ریپورتاژ آگهی
امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت

امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت

درباره نحوه درگذشت بی بی سكینه در كتب كنزالانساب و همچنین در كتاب بحرالانساب آمده است كه: فرزندان امام موسی كاظم (علیهم السلام) عبدالرحمن، زید، سلیمان، حمزه و سكینه خاتون در ولایت زهر آب افتادند
  • 1400/11/21
  • استان : تهران
  • شهر : ملارد تهران
  • دسته : امامزاده های ایران
آدرس : استان تهران ـ شهرستان شهریار ـ بخش ملارد ـ شهر صفادشت ـ جاده ملارد
تلفن : 66059000-021

درباره نحوه درگذشت بی بی سكینه در كتب كنزالانساب و همچنین در كتاب بحرالانساب آمده است كه: فرزندان امام موسی كاظم (علیهم السلام) عبدالرحمن، زید، سلیمان، حمزه و سكینه خاتون در ولایت زهر آب افتادند، عبدالرحمن و زید را در پلنگ آباد و سلیمان را كوشك آباد و سكینه خاتون بنت امام موسی كاظم (علیهم السلام) را در شهر آباد شهید كردند، خارجیان مرد آباد از عقب آمدند، در شهر آباد چشمه ای بود پر آب كه حضرت سكینه خاتون خود را در میانه آب افكند و غایب شد. بقعه ای در آنجا ساخته شد و آن را مزار هزارخانی نهادند. (كتاب بحرالرحاب، ص۵۶۹)
نسب امامزاده بی بی سكینه در كتاب بحرالحرحاب، ص ۵۶۹ فرزند امام موسی بن جعفر (علیه السلام) و خواهر گرانقدر حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می باشد.

یكی از مصفاترین زیارتگاههای حومه شهرستان شهریار، بقعه متبركه امامزاده بی بی سكینه (علیها السلام) می باشد كه در جاده ملارد و در مسیر جاده ترانزیت غرب كشور جنب صالح آباد خاتونلر صفادشت قرار گرفته است كه زیارتگاه عاشقان و مریدان اهل بیت (علیهم السلام) و صاحب كرامات فراوانی است كه مورد توجه زائران از شهرهای مختلف كشور می باشد و سالانه میلیون ها نفر به زیارت حضرتش مشرف می شوند. ساختمان اصلی بقعه كه نوساز و دارای تزیینات معماری اسلامی از قبیل كاشی كاری و آیینه كاری با دیوارهای باربر و سقف طاق ضربتی با نمای سنگ و داخل بقعه به صورت آینه كاری و دارای ضریح نقره ای طلاكوب كه در سال ۱۳۷۲ توسط هنرمندان اصفهانی طراحی و نصب گردیده و بقعه مزبور دارای گنبدی آجری با پوشش كاشی خشتی است كه اخیراً ساخته شده است. دو گلدسته نیز در طرفین ایوان ورودی بنا گردیده است. این بقعه از امكانات رفاهی مناسب مثل زائرسرا، واحد فرهنگی جهت استفاده زائرین محترم برخوردار است در محوطه بقعه گورستان و غسالخانه و سردخانه قرار دارد و دارای طرح جامع می باشد. این امامزاده دارای ۴۰ باب زائرسرا با ۱۱۵ اتاق جهت استراحت و اسكان زائران و نیز امكانات اولیه جهت زوار است. در فضای صحن امامزاده قبور شهدا قرار دارد. در مجاورت این بقعه بازارچه ای فصلی برپا می گردد.

آدرس :استان تهران ـ شهرستان شهریار ـ بخش ملارد ـ شهر صفادشت ـ جاده ملارد

 

امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت-7CBWg3kxM7

امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت-UzRBJRv2Lx

امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت-SIqSYax8aD

امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت-mMhASxcBHA

امامزاده بی بی سكینه (ع) ـ صفادشت-3Bah4MiOlP