ریپورتاژ آگهی
دلیجان

دلیجان

شهرستان دلیجان در طول جغرافیایی ۵۰ درجه و ۱۶ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۵ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۴۲ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۱۸ دقیقه واقع شده
  • 1400/11/13
  • استان : مرکزي
  • شهر : دليجان
  • دسته : شهر-استان
آدرس : این شهرستان از شمال به استان قم و الز جنوب به استان اصفهان و از شرق به شهرستان كاشان و از غرب به شهرستان محلات همسایه بوده و مساحت آن ۲۱۷۰ كیلومتر مربع می‌باشد
تلفن : 66059000-021

موقعیت و تقسیمات جغرافیایی

شهرستان دلیجان در طول جغرافیایی ۵۰ درجه و ۱۶ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۵ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۴۲ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۱۸ دقیقه واقع شده شهر دلیجان به‌عنوان مركز این شهرستان در ارتفاع ۱۵۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد این شهرستان از شمال به استان قم و الز جنوب به استان اصفهان و از شرق به شهرستان كاشان و از غرب به شهرستان محلات همسایه بوده و مساحت آن ۲۱۷۰ كیلومتر مربع می‌باشد كه در حد ۷,۴ ? از مساحت استان است .

بر اساس تقسیمات كشوری شهرستان دلیجان دارای دو شهر دلیجان و نراق و یك بخش با نام بخش مركزی، چهار دهستان و صد آبادی دارای سكنه‌است كه از این تعداد ۲۹ آبادی دارای ۲۰ خانوار و بیشتر هستند. دهستانهای شهرستان دلیجان عبارت‌اند از:

دهستان دودهك
دهستان هستیجان
دهستان جاسب
دهستان جوشق

ویژگیهای اقلیمی آب و هوایی شهرستان دلیجان

شهرستان دلیجان در قلمرو آب و هوایی نیمه خشك قرار دارد و مركز آن یعنی شهر دلیجان دارای زمستانهای سرد و تابستانهای نسبتاً گرم است متوسط بارندگی عمومی حدود ۱۰۰ میلی متر می‌باشد كه كمترین میزان بارندگی را در میان شهرستانهای استان است .

سوغات شهرستان
جوزغند نبات حلوا شكری

جاذبه‌های گردشگری

غار چال نخجیر دلیجان كاروانسرای دودهك پل شاه عباسی دودهك

جمعیت
بنابر سرشماری مركز آمار ایران، جمعیت شهرستان دلیجان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۴۴۳۷۷ نفر بوده‌است كه از این میان ۲۲۶۲۴ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

كد تلفن : ۸۶۶

 

دلیجان-lVhDPTN3xD