ریپورتاژ آگهی
آبشار دامجی قیه

آبشار دامجی قیه

این آبشار از میان سنگهای آهكی تراوش كرده و به درون چاله در مجاورت این سنگها میریزد. ارتفاع این آبشار در حدود ۵ متر و در ارتفاع ۲۰۰۸ متری از سطح دریا واقع شده است.
  • 1400/11/19
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : زنوز
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : آبشار دامجی قیه در استان آذربایجان شرقی واقع است. این آبشار در شرق روستای درق در فاصله ۳ كیلومتری شمال شرقی شهرستان زنوز واقع است.
تلفن : 66059000-021

آبشار دامجی قیه در استان آذربایجان شرقی واقع است. این آبشار در شرق روستای درق در فاصله ۳ كیلومتری شمال شرقی شهرستان زنوز واقع است. این آبشار از میان سنگهای آهكی تراوش كرده و به درون چاله در مجاورت این سنگها میریزد. ارتفاع این آبشار در حدود ۵ متر و در ارتفاع ۲۰۰۸ متری از سطح دریا واقع شده است. درق یكی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است كه در دهستان زنوزق بخش مركزی شهرستان مرند واقع شده‌است. درق از نظرآب و هوایی جزو مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود كه دارای زمستانهای سرد طولانی و بهار و پاییز نسبتاً سرد و تابستانهای معتدل می‌باشد.حدود ۶ ماه از سال یخبندان است. متوسط میزان بارندگی سالیانه حدود ۳۹۷ میلی متر است.فروردین ماه با ۶۷ میلی متر بیشترین و مرداد ماه با ۴ میلی متر كمترین میزان بارندگی را دارند. میانگین دمای سالیانه ۱۲ درجه سانتی گراد می‌باشد. دسترسی به آبشار دامجی قیه از طریق جاده ارتباطی مرند به جلفا، سه راهی زنوز، بعد از شهرستان زنوز، روستای درق امكانپذیر است. آبشار در فاصله ۲ كیلومتری شرق روستای درق پس از زمینهای كشاورزی واقع است.

 

آبشار دامجی قیه-avcyYrl315

آبشار دامجی قیه-Goe4Ljskzt

آبشار دامجی قیه-lBsWKUDS22

آبشار دامجی قیه-dAaU5hVmSm

آبشار دامجی قیه-eVmaNLrVel
منبع : كویرها و بیابانهای ایران