ریپورتاژ آگهی
فرودگاه بین المللی اصفهان

فرودگاه بین المللی اصفهان

فرودگاه بین‌المللی اصفهان كه با نام “فرودگاه شهید بهشتی” نیز شناخته می‌شود، یكی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های كشور است كه در منطقه صفه شهر اصفهان قرار دارد.
  • 1400/11/18
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : فرودگاه بین‌المللی اصفهان كه با نام “فرودگاه شهید بهشتی” نیز شناخته می‌شود، یكی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های كشور است كه در منطقه صفه شهر اصفهان قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

فرودگاه اصفهان یا فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی، از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های كشور است كه در منطقه صفه اصفهان قرار داشت و در سال ۱۳۶۱، در مكان فعلی احداث شد. از مزیت‌های این فرودگاه فاصله مناسب آن از اراضی شهری است كه از مهم‌ترین نتایج آن می‌توان به عدم ایجاد آلودگی صوتی برای ساكنین شهر اصفهان اشاره كرد. برخی از مقاصد پروازهای این فرودگاه شامل بغداد، نجف، آنتالیا، استانبول، ایروان، تفلیس، دوحه و سن پترزبورگ می‌شود.

این فرودگاه با مساحت ۱۰۴۱ هكتار، پذیرای انواع هواپیماهای مسافربری موجود بوده و دارای یك ترمینال جهت پروازهای داخلی و یك ترمینال برای پروازهای خارجی می‌باشد.

شهر اصفهان به دلیل موقعیت خاص سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و …، از جاذبه‌های بسیاری برخوردار است از این رو همه ساله علاوه بر مسافرین و ایرانگردان داخلی، پذیرای شمار زیادی از جهانگردان و گردشگران خارجی نیز می‌باشد. نكته قابل توجه دیگر دیدار بسیاری از مقامات و مسئولین ارشد كشورهای مختلف است كه ضمن سفر به ایران، از شهر تاریخی اصفهان نیز بازدید به عمل می‌آورند و این امر اهمیت بالای این شهر و لزوم تشكیلاتی زیبا، مجهز و شایسته شهر تاریخی اصفهان را یادآوری می‌نماید.

فرودگاه بین‌المللی اصفهان در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته به حدود ۱.۵ میلیون مسافر خدمات ارائه می‌نماید. فعالیت هندلینگ و خدمات مسافری توسط شركت‌های هواپیمایی كیش ایر، ایران ایر، آسمان، كاسپین و ماهان ایر موجود در فرودگاه انجام می‌شود. گفتنی است علاوه بر انجام پرواز به نقاط مختلف كشور، از این فرودگاه پروازهایی به شهرهای تفلیس، بغداد، دوبی، كویت، جده، مدینه، استانبول، ازمیر، دمشق، نجف، آدانا، آنتالیا و دوحه نیز انجام می‌شود.

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دارای امكانات هواشناسی، امكانات گمرك و گذرنامه، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی، امكانات پزشكی و اورژانس و مراكزی همچون پلیس، یگان حفاظت، نهاد ریاست جمهوری و … می‌باشد.

از مزیت‌های این فرودگاه فاصله مناسب آن از مناطق شهری و مسكونی است از این رو بسیاری از مشكلات دیگر فرودگاه‌های كشور را ندارد كه از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم ایجاد آلودگی صوتی برای ساكنین شهر اصفهان اشاره نمود.

حمل و نقل عمومی با اتوبوس شهری در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان وجود ندارد و خدمات تاكسیرانی فرودگاه توسط شركت “امین سیر اصفهان” كه وابسته به سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی شهر اصفهان می‌باشد، انجام می‌گیرد. دفتر و محل استقرار شركت جنب ترمینال داخلی می‌باشد و شركت به صورت ۲۴ ساعته به مسافرین گرامی خدمات لازم را ارائه می‌نماید.

فرودگاه بین المللی اصفهان-rUK20Vf6qo

فرودگاه بین المللی اصفهان-7Yp9V4lKzC

فرودگاه بین المللی اصفهان-ByfQfgoYkR

فرودگاه بین المللی اصفهان-tnXMT06vLe

فرودگاه بین المللی اصفهان-uerRfi7hhb

فرودگاه بین المللی اصفهان-gG36B9I4Kf