ریپورتاژ آگهی
پارك جنگلی باراجین

پارك جنگلی باراجین

پارك جنگلی باراجین، یكی از نقاط خوش آب و هوای شهر قزوین است
  • 1400/11/14
  • استان : قزوين
  • شهر : قزوين
  • دسته : جنگل های ایران
آدرس : در ۲ كیلومتری شمال شهر قزوین
تلفن : 66059000-021

ارك جنگلی باراجین، یكی از نقاط خوش آب و هوای شهر قزوین است كه در ۲ كیلومتری شمال این شهر واقع شده و از تفرجگاه‌های قدیمی ساكنان شهر قزوین محسوب می‌شود. این بوستان بزرگ‌ترین پارك جنگلی كشور است كه در حال حاضر محدوده‌ای به وسعت ۱۵۰۰ هكتار از آن توسط شهرداری قزوین آماده‌سازی شده و بخش‌هایی از آن در دست احداث است.

دسترسی آسان، هوای روح‌افزای كوهپایه‌ای و كوهستانی، اِشراف بر شهر قزوین و جاده رودبارشهرستان، از ویژگی‌های قابل توجه بوستان باراجین به شمار می‌رود.

از امكانات پارك جنگلی باراجین می‌توان به زمین چمن، پیست‌های دوچرخه سواری و موتور سواری، سینمای تابستانی، شهربازی درفك، آب‌نماهای متعدد و كمپینگ ارزان قیمت برای مسافران اشاره نمود.

یكی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این بوستان پروژه «دهكده حیات طبیعت» است. این مجموعه در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع درنظر گرفته شده و یك مركز با كاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری محسوب می‌شود. این مركز از امكاناتی نظیر مزرعه گاومیش‌ها، حیوانات اهلی، سوله گوزن‌ها، كبوترخانه، باغ خزندگان، سالن تاكسیدرمی، آمفی تئاتر، بركه، آبشار، آكواریوم، خانه روستایی، سالن پذیرایی، فروشگاه و پاركینگ برخوردار خواهد بود.

منطقه باراجین كه شامل چندین روستا می‌باشد، از ابتدای آزادراه قزوین- زنجان شروع شده و تا دامنه‌های البرز غربی امتداد می‌یابد. انتهای منطقه باراجین به مسیری می‌رسد كه استان قزوین را به استان گیلان متصل می‌سازد.

پارك جنگلی باراجین-giaEIIauT6

پارك جنگلی باراجین-zZvKbscYoI

پارك جنگلی باراجین-aQmBQbS6Xf

پارك جنگلی باراجین-MQBpoqbqh6

پارك جنگلی باراجین-NvkUrSPR95

پارك جنگلی باراجین-U1YmTv18eO

پارك جنگلی باراجین-CKYkpZHg70

پارك جنگلی باراجین-7zBJKy4UTW