ریپورتاژ آگهی
آبشار خامی باشت

آبشار خامی باشت

این آبشار یك آبشار دائمی است
  • 1400/11/14
  • استان : کهگيلويه و بويراحمد
  • شهر : باشت
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : در استان كهگیلویه و در نزدیكی شهر باشت یكی از كوههای زیبا(و در نوع خود منحصر به فرد) رشته كوه زاگرس است كه در غرب و شمال غرب جغرافیایی شهر باشت و مابین باشت و شهرستان گچساران به صورت رشته كوهی ممتد رخ می نماید
تلفن : 66059000-021

كوه خامی یا “خامین”(= تازه و سرزنده) در استان كهگیلویه و در نزدیكی شهر باشت یكی از كوههای زیبا(و در نوع خود منحصر به فرد) رشته كوه زاگرس است كه در غرب و شمال غرب جغرافیایی شهر باشت و مابین باشت و شهرستان گچساران به صورت رشته كوهی ممتد رخ می نماید. این كوه دارای حدود ۱۰قله بالای ۳۰۰۰متر از جمله قله های پك سرون و بازگه و كل ول۱ و كل ول۲ است كه بلندترین آنها -كل ول به ارتفاع ۳۱۷۲متر از سطح دریاست.

این آبشار یك آبشار دائمی است. از بهترین و دیدنی ترین جاذبه های اطراف این آبشار طبیعت پوشیده از درختان بلوط و بیشه زارهای مورد، چشمه سارها و رودخانه های زیبا است كه از نقاط بكر و دست نخورده كهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود. آبشار خامی باشت، آبشاری دایمی است كه در مسیر جاده باشت به چرام و در كنار روستای تل چگاه وقع است. منطقه باشت در مسیر گچساران(دوگنبدان) به یاسوج و در شصت كیلومتری گچساران قرار گرفته و طبیعتی زیبا و كم نظیر دارد. از مسیر باشت نیز مسیری در حدود ۳۲ كیلومتر، پس از گذشتن از روستای آب دهگاه به تل چگاه و شادگان خواهد رسید. این آبشار در تنگه ای بنام تنگ برا قرار گرفته كه پوشیده از درختان سرسبز بلوط و بیشه زارهای مورد و چشمه سارها و رودخانه های زیبا است. آبشار خامی باشت با حدود سه ساعت كوهپیمایی در میان این دره زیبا نمایان می شود. بهترین فصل بازدید از این آبشار، اسفند ماه تا اواخر خرداد ماه است. چشمه دوپیردل و چشمه سرد و نیز در این منطقه شهرت بسیاری دارند. طبیعت اطراف روستای شادگان یكی از زیباترین مناطق استان كهگیلویه را رقم زده است. آبشار این منطقه، به نام آبشار گله جهنمی(گله جنی)، محل تفرج و استراحت اهالی شهرهای چرام، گچساران، دهدشت و باشت می باشد.

 

آبشار خامی باشت-MIjvwaHFuR