ریپورتاژ آگهی
قلعه فتویه

قلعه فتویه

آثار « قلعه فتویه » كه قدمت بنای آن به دوره پیش از اسلام می ‌رسد در دل كوه گاه ‌بست و در جنوب دهستان فتویه ، مشرف بر این دهستان واقع شده‌ است ، ویكی از قلعه ‌های تاریخی منطقه ‌است
  • 1400/11/14
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بستک
  • دسته : قلعه های باستانی ایران
آدرس : قلعه فتویه قلعه ‌ای تاریخی واقع در دهستان فتویه از توابع بخش مركزی شهرستان بستك در غرب استان هرمزگان ، یكی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .
تلفن : 66059000-021

قلعه فتویه قلعه ‌ای تاریخی واقع در دهستان فتویه از توابع بخش مركزی شهرستان بستك در غرب استان هرمزگان ، یكی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .
آثار « قلعه فتویه » كه قدمت بنای آن به دوره پیش از اسلام می ‌رسد در دل كوه گاه ‌بست و در جنوب دهستان فتویه ، مشرف بر این دهستان واقع شده‌ است ، ویكی از قلعه ‌های تاریخی منطقه ‌است . این قلعه در جنگ های محلی كه بین خوانین بستك و نصیر خان لاری رخ داده ‌است نقش مهمی داشته ‌است .
مصالح به كار رفته ، سنگ‌ های بزرگ و ملاط آن گِل و گچ است ، واحیاناً از ساروج در شالد های اساسی قلعه نیز استفاده شده‌ است . آثار این قلعه در جنوب شرقی دهستان فتویه در گوده شهرستان بستك باقی مانده‌ است

 

قلعه فتویه-BIPoMfJlOa