ریپورتاژ آگهی
آبشار آق سوزمان

آبشار آق سوزمان

آبشار آق سو در مرز استان های گلستان و خراسان شمالی واقع شده است و با ارتفاع تقریبی ۱۵ متر، یكی از آبشارهای خزه ای ایران محسوب می شود آبشار آق سو در مسیر رودخانه چشمه گلستان و درست قبل از تونل گلستان واقع شده است
  • 1400/11/14
  • استان : گلستان
  • شهر : گاليکش
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : در مرز استان های گلستان و خراسان شمالی
تلفن : 66059000-021

آبشار آق سو در مرز استان های گلستان و خراسان شمالی واقع شده است و با ارتفاع تقریبی ۱۵ متر، یكی از آبشارهای خزه ای ایران محسوب می شود
آبشار آق سو در مسیر رودخانه چشمه گلستان و درست قبل از تونل گلستان واقع شده است.
مسیر دسترسی به آبشار آق سو گلستان: در جاده گرگان به سمت بجنورد، بعد از تنگه گلو و درست قبل از تونل گلستان، در شمال جاده آسیایی قرار گرفته است. ماشین را كنار پل پارك كرده و با یك پیاده روی سبك از میان درختان جنگلی به آبشار آق سو خواهید رسید.
فرم پله ای رودخانه كه به صورت طبیعی ایجاد شده است.
مسیر آب به تنگه ای باریك با صخره های بلند می رسد كه برای عبور از آن باید وارد رودخانه شد و دل و جان را به آب زد.دیواره های بلند و شگفت آور این تنگه، شما را به پیش می كشاند.
وجه تسمیه آبشار آق سو: آق سو یك واژه تركی است و به معنای آب سفید می باشد.
اگر داخل رودخانه گام بر می دارید مراقب میزبانان خود باشید! این خرچنگ خوش رنگ در كنار رودخانه به ما خوش آمد می گوید.
آبشار آق سو در تمام فصول سال آب دارد و حتی در فصل كم آبی هم، تماشایی است.تركیب صخره های خوش فرم خزه ای با آب زلال این آبشار، جلوه ای دیدنی به آن داده است.
حتی سنگ های زیر آبشار هم از گزند بی فرهنگی و بی رحمی ما مردمان در امان نبوده اند.آب از بالادست آبشار بر روی سنگ ها و جلبك های رنگین می غلتد و به پایین می آید.در پای آبشار، فضایی غارمانند ایجاد شده كه آب درون آن جاریست و به نظر می آید ادامه دارد.
مردم شرق استان گلستان از این آبشار به عنوان یكی از تفرجگاه های خود استفاده می كنند. عدم رعایت گردشگران و مسافران عبوری در بعضی قسمت های آبشار، متاسفانه نمایی زشت به طبیعت آن داده است.

آبشار آق سوزمان-gCEmXb19QE

آبشار آق سوزمان-m0Lm64WnrE

آبشار آق سوزمان-WvsyTpPHSc

آبشار آق سوزمان-4iNI9ZtAgG

آبشار آق سوزمان-2zXohD1zlG