ریپورتاژ آگهی
تنگ دار

تنگ دار

اگر از روزهای گرم تابستان خسته شده‌اید، اگر دنبال یك مكان مهیج و بكر می‌گردید، اگر هوس آب‌بازی كرده‌اید، ما به شما رودخانه نوردی در تنگ دار را به شما پیشنهاد می‌كنیم.
  • 1400/11/24
  • استان : مازندران
  • شهر : نوشهر
  • دسته : دره ها و تنگ های ایران
آدرس : مازندران – نوشهر خروچی چالوس به نوشهر، روستای كشكسرا
تلفن : 66059000-021

اگر از روزهای گرم تابستان خسته شده‌اید، اگر دنبال یك مكان مهیج و بكر می‌گردید، اگر هوس آب‌بازی كرده‌اید، ما به شما رودخانه نوردی در تنگ دار را به شما پیشنهاد می‌كنیم.
برای آنكه سفرهایی مانند تنگ رغز، تنگ دار، تنگ رازیانه و… را بهتر درك كنیم، باید اول توضیحی از تنگ ارائه دهیم.
تنگ دره‌ای است كه بیش‌ازاندازه‌ی طبیعی ژرف و باریك باشد. دیواره‌های تنگ اغلب قائم و فوق‌العاده پرشیب است. در سوی دیگر تنگه باریكه‌ای از آب كه دو دریای مجاور را به‌طور طبیعی به یكدیگر متصل سازد. به این عارضه باب نیز گفته می‌شود. در ادبیات رایج تفاوتی بین تنگ و تنگه نیست درصورتی‌كه این دو واژه تفاوتی اساسی دارند.
هنوز مشخص نیست كه اسم تنگ دار از كجا آمده است اما می‌توان حدس زد كه وجه‌تسمیه آن، دار و درخت‌های فراوان اطراف تنگ است.
از همان ابتدا می‌توانید پا در آب خنك رودخانه تنگ دار بگذارید. خلاف جهت آب را كه بالا می‌روید مناظر زیبایی در جلویتان ظاهر می‌شود. صخره‌های پوشیده از خزه و پرسیاوشان منظره بی‌نظیری را برایتان ساخته است. عمق آب در هر قدمتان متغیر است. هنگامی‌كه آب تا زانوی شما است، بازهم باید مراقب باشید، زیرا ممكن است در قدم بعدی تا گردنتان در آب فرو برود. راهتان را كه ادامه می‌دهید، به حوضچه‌هایی می‌رسید كه می‌توانید از روی صخره‌ها در آن شیرجه بزنید و گرمای شهر را با خنكی آب عوض كنید.

آدرس :مازندران – نوشهر خروچی چالوس به نوشهر، روستای كشكسرا

نكات مهم:

هنگام شیرجه زدن، مراقب باشید كه در حوضچه آب تخته‌سنگ نباشد.
بااینكه اگر شنا بلد نباشید هم می‌توانید به این سفر بروید، اما بلد بودن شنا به شما اعتمادبه‌نفس داده و لذت سفرتان را دوچندان خواهد كرد.

تنگ دار-If50qIvkSG

تنگ دار-qiBuwCOCeD

تنگ دار-htycNS1XLq