ریپورتاژ آگهی
روستای زنجیره

روستای زنجیره

روستای زنجیره علیا یكی از روستاهای قدیمی استان ایلام است و تنگ باستانی زنجیره و امامزاده پیرحسین از آثار و یادمان‏های تاریخی و مذهبی آن به شمار می‏روند
  • 1400/11/28
  • استان : ايلام
  • شهر : سرابله
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : روستای زنجیرة علیا از توابع بخش مركزی شهرستان شیروان و چرداول در ۸ كیلومتری شمال شهر سرابله و ۴۰ كیلومتری مركز استان (ایلام) قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

روستای زنجیرة علیا از توابع بخش مركزی شهرستان شیروان و چرداول، با مختصات جغرافیایی ۴۶ درجه و ۳۴ دقیقه طول شرقی و ۳۳ درجه و ۴۹ دقیقه عرض شمالی، در ۸ كیلومتری شمال شهر سرابله و ۴۰ كیلومتری مركز استان (ایلام) قرار دارد. زنجیرة علیا از روستاهای كوهپایه‏ای است كه از سطح دریا ۱۰۸۰ متر ارتفاع دارد. این روستا آب و هوای معتدل كوهستانی دارد. روستای زنجیره علیا یكی از روستاهای قدیمی استان ایلام است و تنگ باستانی زنجیره و امامزاده پیرحسین از آثار و یادمان‏های تاریخی و مذهبی آن به شمار می‏روند. تنگ زنجیره در دوران‏های گذشته اهمیت سوق‏الجیشی داشته و در هنگام حملات دشمنان به عنوان مكانی جهت موضع‏گیری دفاعی مورد استفاده قرار می‏گرفته است. قدمت این روستا به بیش از دو قرن می‏رسد. مردم روستای زنجیرة علیا به زبان كردی سخن می‏گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

 

روستای زنجیره-qBbeRVbv08

روستای زنجیره-rboTwUu1gW

روستای زنجیره-UHtjavCu7N

روستای زنجیره-YBvCaPdUjC

روستای زنجیره-zPi0RDa5a2

روستای زنجیره-x6zghfnaSg

روستای زنجیره-3awbmGQHYs

روستای زنجیره-RsHFX23Hud

روستای زنجیره-ZNgfQtKT4m

روستای زنجیره-GgDBNgGSoS

روستای زنجیره-N9tuOMSCE1

روستای زنجیره-7jbnVdKJ0N

روستای زنجیره-WZ5rDb9D9i

روستای زنجیره-jfrofy5cnT