ریپورتاژ آگهی
روستای شهران

روستای شهران

اهالی این روستا افرادی سخت كوش و مهربان هستند. در حال حاضر به دلیل مهاجرتهای شهرنشینی انجام شده از تعداد ساكنین آن كاسته شده اما در حدود دو دهه قبل تعداد قابل توجهی از افراد در روستا سكونت داشتند.
  • 1400/11/29
  • استان : گيلان
  • شهر : رودبار
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : استان گیلان, رودبار-این روستا در استان گیلان شهرستان رودبار بخش رحمت آباد و بلوكات واقع شده ، فاصله تقریبی از مركز استان یعنی رشت، در حدود ۴۵ كیلومتر می باشد.
تلفن : 66059000-021

این روستا در استان گیلان شهرستان رودبار بخش رحمت آباد و بلوكات واقع شده ، فاصله تقریبی از مركز استان یعنی رشت، در حدود ۴۵ كیلومتر می باشد. اهالی این روستا افرادی سخت كوش و مهربان هستند. در حال حاضر به دلیل مهاجرتهای شهرنشینی انجام شده از تعداد ساكنین آن كاسته شده اما در حدود دو دهه قبل تعداد قابل توجهی از افراد در روستا سكونت داشتند.

شغل اصلی روستائیان دامداری و كشاورزی می باشد. این روستا از نظر مناظر طبیعی بسیار زیبا می باشد. پوشش گیاهی منطقه جنگلی است. دارای كوه و دره و رودخانه می باشد. این روستا به سه قسمت داخلی تقسیم شده كه از طریق دوشاخه رودخانه و در نهایت اتصال آن دوشاخه به هم این سه منطقه شكل گرفته است.

ناحیه اول به شهران محله معروف است كه تمركز جمعیت در آن ناحیه از سایر نقاط بیشتر بوده كه در قسمت شمال شرقی روستا واقع شده، ناحیه دوم به ویاب محله معروف است كه در قسمت شمال غربی روستا واقع شده و ناحیه سوم به پایین محله معروف است كه در قسمت جنوبی روستا قرار دارد.

در هر یك از مناطق شرقی و غربی ذكر شده یك رودخانه جریان دارد كه در جنوب روستا به یك دیگر پیوند خورده و در نهایت به رودخانه معروف سفیدرود وارد می شوند.

این روستا دارای دو مسجد در دو قسمت مناطق شرقی و غربی می باشد و دارای یك مدرسه ابتدایی به نام ۱۳ آبان می باشد.

روستای شهران-P8vgz3qspS