ریپورتاژ آگهی
آبشار كمر دوغ

آبشار كمر دوغ

آبشار زیبای كمردوغ در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان كهگیلویه در زمره زیبایی های طبیعی استان كهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود این آبشار دیدنی كه نزدیك به ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرضه دارد پس از عبور از جاده های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل های رویایی بلوط پس از عبور از شهر دهدشت ،مركز شهرستان كهگیلویه نمایان می شود.
  • 1400/11/17
  • استان : کهگيلويه و بويراحمد
  • شهر : قلعه رئيسي
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : آبشار زیبای كمردوغ در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان كهگیلویه در زمره زیبایی های طبیعی استان كهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود این آبشار دیدنی كه نزدیك به ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرضه دارد پس از عبور از جاده های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل های رویایی بلوط پس از عبور از شهر دهدشت ،مركز شهرستان كهگیلویه نمایان می شود.
تلفن : 66059000-021

آبشار كمردوغ كهگیلویه در  استان كهگیلویه و بویر احمد واقع است. آبشار زیبای كمردوغ در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان كهگیلویه در زمره زیبایی های طبیعی استان كهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود این آبشار دیدنی كه نزدیك به ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرضه دارد پس از عبور از جاده های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل های رویایی بلوط پس از عبور از شهر دهدشت ،مركز شهرستان كهگیلویه نمایان می شود.
این آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین كمان هفت رنگ را به طور واضح به تصویر كشیده است. این آبشار از ضلع شرقی كوههای قلعه رئیسی با تركیب چشمه های متعدد سرچشمه می گیرد. آبشار كمر دوغ در فاصله۸۰ كیلومتری شهر دهدشت ،مركز شهرستان كهگیلویه ، ۱۵ كیلومتری شرق شهر قلعه رییسی و در كنار روستای كمر دوغ واقع شده كه بواسطه آب سفید رنگش به كمر دوغ (كمردو) معروف شده و در طول سال بخصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و مسافرانی از سراسر ایران است.
كمر در اصطلاح مردم محلی همان دیوار سخت و صاف است. شباهت آب آبشار به دوغ باعث نامگذاری آن به كمردوغ شده است. از ویژگی های منحصربفرد این آبشار، نمكی بودن آب این چشمه است، زیرا در مناطق كوهستانی كهگیلویه و بویراحمد به ندرت چشمه ای نمكی یافت می شود. در سرچشمه آبشار كمردوغ، اجرای یك طرح پرورش ماهی قزل آلا باعث پهن شدن سرریز آب و وسعت یافتن طول آبشار شده و آبشاری مصنوعی را در جنوب آبشار طبیعی آن ایجاد كرده است. واقع شدن یك تنگه زیبا در مسیر جریان آب بر زیبایی آبشار افزوده است.

آبشار كمر دوغ-uOGgs2zqhf

آبشار كمر دوغ-ef9qU3y4eO

آبشار كمر دوغ-3OLtv9VJdR