ریپورتاژ آگهی
امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ كامو

امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ كامو

امامزادگان عبداله، محمد و احمد كه هر سه برادر بوده و از نوادگان امام موسی بن جعفر(علیه السلام) می باشند. این مطلب در شجره نامه و تأییدیه مركز آستان حضرت عبدالعظیم حسنی نیز چنین آمده است. «آنچه در كتب انساب استنباط نمودم، در قریه كامو و در زمین پاكنبد نزدیك چشمۀ آب و كوه، ۳ امامزادگان جلیل القدر و عظیم الشأن می باشند.
  • 1400/11/21
  • استان : اصفهان
  • شهر : جوشقان و کامو
  • دسته : امامزاده های ایران
آدرس : استان اصفهان, جوشقان وكامو
تلفن : 66059000-021

امامزادگان عبداله، محمد و احمد كه هر سه برادر بوده و از نوادگان امام موسی بن جعفر(علیه السلام) می باشند.
این مطلب در شجره نامه و تأییدیه مركز آستان حضرت عبدالعظیم حسنی نیز چنین آمده است. «آنچه در كتب انساب استنباط نمودم، در قریه كامو و در زمین پاكنبد نزدیك چشمۀ آب و كوه، ۳ امامزادگان جلیل القدر و عظیم الشأن می باشند. امامزاده احمد، امام زاده عبداله و امام زاده محمد فرزندان اسحق ابن ابراهیم ابن امام موسی كاظم علیه السلام».

آستان امامزاده عبدالله (علیه السلام) در فاصله ۷۵ كیلومتری كاشان و در مسیر جادۀ كاشان به میمه و در شهر كامو زیارتگاهی است بانام امام زاده عبدالله (علیه السلام). در این زیارتگاه سه امام زاده مدفون می باشند. این بنا تاریخ ۱۳۵۸ بنایی با مصالح خشت و گل بوده كه با همت هیئت امناء و خیرین و اهالی شهید پرور كامو بازسازی و به صورت بنای فعلی در آمده است.
وسعت كل زمین های امام زاده دو هزار متر و مساحت زیربنای حرم به اضافه شبستان آن ۵۰۰ مترمربع می باشد. گنبد فعلی امام زاده یك پوش و ارتفاع آن از كف ۱۴ متر است و ضریحی فلزی به ابعاد ۳×۲ روی سنگ قرار داخل بقعه قرار گرفته است. تزئینات داخل حرم فاقد گچكاری، آینه كاری و كاشی كاری می باشد. این امامزادگان بزرگوار مورد احترام و تكریم اهالی شهر و سایر شهرهای نزدیك و دور قرار داشته و دارد.

آدرس :استان اصفهان ـ شهرستان كاشان ـ بخش قمصر ـ شهر كامو ـ روستای كامو

امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ كامو-etaydJQ6nO

امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ كامو-pqjdMwhxtK

امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ كامو-cKSjg44Fxh