ریپورتاژ آگهی
خورش موتن جن

خورش موتن جن

ابتدا گردو را ساییده تا كاملا نرم و یك دست شود. سپس به همراه رب انار نمك، فلفل و زردچوبه در قابلمه ریخته و با مرغ و یك استكان آب تفت می‌دهیم تا گردو به روغن بیفتد
  • 1400/11/15
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : غذاهای محلی ایران

خورش موتن جن از غذاهای سنتی گیلان است.

دستور شماره یك

مواد لازم:

گردو ۲۰۰ گرم
سینه مرغ یك عدد
قیسی ۱۲ عدد
كشمش ۱۵۰ گرم
رب انار دو قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
گلپر به میزان لازم
نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
پیاز داغ سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا گردو را ساییده تا كاملا نرم و یك دست شود. سپس به همراه رب انار نمك، فلفل و زردچوبه در قابلمه ریخته و با مرغ و یك استكان آب تفت می‌دهیم تا گردو به روغن بیفتد. بعد از ۱۵ دقیقه، دو لیوان آب سرد داخل قابلمه می‌ریزیم و با حرارت ملایم می‌گذاریم تا بجوشد. بعد از یك ساعت، تكه‌های مرغ را از قابلمه خارج كرده، پیازداغ، رب گوجه‌فرنگی قیسی و كشمش را به همراه دو لیوان آب سرد درون قابلمه می‌ریزیم. زمانی كه گردو كمی سفت شد، مرغ و گلپر را مجددا به خورش می‌افزاییم. پس از ۱۰ دقیقه خورش را از روی حرارت بر می‌داریم. این خورش در كاسه‌های یك نفره سرو می‌شود.

دستور شماره دو

مواد لازم:
مرغ (مرغابی) یك عدد
كشمش ۲۰۰ گرم
قیسی ۴۰۰ گرم
رب انار ۲۰۰ گرم
گردو ۵۰۰ گرم

طرز تهیه:

اول ۲ گیلاس آب و رب انار بگذارید پخته شود بعد گردو را خیلی نرم بكوبید و به مرغ اضافه كنید كشمش را تمیز كرده قیسی را از هسته در بیاورید كمی سرخ كنید بعد از پختن مر غ و پس دادن روغن گردو قیسی و كشمش را به آن اضافه كنید و بگذارید نیم ساعت روی آتش خوار بجوشد اگر خیلی غلیظ شد نصف گیلاس آب ولرم اضافه كنید نمك و فلفل و گلپر آنرا باندازه بزنید و بردارید.

 

خورش موتن جن-WsH6NyCX1Q