ریپورتاژ آگهی
مقبره بابا محمود

مقبره بابا محمود

برج مقبره بابا محمود یكی از مقابر منحصر به فرد استان تهران است كه در بخش مركزی شهریار، محله قصطانك شهر وحیدیه قراردارد. برج مقبره بابامحمود بنائی است كه یكپارچه از خشتهائی به ابعاد ۲۶*۲۶*۶ برآمده است
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : شهریار
  • دسته : آرامگاه های ایران
آدرس : در بخش مركزی شهریار، محله قصطانك شهر وحیدیه
تلفن : 66059000-021

بنای مدور برج مقبره با ارتفاع بیش از ۱۵ متر از سطح زمین با مصالح خشت و گل ساخته شده است. داخل بنا محرابی به سمت قبله ساخته شده كه از سطح زمین حدود یك و نیم متر ارتفاع دارد. این بنا در دوره سلجوقی ساخته شده است.

برج مقبره بابامحمود شهریار یكی از برج‌های تاریخی منحصر بفرد استان تهران است. این برج در بخش مركزی شهریار، شهر وحیدیه، محله قصطانك در بین باغهای سرسبز چون نگینی می درخشد. این بنا متعلق به دوره سلجوقی است و در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۲۵۳۷۵ به ثبت رسیده است.

 

برج مقبره بابا محمود یكی از مقابر منحصر به فرد استان تهران است كه در بخش مركزی شهریار، محله قصطانك شهر وحیدیه قراردارد.

برج مقبره بابامحمود بنائی است كه یكپارچه از خشتهائی به ابعاد ۲۶*۲۶*۶ برآمده و شكل هندسی آن استوانة مایل به مخروطی است كه قطر خارجی قاعده آن ۵/۱۰متر است و هرچه بالاتر میرود از قطر آن كاسته میشود. بنا فاقد پوشش است، و پیدا نیست از چه تاریخی پوشش آن فرو ریخته. بنای مدور برج مقبره با ارتفاع بیش از ۱۵ متر از سطح زمین با مصالح خشت و گل ساخته شده است . در داخل بنا محرابی به سمت قبله ساخته شده كه از سطح زمین حدود ۵/۱ متر ارتفاع دارد .

این بنادر دورۀ سلجوقی ساخته شده است .

 

مقبره بابا محمود-vOt6wEJxXu

مقبره بابا محمود-d7FdDFBLh1

مقبره بابا محمود-iPSb4WdGSs
برج مقبره بابا محمود یكی از مقابر منحصر به فرد استان تهران است كه در بخش مركزی شهریار، محله قصطانك شهر وحیدیه قراردارد. برج مقبره بابا محمود بنائی است كه یكپارچه از خشتهائی به ابعاد ۲۶*۲۶*۶ برآمده و شكل هندسی آن استوانة مایل به مخروطی است كه قطر خارجی قاعده آن ده و نیم متر است و هرچه بالاتر میرود از قطر آن كاسته میشود. بنا فاقد پوشش است، و پیدا نیست از چه تاریخی پوشش آن فرو ریخته. بنای مدور برج مقبره با ارتفاع بیش از ۱۵ متر از سطح زمین با مصالح خشت و گل ساخته شده است. داخل بنا محرابی به سمت قبله ساخته شده كه از سطح زمین حدود یك و نیم متر ارتفاع دارد. این بنا در دورۀ سلجوقی ساخته شده است.

مقبره بابا محمود-HadMdQ8XoD