ریپورتاژ آگهی
پارك كوه سنگی

پارك كوه سنگی

كوهسنگی یكی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است كه به دلیل وجود دو كوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود
  • 1400/11/20
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : پارك های ایران
آدرس : مشهد، بلوار كلانتری، بوستان دارای سه ورودی است. خیابان اصلی كوهسنگی، بلوار كلانتری و درب قسمت شمالی پارك از خیابان ابوذر غفاری 37. مجله علی‌بابا
تلفن : 66059000-021

كوهسنگی یكی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است كه به دلیل وجود دو كوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در كنار رشته كوه های جنوبی مشهد واقع شده است.

این تفرجگاه زیبای شهر مشهد در تابستان جاری با پذیرش حجم انبوه گردشگر، پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داد.

هوای لطیف و دید مناسب ,پارك كوهسنگی مشهد گردشگاه ها قدیمی مشهداز فراز كوه هایی كه رسیدن به بالای آنها سهل وآسان است، این پارك زیبای مثلثی شكل را از دیر باز مورد استقبال زائران و مجاوران مشهد قرار داده است.

طرح بزرگ توسعه مجموعه تفریحی گردشگری كوهسنگی در حالی در حال انجام است كه هم اكنون این مجموعه در مجاورت بافت شهری قرار گرفته است و بخشی از جاده كمربندی مشهد كه جاده آسیایی نیز نامیده می شود، از كنار اراضی آن می گذرد.

این طرح كه در وسعت ۱۰۰ هكتار پیش بینی و مطالعات آن توسط مشاور انجام شده است با اجرای بخش وسیعی از طرح های دامنه شمالی كوه ها، چشم به آینده ای منحصر بفرد در منطقه با اجرای بخش های دیگر دارد.

 

پارك كوه سنگی-rFqtQkPfsV

در طرح توسعه این مجموعه، مشاور طرح، باغ های هفتگانه را پیش بینی كرده است كه عبارتند از: باغ پذیرایی، باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ آرامگاه، باغ ورزشی وباغ تفریحی

ایجاد دریاچه مصنوعی و جزیره پرندگان در میان آن، احداث باغ موزه طبیعی با قرارگرفتن انواع حیوانات در آن، ایجاد رستوران های مختلف بر فراز كوه و كنار دریاچه، ساخت دو مجموعه شهر بازی تابستانه و سرپوشیده و ایجاد مسیر منو ریل تفریحی در رینگ اطراف كوه ها و بهره برداری از مجموعه احداث شده كودك وآینده، طرح های قابل سرمایه گذاری با بازده فراوان در این طرح بزرگ است كه به سرمایه گذاران توصیه می شود.

 

پارك كوه سنگی-rLVqWoNv01

پارك كوه سنگی-vZWSdUXh3O

پارك كوه سنگی-e31xw8YXf2

پارك كوه سنگی-4g0qq4AhWt

پارك كوه سنگی-gAnlyEUX1j

پارك كوه سنگی-sH4IkcvFSB

پارك كوه سنگی-aQqCdlI7OF