ریپورتاژ آگهی
نوبران

نوبران

جمعیت این شهر در سرشماری ۱۳۷۵ برابر با ۱۴۷۹ نفر بوده‌است.
  • 1400/11/13
  • استان : مرکزي
  • شهر : نوبران
  • دسته : شهر-استان
آدرس : نوبَران شهری است در بخش نوبران شهرستان ساوه استان مركزی ایران.
تلفن : 66059000-021

نوبَران شهری است در بخش نوبران شهرستان ساوه استان مركزی ایران. جمعیت این شهر در سرشماری ۱۳۷۵ برابر با ۱۴۷۹ نفر بوده‌است.

شهرك صنعتی نوبران به فاصله حدوداً ۳ كیلومتری از شهر نوبران واقع شده و مساحت آن معادل ۱۰۰ هكتار و سطح كاربری اراضی صنعتی آن تقریباً ۵۶ هكتار می‌باشد. این شهرك در مجاورت جاده اصلی ساوه -همدان واقع و فاصله آن با ساوه ۶۵ كیلومتر، غرق‌آباد ۱۳ كیلومتر، همدان ۱۲۵ كیلومتر، اراك ۲۲۵ كیلومتر و تهران ۱۸۵ كیلومتر می‌باشد همچنین این شهرك در فاصله ۵۵ كیلومتری از خط راه‌آهن سراسری و ایستگاه راه‌آهن شهر صنعتی كاوه، ۱۳۵ كیلومتری فرودگاه همدان و ۶۵ كیلومتری گمرك ساوه قرار گرفته‌است.

در قدیم
فرهنگ جغرافیایی ایران جلد یك می‌نویسد: نوبران قصبه مركزی بخش مزدقانچای شهرستان ساوه، در ۶۰ هزار گزی غرب ساوه بر سر راه ساوه به همدان در منطقه كوهستانی سردسیری واقع است و ۲۴۶۹ تن سكنه دارد. آب قصبه از ۱۰ رشته قنات كوچك و یك قنات بزرگ تامین می‌شود. محصول عمده آن غلات و بنشن و سیب زمینی و میوه‌های سردسیری و شغل مردم آن زراعت و قالیچه‌بافی و كارگری است. مزارع مادآباد، علی كوسج، مرسعلی‌بلاغی، دوقان، قره‌گل جزء این قصبه‌است.روستای جلكبر یكی از روستاهای تابعه این بخش می‌باشد.

جمعیت : ۲۱۲۸
كد تلفن : ۲۵۶

 

نوبران-rszbxYRuOy