ریپورتاژ آگهی
امامزاده ابراهیم (ع) ـ پس قلعه

امامزاده ابراهیم (ع) ـ پس قلعه

نسب آن حضرت به امام حسن مجتبی (علیه السلام) می رسد. آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در شهرستان شمیرانات، روستای پس قلعه، منطقه دربند تخریش كه از ییلاقات و تفریحگاه های شمال تهران به شمار می رود،
  • 1400/11/20
  • استان : تهران
  • شهر : تجريش
  • دسته : امامزاده های ایران
آدرس : استان تهران, تجریش-شهرستان شمیرانات ـ بخش دربند ـ شهر شمیرانات ـ دهستان ـ روستای پس قلعه
تلفن : 66059000-021

نسب آن حضرت به امام حسن مجتبی (علیه السلام) می رسد.

آستان امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در شهرستان شمیرانات، روستای پس قلعه، منطقه دربند تخریش كه از ییلاقات و تفریحگاه های شمال تهران به شمار می رود، دامنه دره توچال واقع شده است. محوطه حیاط این آستان مقدس فضایی است مناسب برای استراحت و زایران و گردشگران می توانند از این فضا برای استراحت چند ساعته و یا چند روزه استفاده كنند. این روستا از امكانات اقامتی برای زایران بی بهره است اما رستوران هایی برای استفاده گردشگران و زایران وجود دارد. حیاطی كوچك، زیبا و دوست داشتنی, تنها سقاخانه ای كه امروزه پذیرای مهمانان می باشد. درختان تنومند، منظر كوهها و دره های اطراف، صدای رودخانه و آواز پرنده ها, آب گوارای چشمه ای كه به داخل حوض زیبای وسط حیاط امامزاده میریزد. همه و همه در مكانی مقدس آرامشی دلپذیر به مهمانان هدیه می كند.
حرم امامزاده كوچك و نوع معماریش مربوط به زمان قاجاره. ساختمان جدیدی متصل به این حرم به عنوان مسجد ساخته شده و نمای داخلی حرم امامزاده در سالهای اخیر آینه كاری شده. گنبد سبزرنگ امامزاده كوتاه و همانند سایر بناهای جانبی دارای پوشش شیروانیه. ضریح چوبی سبزرنگی برروی مرقد قرار گرفته كه اطراف آنرا بسیار محدود كرده. تابلوهای نقاشی نظیر تمثال مبارك حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) كه بر روی پوست نقش بسته و زیارت وارث كه بیش از صد سال قدمت دارد.

آدرس :استان تهران ـ شهرستان شمیرانات ـ بخش دربند ـ شهر شمیرانات ـ دهستان ـ روستای پس قلعه

 

امامزاده ابراهیم (ع) ـ پس قلعه-wPsuZa44Cr

امامزاده ابراهیم (ع) ـ پس قلعه-sNxED7BdCS

امامزاده ابراهیم (ع) ـ پس قلعه-slslbd8WBH

امامزاده ابراهیم (ع) ـ پس قلعه-UZ7UfkqV3n