ریپورتاژ آگهی
امامزاده بی بی سكینه

امامزاده بی بی سكینه

امامزاده بی بی سكینه دختر گرامی امام موسی كاظم (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا (ع) می باشد كه در ۴۰ كیلوتری غرب شهریار در كنار جاده ترانزیتی ملارد- اشتهارد و در دهستانی به نام بی بی سكینه واقع است
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : شهریار
  • دسته : امامزاده های ایران
آدرس : در ۴۰ كیلوتری غرب شهریار در كنار جاده ترانزیتی ملارد- اشتهارد و در دهستانی به نام بی بی سكینه
تلفن : 66059000-021

امامزاده بی بی سكینه دختر گرامی امام موسی كاظم (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا (ع) می باشد كه در ۴۰ كیلوتری غرب شهریار در كنار جاده ترانزیتی ملارد- اشتهارد و در دهستانی به نام بی بی سكینه واقع است. این امامزاده با توجه به كرامات فراوانش و صفا و معنویتی كه در آن موج میزند از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده و از آن در كتب قدیمی نام برده شده است. همكنون هرساله پذیرای بیش از یك میلیون نفر زائر از سراسر كشور است.
ساختمان اصلی بقعه با نمای خارجی سنگ، فضای داخلی به طور كامل آینه كاری بوده و بسیار اعجاب بر انگیز است. ضریح آن نقره ای و طلا كوب بوده و گنبد كاشی و دو گلدسته دارد. زایر سرایی با ۱۵ اتاق در كنار این امامزاده وجود دارد كه با توجه به زایران زیاد امامزاده به هیچ وجه كافی نمی باشد و توجه بیشتر مسولین را می طلبد.
درباره نحوه درگذشت ایشان در كتب كنزالانساب و همچنین در كتاب بهرالانصاب آمده است كه :فرزندان امام موسی كاظم (ع) عبدالرحمن، زید، سلیمان، حمزه و سكینه خاتون در ولایت زهر آب افتادند. عبدالرحمن و زید را در پلنگ آباد و سلیمان را كوشك آباد و سكینه خاتون بنت امام موسی كاظم (ع) را در شهر آباد شهید كردند. خارجیان مرد آباد از عقب آمدند؛ در شهر آباد چشمه ای بود پر آب كه حضرت سكینه خاتون خود را در میانه ی آب افكند و غایب شد.

امامزاده بی بی سكینه-DoCSfIrwLM

امامزاده بی بی سكینه-xM7kW2b8MR

امامزاده بی بی سكینه-vOr8wdPphM

امامزاده بی بی سكینه-ELwqdDFHNK