ریپورتاژ آگهی
مجموعه گردشگری مهر و ماه

مجموعه گردشگری مهر و ماه

مجموعه گردشگری مهر و ماه یك واحه است؛ یك لمحه، یك لحظه است در كنار یكی از اصلی ترین و پر آمد و شدترین بزرگ راه های كشور. به لحاظ فرم، این ساختمان گویی بخشی از محور بزرگ راه است كه به حاشیه آمده تا ضرب آهنگ سریع سفر، برای لحظه ای آرام شود.
  • 1400/11/29
  • استان : قم
  • شهر : قم
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : استان قم, قم-كیلومتر ۶ بزرگراه قم – تهران

مجموعه گردشگری مهر و ماه یك واحه است؛ یك لمحه، یك لحظه است در كنار یكی از اصلی ترین و پر آمد و شدترین بزرگ راه های كشور.
به لحاظ فرم، این ساختمان گویی بخشی از محور بزرگ راه است كه به حاشیه آمده تا ضرب آهنگ سریع سفر، برای لحظه ای آرام شود.
به عبارت دیگر، این ساختمان لحظه ای ست از روال سفر.
مجموعه گردشگری مهر و ماه، در “شهرك چاپ و نشر شهاب”, با زیر بنای ۹۰۰۰ متر مربع و در ۲ طبقه، نخست و پیش از هر چیز، در فضاهای مشاع و باز و عمومی شكل می گیرد. اصلی ترین این فضای عمومی، نوعی “لابی” یا “آتریوم” خطی خمیده است كه دو طبقه ی ساختمان را به هم وصل می كند و كل مجموعه را به لحاظ فضایی انسجام می بخشد. این “لابی” در لایه های یك طبقه و در فضاهای تقسیم و رستوران ها استمرار می یابد.
تنوع عملكرد فضاها در مجموعه ی گردش گری مهر و ماه آن چنان است كه این “لحظه ی سفر” را، به لحاظ خدماتی و آسایش مسافران و هم به لحاظ هویت فضایی، از غنای كافی برخوردار كند. انواع فضاهای سرو خوراك (از رستوران كلاسیك تا انواع fast food های مدرن)، انواع فضاهای تجاری ارائه كننده ی برندهای معتبر، فضاهای بهداشتی مجهز و آراسته، فضاهای فراغتی /فرهنگی چون كافه ها و نمایشگاه ها و كتاب فروشی ها و نمازخانه ها، از جمله اصلی ترین انواع فضاهای مجموعه ی گردشگری مهر و ماه است.
مجموعه گردشگری مهر و ماه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع مستقر است كه علاوه بر محوطه سازی قابل توجه (و البته هم خوان با اقلیم) كاربری های خدماتی دیگری از جمله پمپ بنزین، انبارها، واحد های پشتیبانی و ۴۰۰ واحد پاركینگ را شامل می شود.
سرای گردشگری مهر و ماه همزمان با هفته دولت ؛ روز پنج شنبه ۴ شهریور ۹۵، با حضور مقامات لشكری و كشور افتتاح شد.
سرای گردشگری مهر و ماه، در مساحتی بیش از ۴۰ هزار متر مربع، در كیلومتر ۶ بزرگراه قم – تهران قرار دارد.
آدرس مجتمع و دفتر مركزی :

قم، كیلومتر ۶ بزرگراه قم – تهران
تلفن: ۳۱۸۳-۰۲۵

مجموعه گردشگری مهر و ماه-xtOCCRqzZW

مجموعه گردشگری مهر و ماه-JjDgvapd9A

مجموعه گردشگری مهر و ماه-WyAlbBRSrZ

مجموعه گردشگری مهر و ماه-O3CU3vzBgZ

مجموعه گردشگری مهر و ماه-TLKP5FbtIA