ریپورتاژ آگهی
درگهان

درگهان

این شهر از زمان های دور مركز تجاری جزیره قشم و مهمترین بندرگاه این نواحی بوده و می‌باشد
  • 1400/11/14
  • استان : هرمزگان
  • شهر : درگهان
  • دسته : شهر-استان
آدرس : دَرْگَهان یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مركزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست كیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است
تلفن : 66059000-021

دَرْگَهان یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مركزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست كیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است. درگهان تا پیش از سال ۱۳۸۵ یك روستا بود.
جمعیت درگهان در سال ۱۳۸۵، برابر با ۸,۰۰۲ نفر بوده‌است.
این شهر از زمان های دور مركز تجاری جزیره قشم و مهمترین بندرگاه این نواحی بوده و می‌باشد.در حال حاضر نیز با داشتن مراكز تجاری متعدد و مشهور خودش میعادگاه خیلی عظیم مسافرانی می‌باشد كه گاها فقط برای بازدید از غروب به یادماندنی این شهر به همراه خرید از مراكز تجاری آن به جزیره قشم سفر می‌كنند. مردم شهر بندردرگهان بسیار خونگرم, مهربان و مهمان نواز می‌باشند و در میان اهالی جزیره قشم و استان هرمزگان به مردمان رئوف مشهورند. مردم این شهر مسلمان و اهل تسنن بوده و كمتر از ۳% مهاجرین از سایر شهرهای ایران به مذهب اهل تشیع در آن ساكن می‌باشند و به همین نسبت دارای مساجد متعدد زیبای اهل سنت و یك مسجد اهل تشیع است. از مناظر زیبا و به یادماندنی این شهر تماشای طلوع و غروب خورشید از روی اسكله قدیم می‌باشد. از مهمترین مراكز تجاری آن می نوان به بازارهای زیبای دو دلفین, مروارید, صدف, نگین, زمرد و اطلس اشاره كرد كه در كنار بازار بزرگ قدیم این شهر قرار گرفته اند و رونق بخش توریسم آن هستند.

 

 

درگهان-11R39XKOfd