ریپورتاژ آگهی
مسیر كوهپیمایی دركه

مسیر كوهپیمایی دركه

محل و مسیر كوهستانی دركه در شمال غرب تهران قرار دارد وآغاز یكی از مسیرهای محبوب كوه پیمایی در تهران است اینجا یكی از تفریحگاههای مهم و قدیمی تهران
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : استان تهران- شمال غرب تهران- تجریش- دركه
تلفن : 66059000-021

محل و مسیر كوهستانی دركه در شمال غرب تهران قرار دارد وآغاز یكی از مسیرهای محبوب كوه پیمایی در تهران است اینجا یكی از تفریحگاههای مهم و قدیمی تهران است كه نباید هیچوقت آن را از نظر دور كنید. ییلاق خوش آب وهوایی در پای كوههای بلند البرز با دسترسی آسان كه می توان برای كوه پیمایی سبك و گشت و گذار خوردین تفریح كردن به آنجا رفت .حالا اگر علاقه دارید كه كوه پیمایی شما كمی با شلوغی همراه باشد می توانید در روزهای آخر هفته ( پنجشنبه و جمعه) به آن بپردازید ، در غیر این صورت روزهای دیگر هفته نیز مناسب می تواند باشد .
راه دسترسی به دركه ساده است اگر ماشین دارید كه راحت از اتوبان چمران به سمت شمال می روید اگر هم نه بایستی به یك طریق خود را به میدان تجریش برسانید و با مینی بوس تجریش – دركه به آنجا بروید .
وارد خیابان دركه كه میشوید قبل از میدان دركه از كنار خانه معلم یك مسیر برای كوه پیمایی وجود دارد كه كل مسیر تا پای كوه آسفالت می باشد . بعد در بالای میدان نیز یك راه برای رسیدن به پای كوه وجود دارد كه آن از میان ده دركه می گذرد. حال اگر علاقه به رودخانه دارید می توانید مسیر خود را از كنار رودخانه ادامه دهید و در غیر این صورت مسیر جایگزین در بالای رود خانه می باشد . بعد از پیمودن این مسیرها به یك مسیر واحد خواهید رسید كه از آن به بعد راه اصلی كوه پیمایی شروع می شود .

در طول مسیر افراد محلی آن منطقه به عرضه محصولات آنجا می پردازند . كه این خود یكی از شاخصه های دره دركه می باشد . به عنوان مثال در فصل تابستان گیلاس های محلی در آنجا به فروش می رسد و در فصل پاییز شاتوت و ازگیل كه خریدن و خوردن آنها خالی از لطف نیست .
در ضمن كافه ها نیز آماده پذیرایی از شما كوه پیمایان در وعده های صبحانه ، نهار ، عصرانه و شام می باشند . البته در این كافه های توقع غذاهای آنچنانی را نباید داشته باشید. اساساً مسیر كوهپیمایی دركه یك مسیر تفریحی است تا ورزشی و بیشتر مردم با هدف رفتن و رسیدن به یك كافه در دل كوه پا به این دامنه میگذارند.
اما در طول مسیر افرادی را می توانید مشاهده كنید كه به دور از هیاهوی درون كافه ها در كنار آبشارها و چشمه ها نشسته اند و از خورد وخوراك شخصی خود استفاده می كنند . و یا گروه دوستانی را مشاهده می كنید كه این روش را انتخاب كرده اند .
تقریبا بعد از یك ساعت كوه پیمایی به چشمه ای می رسید كه دارای آبی گواراست این چشمه بعد از كافه جویبار قرار دارد و كوه پیمایان برای رفع خستگی و نوشیدن آب به كنار آن می روند.
البته در طول مسیر هم كافه هایی وجود دارد كه می توانید برای استراحت به آنها هم بروید . در این بین هم یك كافه كوچك مخصوص آب میوه های طبیعی هم می توانید مشاهده كنید كه می نوشیدن آب میوه طبیعی در آن به رفع خستگی شما كمك زیادی می كند .

اما از كوه دركه هم كه بگذریم اطراف میدان دركه پر از رستورانها و كافی رستورانهایی كه گذارندن یك شب خنك در آنها یكی از تفریحات اصلی مردم تهران است. انواع رستورانها از بسیار لوكس تا كبابی و جگركی در دركه پیدا می شوند در كنار مغازه هایی كه تنقلات یا به قول معروف هله هوله مثل لواشك، آلوهای ترش، شاتوت، گردو و بلال می فرشند جذابیت زیادی به این منطقه داده است. یكی از تفریحات محبوب دركه برای جوانان قلیان است. تفریحی مضر كه متاسفانه در هوای لطیف پای كوه بسیار هم می چسبد اگر میتوانید از این نوع دخانیات دوری كنید كه چه بهتر اگر نه و دلیل اصلی رفتن به دركه برای شما كشیدن قلیان است، حتماً قبل از رقتن به رستوران از عرضه قلیان در آن مطمئن شوید.
در نهایت می توان گفت كه برای گذراندن یك روز خوب توام با ورزش رفتن به دركه گزینه خوب و مناسبی برای خانواده ها و گروه دوستان می تواند باشد. شبهای جمعه و تعطیل همه كافه رستورانهای محله دركه صرف غذا را برای شما بسیار مفرح میكنند.

 

مسیر كوهپیمایی دركه-OcGwcyISdn

مسیر كوهپیمایی دركه-T5QweVUacH

مسیر كوهپیمایی دركه-3LxUT6SZHh



مسیر كوهپیمایی دركه-rDgGkwkn7R

مسیر كوهپیمایی دركه-YZ5P1cmAGh

مسیر كوهپیمایی دركه-CXc5ntFWY6

مسیر كوهپیمایی دركه-qMjrud3xfL

مسیر كوهپیمایی دركه-ng6H9FP6Fd

مسیر كوهپیمایی دركه-g3KvIgdPTE

مسیر كوهپیمایی دركه-nwGRzAvpcU

مسیر كوهپیمایی دركه-jTy1QIX0ky