ریپورتاژ آگهی
چشمه آب صالح

چشمه آب صالح

شهر قمصر با جاذبه های طبیعی وتاریخی به عنوان یكی از مناطق خوش آب و هوا وتوریستی كشور محسوب می شود كه در فصل بهار وتابستان مورد استقبال بی نظیر گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد
  • 1400/11/14
  • استان : اصفهان
  • شهر : قمصر
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : در ارتفاع ۳۰۰متری كوه كمر اشك قرار گرفته
تلفن : 66059000-021

شهر قمصر با جاذبه های طبیعی وتاریخی به عنوان یكی از مناطق خوش آب و هوا وتوریستی كشور محسوب می شود كه در فصل بهار وتابستان مورد استقبال بی نظیر گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد . این شهر كوچك و آرام اماپر جاذبه با طبیعتی بكر و دل انگیز محصور در كوهستانهای عظیم واستوار پوشیده از جاذبه های طبیعی است كه چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب می كند .
قمصر از گذشته های دور كانون پایدار آبگیر بوده و چشمه آب گرم یكی از مكانها و جاذبه های طبیعی شهر است كه در ارتفاع ۳۰۰متری كوه كمر اشك قرار گرفته واز این كوه سرچشمه می گیرد و به علت وجود آبهای جاری در اطراف كوه كه دور تادور چشمه صالح را فراگرفته این كوه معروف به كوه كمر اشك شده است . چشمه آب صالح یكی از چشمه های آب معدنی كشور است كه در درمان رماتیسم و كم خونی وگوارش موثر بوده وتسكین دهنده ,اشتهاآور, ملین ودارای اثر ضد تورمی موضعی نیز می باشد .

یكی از متخصصان ضمن اشاره به معروفیت چشمه آب صالح در درمان بیماریهای پوستی به ویژه سالك عقیده دارد كه نام قدیمی این چشمه آبساله بوده است .
با توجه به خواص درمانی این چشمه می توان با كاپتاژصحیح ,رفع آلودگی میكروبی و نیز لایروبی مناسب یك مركز آب درمانی در این مكان تاسیس كرد تا منطقه را كه فاقد چنین امكاناتی است از تاثیرات اجرایی آن در ایجاد اشتغال ,كاهش مشكلات بهداشتی ودرمانی و جذب گردشگر بهره مند ساخت . گفته می شود آبی كه روزانه از این چشمه می توان با سرمایه گذاری سرمایه داران و عنایت ویژه مسئولین و ایجاد دستگاههای مناسب (دوش واستخر) در سرچشمه و پایین دست آن به همراه مراكز تفریحی اقامتی توریستی جانبی این منطقه را تبدیل به یك مركز پررونق توریستی و گردشگری در چهارفصل نمود تا مورد استفاده هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی قرارگیرد .

چشمه آب صالح-MimHzxmmvk

چشمه آب صالح-AQLQ5a5AXE

چشمه آب صالح-aOIJm9YQ2R

چشمه آب صالح-neAkkfN9dn

چشمه آب صالح-CMJRTMO5Qx