ریپورتاژ آگهی
شهر قائمیه

شهر قائمیه

در غرب استان فارس در عرض جغرافیایی ۲۹ درجه و ۴۱ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۵۳ دقیقه شرفی و ۱۲۵ كیلومتری شیراز
  • 1400/11/18
  • استان : فارس
  • شهر : کازرون
  • دسته : شهر-استان
آدرس : غرب استان فارس- ۱۲۵ كیلومتری شیراز در شمال شهرستان كازرون- شهر قائمیه
تلفن : 66059000-021

در غرب استان فارس در عرض جغرافیایی ۲۹ درجه و ۴۱ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۵۳ دقیقه شرفی و ۱۲۵ كیلومتری شیراز در شمال شهرستان كازرون واقع شده است .
قائمیه از شمال به شهرستان ممسنی با فاصله ۳۰ كیلومتر ، از جنوب به شهرستان تاریخی بیشاپور و شهرستان كازرون به ترتیب با فاصله ۱۰ و ۳۰ كیلومتر، از شرق به بخش كوهمره نودان و از سمت غرب به ارتفاعاتی محدود می شود كه دنباله كوههای زاگرس می باشد آثار باستانی بیشاپور در فاصله ۱۰ كیلومتری قائمیه از جمله آثار گرانبها و ارزشمند ی است كه در تمام فصول سال باستان شناسان و جهانگردان ایرانی و خارجی را به خود جلب می كند .

بیشابور با تكیه بر طبیعت زیبای منطقه ، رودخانه زیبا و پر آب بیشاپور ، غار و مجسمه شابور ، چشمه ساسان و سنگ نوشته ها و ایوان ها و تالارهای دیدنی كه به زمان حكومت ساسانیان برمی گردد ، از مناطق دیدنی ایران به حساب می آید .

آثار حجاری شده در تنگ قندیل متعلق به دوره ساسانیان و چشمه چنار در مركز شهر قائمیه از دیگر آثار قدیمی و مراكز تفریحی منطقه می باشد از جمله مراكز زیارتی منطقه مرقد مطهر امامزاده سید حسین ( ۸ كیلومتری قائمیه ) امامزاده سید محمد واقع در روستای الیاس آباد ، امامزاده سید علی و امامزادگان سید ابراهیم و سید اسماعیل در محله بنارمورد می باشد.
مردم منطقه در آب و هوای معتدل و كوهپایه ای منطقه به كارهای كشاورزی ، دامداری ، باغداری و صنایع دستی از قبیل گلیم بافی ، جاجیم بافی و قالی بافی مشغول می باشند .

 

شهر قائمیه-zapqOSBcXj



شهر قائمیه-ZHXDGlhQD7

شهر قائمیه-nL74B6VXpH

شهر قائمیه-KosxL6YGAi

شهر قائمیه-fFrWzIpT2m