ریپورتاژ آگهی
بندر كنگان

بندر كنگان

بَندَر كَنگان مركز شهرستان كنگان در استان بوشهر در جنوب ایران واقع شده‌است، و در ۶ كیلومتری شمال شرقی روستای بنك قراردارد. مساحت شهر كنگان ۷۳۸هكتار می‌باشد. شهرستان كنگان نیز در كنار شهرستان عسلویه محل اجرای پروژه‌های پارس جنوبی است
  • 1400/11/14
  • استان : بوشهر
  • شهر : بندر کنگان
  • دسته : بندر های ایران
آدرس : مركز شهرستان كنگان در استان بوشهر در ۶ كیلومتری شمال شرقی روستای بنك
تلفن : 66059000-021

بَندَر كَنگان مركز شهرستان كنگان در استان بوشهر در جنوب ایران واقع شده‌است، و در ۶ كیلومتری شمال شرقی روستای بنك قراردارد. مساحت شهر كنگان ۷۳۸هكتار می‌باشد.

شهرستان كنگان نیز در كنار شهرستان عسلویه محل اجرای پروژه‌های پارس جنوبی است. سایت ۲ پارس جنوبی (سایت كنگان) كه بزرگی آن ۲ برابر سایت عسلویه است در ۱۰ كیلومتری بندر كنگان قرار دارد.

محدوده بندر كنگان

از شمال به دامنه ها و رشته كوهای زاگرس و تپه كنگان، از جنوب خلیج فارس، از غرب روستای بنك، ودشتستان و تنگستان و از سمت شرق به سیراف و پارس جنوبی محدود می‌گردد.
جمعیت

طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال ۱۳۹۰ بندر كنگان ۷۶،۳۲۹نفر جمعیت داشته است.[۱] بزرگترین كارخانه سیمان كشور با نام ساروج كنگان با ظرفیت روزانه ۶۰۰۰ تن در كنگان و در حدود ۱۲ كیلومتری شهر كنگان قرار دارد.
پیشینه

رضا طاهری محقق و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس در كتاب از مروارید تا نفت به شرح مفصل تاریخ بندر كنگان پرداخته‌است. بندر كنگان در قرن‌های اول هجری از توابع بندر باستانی سیراف محسوب می‌شده‌است. بندر كنگان حیات سیاسی خویش را از دوران مغول و به خصوص صفویان آغاز نموده‌است. كنگ (با فتح كاف ) در واژه به معنای پیشروی آب دریا می‌باشد. كنگان بر پایه نام كهن كنگ و كنگ‌دژ باستانی زرتشتیان كه در كناره كوه و دریا توسط سیاوش ایجاد شد، نامگذاری شده‌است.

بندر كنگان-bf22ivhDMH