ریپورتاژ آگهی
كوفته هلوی شیرازی

كوفته هلوی شیرازی

كوفته هلوی شیرازی غذای محلی شیراز است. این كوفته فاقد هلو است و نامگذاری احتمالاً بخاطر تشابه اندازه كوفته با هلو است. مواد لازم برای تهیه كوفته هلوی شیرازی:
  • 1400/11/13
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : غذاهای محلی ایران

كوفته هلوی شیرازی غذای محلی شیراز است. این كوفته فاقد هلو است و نامگذاری احتمالاً بخاطر تشابه اندازه كوفته با هلو است.

مواد لازم برای تهیه كوفته هلوی شیرازی:

گوشت چرخ شده ۳۰۰ گرم
هویج یا نرگسی رنده شده ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز متوسط رنده شده ۱ عدد
نمك و زردچوبه به میزان لازم
آرد نخودچی به میزان لازم
شكر ۱ قاشق سوپ خوری
آبلیمو ۱ قاشق سوپ خوری

مواد میانی كوفته هلوی شیرازی:

پیاز بزرگ جهت پیاز داغ ۱ عدد
گردو – كشمش – آلو بخارا (بدون هسته) – زعفران به میزان لازم.
طرز تهیه :
ابتدا پیاز رنده شده را با گوشت چرخ كرده مخلوط كرده، نرگسی رنده شده را روی آن می‌ریزیم، به مقدار لازم ادویه می‌زنیم و كاملا ورز می‌دهیم. كمی از مایه آماده شده را برمی داریم و به همراه كمی پیاز داغ درون آب جوش می‌ریزیم (جهت آماده شدن سس كوفته). آرد نخودچی را به مایه اضافه می‌كنیم و ورز می‌دهیم، تخم مرغ را درون آن می‌شكنیم و باز هم ورز می‌دهیم و به تدریح آرد نخودچی به آن اضافه می‌كنیم تا انسجام بگیرد.

به اندازه یك هلوی متوسط برداشته آنرا باز كرده و مقداری پیازداغ، گردو، كشمش و آلو بخارا را درون كوفته گذاشته و آن را گلوله می‌كنیم. باید دقت كنیم بین كوفته‌ها حفره و هوا و جود نداشته باشد چون وا می‌رود و باز می‌شود. سپس كوفته‌های آماده شده را درون قابلمه ریخته و سر قابلمه را نیمه باز می‌گذاریم كه كوفته‌ها باز نشوند.

برای رنگ و طعم این كوفته از زعفران دم كرده استفاده می‌كنیم. آبلیمو، شكر و زعفران را اضافه كرده و می‌گذاریم با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از یك ساعت كوفته هلوی شیرازی ما آماده است.

 

كوفته هلوی شیرازی-byjMpRY0DO