ریپورتاژ آگهی
كباب شیشلیك شاندیز

كباب شیشلیك شاندیز

كباب شیشلیك شاندیز از غذاهای محلی استان خراسان رضوی است. موادلازم : گوشت راسته پاك كرده ۵۰۰= گرم فلفل دلمه‌ای= ۲ عدد پیاز= ۴ عدد پیاز رنده كرده =۱ قاشق
  • 1400/11/13
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : غذاهای محلی ایران

كباب شیشلیك شاندیز از غذاهای محلی استان خراسان رضوی است.

موادلازم :

گوشت راسته پاك كرده ۵۰۰= گرم
فلفل دلمه‌ای= ۲ عدد
پیاز= ۴ عدد
پیاز رنده كرده =۱ قاشق
گوجه فرنگی= ۸ عدد
ماست= ۲/۱ پیمانه
آب ۲ عدد لیمو
زعفران =۱ قاشق مربا خوری
روغن= ۴ قاشق
نمك و فلفل

طرز تهیه:

برای تهیه شیشلیك باید از گوشت راسته یا فیله گوساله یا گوسفند استفاده نمود. نكته قابل توجه برای كباب خوب انتخاب گوشت آن است كه باید نرم باشد (بوسیله گردوهای مخصوص نرم‌كننده گوشت نیز می‌توان گوشت را ترد و نرم نمود) ولی بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل ۲۴ ساعت قبل آماده و نرم نمود. انواع كباب باید در عین پختگی زیاد خشك نشود. گوشت را تقریبﺃ بقطر دو سانتی‌متر می‌بریم و شكل آن نیز لا زم نیست منظم باشد سپس پیاز را نرم رنده می‌كنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط می‌كنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و می‌گذاریم لا اقل یكشب بماند بعد گوشتها را به سیخ كشیده و كمی روی آنرا می‌كوبیم باید بین هردو یا سه قطعه كوچك دنبه به سیخ كشید و موقع طبخ حرارت باید كمی ملایم باشد.

دستور شماره دو

مواد لازم :
گوشت دنده گوساله یا گوسفند ۱ كیلوگرم. فلفل دلمه‌ای ۵ عدد

پیاز ۵ عدد. گوجه فرنگی ۱۰ عدد. ماست ۱ پیمانه. آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری

زعفران اماده ۱ قاشق غذاخوری. روغن ۱۰ قاشق غذاخوری. نمك. فلفل. سماق مقدار لازم

طرز تهیه: برای تهیه شیشلیك باید از گوشت دنده گوساله یا گوسفند استفاده كنید، نكته مهم برای كباب خوب انتخاب گوشتیست كه نرم باشد.

بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل مخلوط نموده و ۲۴ ساعت قبل از آماده كردن كباب بگذارید بماند تا نرم شود.

گوشت را به اندازه‌های برابر ببرید سپس پیاز را نرم رنده كنید و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط كنید و گوشت را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یك شب بماند.

پس از اماده سازی گوشت‌ها انها را به سیخ كشیده و كمی روی آنرا بكوبید و بین هر دو قطعه یك تكه كوچك دنبه قرار دهید، موقع كباب كردن بهتر است از ذغال استفاده كنید اما در صورت عدم دسترسی می‌توانید درون فر یا روی اجاق با حرارت متوسط شیشلیك‌ها را اماده كنید.

شیشلیك‌ها را پس از اماده شدن با برنج زعفرانی، كره، گوجه كباب شده و برش‌های لیموی تازه سرو نمائید، بهترین نوشیدنی برای این كباب دوغ می‌باشد.

نكته: انواع كباب باید در عین پختن زیاد خشك نشود، اگر فرصت كافی برای اماده سازی كباب‌ها ندارید می‌توانید بجای ۲۴ ساعت مدت ۲ ساعت درون ظرفی كه مقداری كیوی له شده ریخته‌اید قرار دهید (كیوی بدلیل اسیدی كه دارد گوشت را نرم می‌كند) البته نباید زیاد بماند چون گوشت له می‌شود و بافت محكم خود را از دست خواهد داد.

 

كباب شیشلیك شاندیز-PI9HjHDgbF