ریپورتاژ آگهی
روستای قطرم

روستای قطرم

مزارع، باغات و منازل مسكونی در دامنه آفتاب گیر بصورت پلكانی نمای زیبا و دیدنی به این روستا داده است.
  • 1400/11/14
  • استان : يزد
  • شهر : بافق
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : این روستا از توابع بخش مركزی شهرستان بافق و در فاصله ۴۶ كیلومتری جنوب شرقی شهر بافق از نظر موقعیت طبیعی در دامنه غربی كوههای باجگان و در ارتفاع ۱۵۴۰ متری و در دره ای كوهستانی با جهت غربی شرقی به شكل طولی و متمركز متناسب با شكل دره قرار گرفته است.
تلفن : 66059000-021

این روستا از توابع بخش مركزی شهرستان بافق و در فاصله ۴۶ كیلومتری جنوب شرقی شهر بافق از نظر موقعیت طبیعی در دامنه غربی كوههای باجگان و در ارتفاع ۱۵۴۰ متری و در دره ای كوهستانی با جهت غربی شرقی به شكل طولی و متمركز متناسب با شكل دره قرار گرفته است.

مزارع، باغات و منازل مسكونی در دامنه آفتاب گیر بصورت پلكانی نمای زیبا و دیدنی به این روستا داده است.این روستا از نظر قدمت و پیشینه تاریخی از نخستین كانونهای زندگی و تجمع انسانی در منطقه است و بر طبق بعضی از منابع این روستا قبل از پیدایش تمدن كاریزی وجود داشته است.روستای قطرم از نظر آب و هوایی وضعیتی بسیار نادر و منحصر به فرد دارد. بطوریكه در این روستا محصولات گرمسیری نظیر خرما ، مركبات تا محصولات سردسیری نظیر گردو ، بادام و … دیده می شود.از دیدنی های قطرم چشمه آب بسیار ارزشمندی كه استمرار حیات اقتصادی، اجتماعی قطرم از گذشته تا كنون بدان وابسته بوده و در اطراف چشمه بیشه زاری است بسیار دیدنی و سرسبز وجود دارد.

از مهمترین مركز مذهبی روستا می توان از هشت مسجد نام برد كه یكی از آنها به نام مسجد دقیانوس كبیر شهرت دارد و قبله آن با قبله حقیقی اندكی متفاوت است. همچنین زیارتگاهی به نام پیر در روستا وجود دارد كه مورد رجوع زوار محلی قرار می گیرد .

 

روستای قطرم-lGUmAtopsr

روستای قطرم-IqEAp4TeKG