ریپورتاژ آگهی
رستوران خانه منوچهری ها كاشان

رستوران خانه منوچهری ها كاشان

خانه منوچهری ها یكی از خانه های سنتی كاشان است ، كه به زیبایی بازسازی شده است . غذا خوردن در این خانه زیبا یك حال و هوای دیگه ای دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و غذاهای محلی كاشان را می توانید نوش جان كنید
  • 1400/11/29
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : كاشان میدان كمال الملك، خیابان محتشم كاشانی

خانه منوچهری ها یكی از خانه های سنتی كاشان است ، كه به زیبایی بازسازی شده است . غذا خوردن در این خانه زیبا یك حال و هوای دیگه ای دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و غذاهای محلی كاشان را می توانید نوش جان كنید. در ضمن می توانید بعد از صرف غذا از نگارخانه ش هم بازدید كنید.

آدرس :كاشان میدان كمال الملك، خیابان محتشم كاشانی

تلفن :۵۵۲۴۲۴۱۶-۰۳۱

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-SA62d536ha
فروشگاه خانه منوچهری نیز در كنار رستوران و در حوضخانه قدیمی خانه واقع شده است. در فروشگاه آثار كاربردی هنرمندان ایرانی و صنایع دستی قدیمی و پارچه های بافته شده در كارگاه خانه منوچهری و لباس های طراحی شده با این پارچه در معرض نمایش و فروش است. كتاب های ایرانگردی و هنری و دفترچه های دست ساز، سی دی های موسیقی ایرانی و آهنگسازان ایرانی نیز از دیگر محصولات فروشگاه است. علاوه بر این در صورت تمایل می توانید بیشتر اشیا موجود در خانه منوچهری از قبیل گلیم و فرش و چراغ ها و وظروف رستوران را از فروشگاه خریداری كنید .


گفتنی است كه آب انبار خانه منوچهری به سالن سینما تغییر كاربری داده است و با مجهزترین سیستم های صوتی و تصویری تجهیز شده است. آثار ارزشمندی از فیلم های مستند ایران مربوط به ایرانشناسی و هنرهای ایرانی و فیلم هایی از بهترین كارگردانان ایرانی و جهانی را با زیرنویس انگلیسی می توان در آرشیو سینمای خانه یافت.


درجه هتل : ۳ ستاره

آدرس : كاشان – میدان كمال الملك – خیابان محتشم كاشانی  

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-m2M8wTauSQ

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-CnLnKCpnDC
رستوران هتل سنتی منوچهری در شاه نشین جبهه شرقی قرار دارد كه با صندلی های سبك لهستانی و میزهای مربع سفید طراحی شده و با نور پنجره های رنگی تزیین می شود. ورودی رستوران از اتاق كناری شاه نشین است. این اتاق با دیواره های كاهگلی و شبكه های رنگی گچی در بالای درها روح كاملا ایرانی دارد. منوی رستوران تركیبی از غذاهای بومی كاشان و غداهای استاندارد یك رستوران ایرانی است. معروف ترین غداهای بومی كاشان عبارتند از گوشت لوبیا با پلو شوید، شفته سماق، قیمه ریزه، گوشت نخود. بدیهی است كه كاشان مركز عرقیجات سنتی ست و نوشیندنی های رستوران كلكسیونی از این عرقییجات مانند شربت بیدمشك و شربت نعنا، شربت هل است. شیرینی های كاشان نیز مانند باقلوا، كلوچه و سوهان كاشان با چای و قهوه وهمچنین بستنی سنتی كاشان بعد از غذای اصلی به عنوان دسر روی میز شماست.


از جمله فضاهای قابل توجه خانه منوچهری، گالری هنری آن است كه در فضای بالای لابی و در میان دهلیزهای زیبا محصور شده است. هر ماه یك هنرمند فرصت دارد كه كارهای خود در این گالری به نمایش گذارد. 

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-SXLqs69x9l

خانه منوچهری در محله پشت عمارت كاشان و در نزدیكی بازار قدیمی و در حد واسط محله سرپله و سرسنگ قراردارد. محله سرپله از محلات معتبر و مركز ابریشم وابریشم بافی كاشان نیز بوده است. خانه منوچهری دارای دو ورودی و از معدود خانه های آب انبار دار كاشان است.

 

خانه منوچهری در نیمه سال 1386 در آستانه نابودی كامل خریداری شد و در همان سال به شماره 19327 به ثبت آثار ملی رسید. مرمت این خانه به شكلی اصولی آغاز شد و اواخر سال 1389 به اتمام رسید. احیای این خانه مانند خانه های عباسیان و طباطبایی كاشان فقط در معماری باقی نماند ؛ خانه دارای 9 اتاق زیبای اقامتی ، كارگاه مخمل زری بافی ، فروشگاه ، سینما و رستوران غذاهای بومی است. حفظ و بازسازی این خانه در راستای هدف و آرزوی بزرگتر ی به نام احیای محله سرپله به عنوان یك سایت توریستی قرار دارد .

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-MmKwIXdYuG

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-cjvdQfWCfO

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-EoEMyc8T77

رستوران خانه منوچهری ها كاشان-dIhGcjNq5d