خاك ایتالیا شوید شامل ویزای توریستی، ویزای كاری، ویزای تحصیلی و ویزای خانوادگی است كه در این قسمت به‌صورت خلاصه به هركدام از این ویزاها اشاره می‌كنیم.

ویزای توریستی: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود كه قصد بازدید و گردشگری در كشور ایتالیا رادارند؛ كه به‌صورت كوتاه‌مدت صادر می‌شود. برای این نوع ویزا، شما نیاز به مداركی مانند رزرو هتل یا محل اقامت، بلیت رفت‌وبرگشت، بیمه سفر و اطلاعات مالی برای اثبات توانایی مالی خود برای اقامت در ایتالیا دارید.

ویزای كاری: اگر شما از یك شركت یا كارفرمای مقیم ایتالیا بتوانید درخواست كار دریافت كنید می‌توانید برای این ویزا اقدام كنید. برای این نوع ویزا شما نیاز به مداركی مانند دعوت‌نامه از كارفرما یا شركت موردنظر، اطلاعات مربوط به پست شغلی و مدارك مالی برای اثبات اینكه می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را تأمین كنید، دارید.

ویزای تحصیلی: این ویزا یكی از پرطرفدارترین نوع ویزاهای صادرشده برای ایتالیا است. این ویزا زمانی صادر می‌شود كه شما از دانشگاه یا موسسه آموزشی در ایتالیا پذیرش بگیرد. برای صدور این ویزا، شما نیاز به مداركی مانند نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی، اطلاعات مالی برای اثبات توانایی مالی خود در ایتالیا و مداركی مانند رزومه تحصیلی و ریزنمرات رادارید.

ویزای خانواده: اگر یكی از اقوام درجه‌یك شما در ایتالیا اقامت داشته باشد شما می‌توانید درخواست ویزای خانواده بدهید. در این نوع ویزا، شما نیاز به مداركی مانند گواهی ازدواج یا ارتباط خویشاوندی و اطلاعات مالی برای اثبات توانایی مالی خود برای زندگی در ایتالیا دارید.

نتیجه‌گیری

برای ورود به خاك ایتالیا از ایران شما احتیاج به دریافت ویزا دارید. یكی از مراحل مهم برای صدور ویزا این كشور، تعیین وقت سفارت ایتالیا است. اگر قصد اقامت موقت در خاك ایتالیا رادارید می‌توانید از طریق كارگزاری‌های معتمد اقدام به دریافت تعیین وقت سفارت این كشور كنید؛ اما اگر قصد اقامت دائم در این كشور رادارید باید از طریق سایت رسمی سفارت ایتالیا اقدام به تعیین وقت كنید.

پس از مشخص شدن زمان مراجعه شما به سفارت ایتالیا لازم است مداركی را بسته به نوع ویزا آماده و همراه خود ببرید. از زمان ثبت‌نام تا زمان مراجعه شما به سفارت ایتالیا معمولاً بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‌كشد و ۲ تا ۴ هفته نیز زمان برای بررسی مدارك شما نیاز است؛ بنابراین شما دو ماه قبل از تاریخ سفر خود برای تعیین وقت سفارت ایتالیا باید اقدام كنید.