ریپورتاژ آگهی
روستای ناش

روستای ناش

*روستای ناش در استان گیلان،شهرستان رودبار،بخش خورگام،منطقه عمارلو و بین روستاهای نوده و اسطلخ كوه قرار دارد. ناش از طرف مغرب توسط كوه های گلنگش و از طرف مشرق توسط كوه های ناش(سنگ سرك) محصور شده و از طرف شمال به اسطلخ كوه و… و از طرف جنوب به نوده و…متصل است.
  • 1400/11/29
  • استان : گيلان
  • شهر : رودبار
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : استان گیلان, رودبار-*روستای ناش در استان گیلان،شهرستان رودبار،بخش خورگام،منطقه عمارلو و بین روستاهای نوده و اسطلخ كوه قرار دارد
تلفن : 66059000-021

*روستای ناش در استان گیلان،شهرستان رودبار،بخش خورگام،منطقه عمارلو و بین روستاهای نوده و اسطلخ كوه قرار دارد. ناش از طرف مغرب توسط كوه های گلنگش و از طرف مشرق توسط كوه های ناش(سنگ سرك) محصور شده و از طرف شمال به اسطلخ كوه و… و از طرف جنوب به نوده و…متصل است.

*شغل اكثر مردم ساكن روستا كشاورزی و دامداری است.

*اهالی روستای ناش را اقوام مختلف قومی از جمله ترك،لر،كرد و…تشكیل می دهند.

*طی دوره های مسابقات فوتبال كه در منطقه عمارلو انجام گرفته شده،تیم فوتبال ناش چندین دوره متوالی كاپ قهرمانی مسابقات راكسب نموده كه از جمله افتخارات ورزشی روستای ناش محسوب می شود(البته نسل جدید اعضای فوتبال ناش ادامه دهنده ی راه پیش كسوتان خواهند بود)

*در حادثه ناگوار زلزله سال ۱۳۶۹ كه اكثر استان گیلان را به كام خود كشید،هفتاد درصد خانه های روستا تخریب شده و خانواده های زیادی را در سوگ فرو برد.بعد از زلزله با همت خود مردم و با كمك دولت وقت روستا بازسازی شد.در این حادثه دل خراش بسیاری از خانواده ها عزیزان خود را از دست دادند،به همین مناسبت همه ساله در روز ۳۱ خرداد مجلس یادبودی برای قربانیان این حادثه توسط خانواده ها برگزار میشود.(روحشان شاد)

*مناظر طبیعی ناش كه چشم هر بیننده ای را به خود جذب میكند عبارتند از: غار سنگ سرك،كه در بخش شرقی ناش قرار دارد و بسیار جذاب و دیدنی است.غارناش،كه در بخش غربی ناش در میان سلسله كوه ها قرار گرفته است.آبشار(شارشاربن)،كه آب آن از چشمه های طبیعی ناش تامین می شود و بسیار زیبا و دیدنی است.چشمه های بسیار متعدد ناش كه آب آشامیدنی روستا از آنها تامین می شود.دریاچه طبیعی (خرس چاك) این دریاچه در بخش شرقی روستا بالای غار سنگ سرك قرار دارد وبسیار زیبا و دیدنی است.

*امكانات روستا : روستای ناش از امكانات ابتدایی برخوردار است از جمله این امكانات عبارتند از: آب لوله كشی شده،برق،تلفن،مدرسه راهنمایی و خانه بهداشت.(امكانات جانبی دیگری نیز داشت!!ازجمله نانوایی،حمام عمومی،مخابرات عمومی،مسجد و…كه متاسفانه حدود یكسال است كه این امكانات بدون متصدی و بلااستفاده است،از اعضای شورای محترم ناش تقاضا میشود كه برای این مسائل كه مشكلات زیادی را برای مردم روستا فراهم آورده است فكر اساسی بكنند)

*مردم روستای ناش پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و از این رو این مسئله را ثابت نموده اند. به عنوان مثال در طول هشت سال دفاع مقدس،سه شهید،یك مفقودالاثر،چهار جانباز و دو آزاده به این نظام مقدس هدیه نموده اند.

*از جمله محصولات كشاورزان ناش عبارتند از:گندم،جو،عدس،نخود،لوبیا و..

*از جمله باغهای روستا: باغ فندق،باغ سیب،باغ گردو و…

*از جمله میوه های جنگلی: گلابی جنگلی(امبروت)،ازگیل جنگلی(كندس)،زالزالك وحشی(گتو)،آلوچه جنگلی،زرشك و…

*دین و مذهب مردم ناش:مردم ناش معتقد به تشیع هستند و ارادت خاصی به ائمه دارند و در ایام محرم به سوگراری و عزاداری برای سرور شهیدان حسین بن علی(ع)می پردازند.

*از جمله غذاهای محلی ناش:الی چوو-ترش تره-تره-باقلا قاتوق-میرزا قاسمی و… كه بسیار لذیذ هستند.

*شكل روستای ناش به شكل روستاهای متمركز است كه اطراف آن را زمین های كشاورزی فرا گرا گرفته.

*با اینكه مردم ناش از اقوام مختلفی هستند ولی با خوشی كنار یكدیگر زندگی میكنند.مردم ناش مردم مهمان نوازی هستند حتما از این روستای زیبا دیدن نمایید.

*****************

روستای ناش روستایی است در استان گیلان قسمت عمارلو بخش خورگام بالاتر از روستای نوده و پایین تر از روستای اسطلخكوه اگر از طرف راه سیاهكل بخواهیم به این روستا برویم كه منظره بسیار زیبایی دارد باید بعد از سیاهكل به شهر اسپیلی برویم و بعد آن به شهر آسیابر و پایینتر روستای ساطلخ كوه است این روستا مردمان بسیار مهمان نواز دارد و در این روستا گندم و نخود و عدس كشت میشود و در فصل تابستان برداشت میشود

میوه های خاص خودش را دارد مثل سیب،فندق،گردو،انبروت،آلوچه جنگلیو…

روستای ناش-Xbgeq6yUFP