ریپورتاژ آگهی
كوه مهرچال

كوه مهرچال

كوه مهرچال در رشته كوه‌های البرز مركزی و شمال روستاهای امامه و كند در حدّفاصل دشت لار و منطقه كوه‌های لواسانات واقع شده است. مرتفع‌ترین قله این كوه قله مهرچال نام دارد
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : لواسان
  • دسته : كوه های ایران
آدرس : در رشته كوه‌های البرز مركزی و شمال روستاهای امامه و كند در حدّفاصل دشت لار و منطقه كوه‌های لواسانات
تلفن : 66059000-021

كوه مهرچال در رشته كوه‌های البرز مركزی و شمال روستاهای امامه و كند در حدّفاصل دشت لار و منطقه كوه‌های لواسانات واقع شده است.

مرتفع‌ترین قله این كوه قله مهرچال نام دارد و علی‌رغم ارتفاع ۳۹۱۲ متری، به دلیل مسیر طولانی و شیب‌های كم و بیش زیاد در مسیر، یكی از قلل مشكل و نسبتاً ناشناخته البرز مركزی محسوب می‌شود و از بسیاری قلل هم‌ارتفاع خود سرسخت‌تر است. این قله یكی از قلل سه‌گانه در بخش جنوبی البرز مركزی می‌باشد كه با یك خط الرأس نعلی شكل، به قله‌های پیرزن كلون و همهن متصل می‌شود.

این قله را می‌توان از طریق روستای امامه صعود كرد. در مسیر صعود دشت مهرچال واقع شده است. دشتی كه وسعت آن زیاد نیست اما با رودخانه زیبایی كه در وسط آن جریان دارد، مكان بسیار زیبایی برای استراحت یا كمپینگ می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های این مسیر وجود یك قلعه با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال است. مسیر دیگر صعود به آن از طریق روستای گرمابدر و خط الرأس قله پیرزن كلون می‌باشد. در مسیر صعود به قله، قلعه‌ای قدیمی و دشت زیبای مهرچال واقع شده است.

كوه مهرچال-mjqVI4nHS5



كوه مهرچال-TeeANOL2sz

كوه مهرچال-99IFzgUVGz