ریپورتاژ آگهی
سلطان شهر

سلطان شهر

سلطان شهر یكی از شهر های شهرستان خرامه از استان فارس می باشد كه در مورخه ۲۱/۱۰/۸۹ توسط هیئت دولت به عنوان مركز بخش كربال به تصویب رسید و ابلاغ گردید در ذیل متن كامل مصوبه می آید.
  • 1400/11/13
  • استان : فارس
  • شهر : سلطان شهر
  • دسته : شهر-استان
آدرس : سلطان شهر یكی از شهر های شهرستان خرامه از استان فارس می باشد
تلفن : 66059000-021

سلطان شهر یكی از شهر های شهرستان خرامه از استان فارس می باشد كه در مورخه ۲۱/۱۰/۸۹ توسط هیئت دولت به عنوان مركز بخش كربال به تصویب رسید و ابلاغ گردید در ذیل متن كامل مصوبه می آید.

“سه شنبه ب۲۱/۱۰/۸۹

با موافقت دولت؛شهرستان خرامه به نقشه تقسیمات كشوری استان فارس اضافه شدبا تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت كشور شهرستان خرامه به مركزیت شهر خرامه از تركیب بخش‌های مركزی و كربال به نقشه تقسیمات كشوری استان فارس اضافه شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ هیئت وزیران به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری مصوب ۱۳۶۲ و با توجه به ویژگی‌ها و بافت جغرافیایی منطقه، شرایط، امكانات و تقاضاهای مردمی با تشكیل شهرستان خرامه در تابعیت استان فارس موافقت كرد.
شهرستان جدید خرامه از تركیب بخش‌های مركزی به مركزیت شهر خرامه مشتمل بر دهستان های معز آباد، كفدهك و خیر آباد و بخش كربال به مركزیت روستای سلطان آباد مشتمل بر دهستان‌های سفلی و دهقانان ایجاد می شود. همچنین خط مرزی بین دهستان داریان از توابع بخش مركزی شهرستان شیراز ودهستان خیر آباد از توابع بخش كربال شهرستان شیراز مطابق نقشه ۲۵۰۰۰۰ اصلاح می شود.
بر این اساس، نام روستای اسماعیل آباد پایینی از توابع دهستان سفلی نیز به روستای اسماعیل آباد، نام دهستان كربال از توابع بخش كربال شهرستان شیراز به دهستان كفدهك و نام بخش كربال از توابع شهرستان شیراز به بخش خرامه تغییر می یابد.
بر اساس این مصوبه، دهستان معزآباد به مركزیت روستای معز آباد جابری، مشتمل بر روستاها، مزارع و مكان‌های معزآبادجابری، قره قیه، هنگی سفلی، هلال آباد، دیودان، شمس آباد، جهان آباد، مزرعه خانباز معتضدی، مزرعه محكمی، مزرعه محمدی، مزرعه علی معتضدی، مزرعه رنجبر، مزرعه شیروانی و مزرعه كوچك علی زارع ایجاد می شود.
همچنین بخش كربال به مركزیت روستای سلطان آباد از تركیب دهستان‌های سفلی و دهقانان در تابعیت شهرستان شیراز ایجاد می شود.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.”
موقعیت جغرافیایی :
سلطان شهر در ۲۳/۵۳ درجه طول جغرافیایی و در ۶۷/۲۹ درجه عرض

جغرافیایی قرار دارد.

بقاء متبركه :

در شهر سلطان شهر دو امامزاده وجود دارد یكی در شمال سلطان شهر كه امام زاده ابراهیم (ع) می باشد و این امام زاده از نوادگان امام زین العابدین (ع) می باشد . و دیگری در شرق سلطان شهر كه امام زاده بی بی رحیمه خاتون (س) می باشد و از نوادگان امام موسی كاظم (ع) می باشد .

این دو امامزاده محل و مامنی شده اند برای مردم مومن و خدا جوی سلطان شهر و روستا های بخش كربال كه از آنان بهره معنوی می برند .

محصولات كشاورزی :

كشاورزی اصلی در سلطان شهر برنج گندم و جو می باشد كه در سال های اخیر به علت خشكسالی و كمبود آب برنجكاری صورت نمی گیرد و مردم به كشت گندم و جو مشغول می باشد و هرساله هزاران تن در مزارع این شهر بدست می آید .

 

سلطان شهر-0Ic4xksu7X

سلطان شهر-jMZyX4eueG