ریپورتاژ آگهی
روستای چاهكل

روستای چاهكل

نارنگی چاهكل از بهترین نارنگی در سالهای اخیر در منطقه سیاهو شناخته شده و روانه بازار تهران و سایر شهرستانها گردید.
  • 1400/11/14
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر عباس
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : روستای چاهكل روستایی زیبا در ضلع جنوبی درگز با آب و هوایی معتدل و محصول كشاورزی نارنگی می باشد .
تلفن : 66059000-021

روستای چاهكل روستایی زیبا در ضلع جنوبی درگز با آب و هوایی معتدل و محصول كشاورزی نارنگی می باشد .

با وجود خشكسالی های اخیر خوشبختانه چاهكل با وجود قرارگیری در جنوبی ترین ضلع دامنه رشته كوههای زاگرس و در مسیر آبهای زیر زمینی هنوز از منابع آبی خوبی برخوردار است و ۱۰۰ درصد آب كشاورزی و مصرفی خود را از چاههای آب تامین می كند.

شغل دامداری در چاهكل از رونق خوبی برخوردار است و خانوده ها بخشی از درآمد خود را از محصولات لبنی و پروتئینی تامین می كنند.

آغر قارچ ریشه ای زیرزمینی كه این روزها نامش بر سر زبانهاست و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است در چاهكل هم می روید و در بهترین سالهای بارشی باران مقادیر زیادی از آغر در چاهكل برداشت می شود.

كُنار چاهكل هم از طعمها و رنگها و اندازه های مختلفی برخوردار است و بسیاری از گردشگران و اهالی منطقه سیاهو و سایر شهرستانهای هرمزگان سیزده نوروز خود را برای هم گذراندن در طبیعت بكر چاهكل و هم خوردن كُنار چاهكل انتخاب می كنند.

اهالی چاهكل مردمانی ساده و مهمان نواز هستند و با توجه مشكلات آموزشی و نبود امكانات جهت تحصیل فرزندانشان مجبور به مهاجرت به شهرها شده اند و بسیاری از جوانان چاهكلی در بندرعباس و سایر شهرهای استان هرمزگان دارای مدارك عالیه و پست های مدیریتی می باشند.

نارنگی چاهكل از بهترین نارنگی در سالهای اخیر در منطقه سیاهو شناخته شده و روانه بازار تهران و سایر شهرستانها گردید.

 

روستای چاهكل-oUwUbr3j8c

روستای چاهكل-RPcyuPdPqZ

روستای چاهكل-ICuTXd8x4I