ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید

دَرْگَهان یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مركزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست كیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است.
  • 1402/11/10
  • استان : هرمزگان
  • شهر : درگهان
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : از شهرهای استان هرمزگان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید

دَرْگَهان یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مركزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست كیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است. این شهر از زمان های دور مركز تجاری جزیره قشم و مهمترین بندرگاه این نواحی بوده و می باشد.در حال حاضر نیز با داشتن مراكز تجاری متعدد و مشهور خودش میعادگاه خیلی عظیم مسافرانی می باشد كه گاها فقط برای بازدید از غروب به یادماندنی این شهر به همراه خرید از مراكز تجاری آن به جزیره قشم سفر می كنند.مردم شهر بندردرگهان بسیار خونگرم, مهربان و مهمان نواز می باشند و در میان اهالی جزیره قشم و استان هرمزگان به مردمان رئوف مشهورند. مردم این شهر مسلمان و اهل تسنن بوده و كمتر از ۳% مهاجرین از سایر شهرهای ایران به مذهب اهل تشیع در آن ساكن می باشند و به همین نسبت دارای مساجد متعدد زیبای اهل سنت و یك مسجد اهل تشیع است.

از مناظر زیبا و به یادماندنی این شهر تماشای طلوع و غروب خورشید از روی اسكله قدیم می باشد. از مهمترین مراكز تجاری آن می توان به بازارهای زیبای دو دلفین, مروارید, صدف, نگین, زمرد و اطلس اشاره كرد كه در كنار بازار بزرگ قدیم این شهر قرار گرفته اند و رونق بخش توریسم آن هستند.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-OlUnyMiLLu

بازارها و مراكز خرید قشم

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان یكی از مراكز خرید قشم است كه شكلی كاملا سنتی دارد و از راهروها و كوچه‌های تودرتو تشكیل شده است. این بازار در قلب شهر و در كنار بازارها و رستوران‌ها قرار دارد.

بازار قدیم درگهان همان‌ طور كه از نامش مشخص است، یكی از بازار‌های قدیمی شهر درگهان به حساب می‌آید كه اكثر گردشگران جزیره بازدید از آن را در برنامه خود می‌گنجانند.

این بازار محل عمده‌فروشی انواع لباس و لوازم آرایشی است و به همین دلیل، فروشنده‌های زیادی از سراسر ایران برای خرید عمده و ارزان به این بازار می‌آیند. با وجودی كه كلیه اجناس بازار قدیم درگهان به‌صورت عمده به فروش می‌رسند؛ در ایام نوروز كه مسافران زیادی به جزیره می‌روند، احتمال دارد برخی افراد اجناس خود را به‌شكل تكی نیز بفروشند.

علاوه بر این، تعدادی از فروشگاه‌ها آخرین اقلام خود از یك كالا را به‌صورت تك‌فروشی عرضه می‌كنند تا آن كالا سریع‌تر فروخته شود. اگر شانس خرید كالای تكی نصیبتان شود، قیمت مناسب‌تری خواهد داشت؛ به‌خصوص كه اكثر مغازه‌دارها وقت و حوصله چانه‌زنی ندارند. بنابراین، می‌توان گفت كه اگر به بازار قدیم درگهان بروید، احتمال خرید اجناس ارزان، به‌ویژه پوشاك را دارید.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-4oylpgPUEM

مركز خرید دو دلفین درگهان

مركز خرید دو دلفین یكی از جدید‌ترین مقاصد خرید و جاذبه های گردشگری هرمزگان در درگهان است كه در فاصله كوتاهی از بازار قدیم قشم قرار دارد. در صورتی كه بعد از ساعت چهار بعدازظهر به درگهان رسیدید و با درهای بسته بازار قدیم مواجه شدید، می‌توانید با كمی پیاده‌روی از مجتمع تجاری دو دلفین دیدن كنید. در اینجا انواع پوشاك، لوازم آرایش و لوازم‌خانگی به فروش می‌رسد. در واقع، این مركز به‌عنوان بورس لباس زنانه در قشم شناخته می‌شود. در كنار خرید به رستوران و كافی شاپ مجتمع بروید و با صرف یك وعده غذا یا نوشیدنی خستگی را از تن به در كنید.

این بازار دو طبقه دارد كه اكثر مغازه‌های عمده‌فروشی در طبقه بالای آن فعالیت می‌كنند و طبقه پایین بیشتر بر تك‌فروشی تمركز دارند. مركز دو دلفین در موقعیت خوب و سرراستی قرار دارد و در كنار بازار اطلس و روبه‌روی مجتمع تجاری نور قرار گرفته است؛ از همین رو مشتری‌های زیادی به آن سر می‌زنند.

وجود پله برقی، آسانسور نفربر، آسانسور بابری، پاركینگ اختصاصی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این محل را مقصد خرید بسیاری از گردشگران تبدیل كرده است

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-K1hGxpuPyN

مجتمع تجاری تفریحی نور درگهان

مجتمع تجاری تفریحی نور یكی دیگر از مراكز خرید قشم است كه از طریق گذرگاهی هوایی به مجتمع تجاری دو دلفین وصل می‌شود. در این مجتمع تجاری انواع لوازم‌خانگی، لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، كیف و... به فروش می‌رسد.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-asJItyzY83

پاساژ اطلس درگهان

در اكثر مجتمع‌های تجاری درگهان انواع كالا‌ فروخته می‌شود؛ اما پاساژ اطلس به بورس فروش كیف و كفش و چمدان معروف است. در این مركز خرید می‌توانید انواع كالاها را با قیمت‌های متنوع و برندهای متفاوت پیدا كنید و در نتیجه برای خرید كالای موردنظرتان در زمینه كیف و كفش هیچ مشكلی نخواهید داشت.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-jDWnI8ev5Z

بازار دریا درگهان

بازار دریا از جدیدترین بازارهای درگهان است كه با ۱,۵۳۰ مغازه در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین بازارهای جزیره به حساب می‌آید. این بازار دو طبقه دارد كه بیشتر صنوف در طبقه اول آن فعال هستند و طبقه دوم خلوت‌تر است. علاوه بر بازار دو دلفین، بازار دریا نیز از پرطرفدارترین بازارهای خرده‌فروشی درگهان محسوب می‌شود. طراحی بازار به‌گونه‌ای است كه كلیه راهروها مشابه یكدیگر هستند و باید حواس‌تان به این موضوع باشد كه مغازه موردنظرتان را گم نكنید. در بازار دریا معمولا هر صنفی پیدا می‌شود و از پوشاك تا كیف و كفش و عینك به فروش می‌رسد. در این محل فعالیت اصلی مغازه‌ها به‌صورت خرده‌فروشی است؛ گرچه اكثر مغازه‌ها اجناس خود را به‌شكل عمده نیز عرضه می‌كنند.

رستوران دریا در طبقه دوم این بازار فعالیت می‌كند كه می‌توانید یك وعده غذای لذیذ را با نمای دریا نوش جان كنید. اگر با خودروی خود راهی قشم شده‌اید، به‌آسانی می‌توانید وسیله نقلیه‌تان را اطراف بازار پارك كنید. ضمن اینكه سوپرماركت و دستگاه‌های خودپرداز در بخش‌های مختلف بازار وجود دارد.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-qEjz9fKPWk

بازار نخل درگهان

ازار نخل درگهان از جذاب‌ترین بازارهایی است كه در سال‌های اخیر در درگهان ساخته شده و طراحی داخلی و خارجی آن بسیار چشم‌نواز است.

این بازار كه ۲۲۴ غرفه را در خود جای داده است، به فروش عمده پوشاك اختصاص دارد. علاوه بر این، رستوران و كافی‌شاپ‌هایی با طراحی سنتی در این محل مشغول به كار هستند كه صرف یك وعده غذا یا نوشیدنی را لذت‌بخش می‌كنند. فاصله اندك بازار نخل درگهان به دریا نیز یك از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-y8uWToH1gH

مركز خرید مروارید درگهان

مركز خرید مروارید یكی دیگر از گزینه‌های خرید در قشم است كه در نزدیكی میدان انقلاب و رو‌به‌روی بازار سنتی درگهان قرار دارد. با وجودی كه این بازار ظاهر لوكس و شیكی ندارد؛ تجربه خریدی ارزان را برایتان به ارمغان می‌آورد. در این محل امكان خرید انواع لوازم‌خانگی، لوازم ورزشی، لباس خانگی و پوشاك وجود دارد كه با كیفیت متوسط و قیمت ارزان عرضه می‌شود. در كنار خرید می‌توانید از رستوران‌های سنتی این مركز نیز استفاده كنید كه در حیاطی بزرگ قرار گرفته‌اند و امكان صرف غذاهای سنتی را برای مشتریان فراهم كرده‌اند.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-HTocZMYDE2

بازار صدف درگهان

بازار صدف كه در كنار بازار مروارید قرار گرفته؛ از نظر ظاهری بسیار شبیه به آن است و در نتیجه بسیاری از گردشگران هنگام قدم‌زدن كنار این دو بازار، متوجه تفاوت آن‌ها نمی‌شوند. این بازار بورس انواع اجناس ارزان‌قیمت است و به همین دلیل هر كسی در آن قدم می‌گذارد، دست خالی بر نمی‌گردد. در واقع، بازار صدف ظاهری معمولی و ساده دارد؛ اما اجناس مقرون‌به‌صرفه‌ای در آن پیدا می‌شود.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-0EcdBy8Yeq

بازار زمرد درگهان

بازار زمرد درگهان در كنار مجتمع دریا قرار دارد و اگر به‌دنبال شلوار و لباس جین هستید، باید به سراغ آن بروید. در این مركز خرید، اجناس به‌شكل عمده فروخته می‌شوند؛ هرچند تك‌فروشی نیز در آن وجود دارد. در این پاساژ، بازار چینی‌ها نیز فعال است.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-rZ5dJpcFX0

بازار طلافروشان درگهان

بازار طلافروشان درگهان یكی دیگر از بازارهای پرطرفدار بین گردشگران است؛ به‌خصوص كه طلاهای عربی در آن عرضه می‌شود. گشت‌وگذار در این بازار حتی برای كسانی كه قصد خرید ندارند نیز می‌تواند جذاب باشد.

پاساژ ونوس درگهان

پاساژ ونوس به فروش انواع لباس كودك، پوشاك زنانه و مردانه اختصاص دارد و از آنجا كه بین گردشگران كمتر شناخته‌شده است، مركز خرید نسبتا دنجی به حساب می‌آید. در اینجا نیز اكثر واحدهای تجاری اجناس خود را به‌صورت عمده می‌فروشند؛ گرچه برخی از آن‌ها تك‌فروشی نیز دارند. علاوه بر پوشاك، برخی مغازه‌ها اجناس دیگری همچون لوازم آرایشی و بهداشتی یا كیف و كفش عرضه می‌كنند كه تعدادشان زیاد نیست. در واقع، این پاساژ به بورس لباس زنانه و بچه‌گانه معروف است

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-4pwjbbXWZX

مركز خرید ایران زمین درگهان

مركز خرید ایران زمین را می‌توان از بزرگ‌ترین مراكز خرید درگهان به حساب آورد كه بورس انواع پوشاك مردانه، زنانه و بچه‌گانه و لوازم آرایشی و بهداشتی است. بسیاری از افراد نیز با هدف خرید سیسمونی راهی این محل می‌شوند. امكانات رفاهی این مركز خرید چند طبقه شامل فست‌فود، بانك، رستوران و كافه می‌شود و از این نظر مجتمعی كامل و مجهز است.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-3dQZtPUqLC

مجتمع نگین درگهان

جتمع نگین از ارزان‌ترین مراكز خرید درگهان است كه ظاهر ساده‌ای دارد؛ اما می‌توانید خرید خوبی را در آن تجربه كنید. در این مجتمع همه نوع كالایی وجود دارد و بورس كالای خاصی نیست و انواع فروشگاه پوشاك مردان، زنانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی، لوازم‌خانگی، بدلیجات، عینك آفتابی، ساعت و… به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-8UarddUsvr

پرشین گلف درگهان

مجتمع تجاری اقامتی پرشین گلف از شیك‌ترین مراكز خرید درگهان است كه در كنار ساحل قرار دارد. در این مجموعه كامل می‌توانید انواع پوشاك مجلسی زنانه، كیف و كفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، لوازم دكوری، لوازم ورزشی و… را خریداری كنید. هتلی سه ستاره نیز در این مجموعه وجود دارد كه می‌توانید اقامتی به‌یادماندنی در آن داشته باشید؛ ضمن اینكه دیگر نیازی نیست بابت جابه‌جایی بین قشم و درگهان هزینه‌ای بپردازید. از آنجا كه این مركز خرید دارای كافی‌شاپ و رستوران است، پس از خرید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید و قدری استراحت كنید.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-XKWAmnflDg

سرای ملت درگهان

سرای ملت بورس انواع پوشاك مردانه و زنانه استوك از برندهای اروپایی و چینی است كه اكثر مغازه‌ها عمده‌فروش هستند و به‌ندرت می‌توانید شاهد فروشگاه‌های خرده‌فروشی باشید. لباس‌های استوك دست‌دوم نیستند و پوشاك تك‌سایز و تك‌رنگ‌ برندهای مختلف هستند كه با قیمتی بسیار مناسب فروخته می‌شوند. پس اگر به‌دنبال خرید لباس ارزان و در عین حال باكیفیت هستید، بازدید از سرای ملت را از دست ندهید.

جاهای دیدنی درگهان از سواحل تا مراكز خرید-zCOiPELsKB

ساعت كار بازار درگهان

  • بازار قدیم درگهان: ساعت كار بازار قدیم درگهان در روز‌های عادی از هشت تا ۱۶ و در روزهای شلوغ مانند تعطیلات عید نوروز از هشت تا ۲۴ است.
  • بازار نخل درگهان: روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۶ و روزهای شلوغ سال مانند عید نوروز از ساعت ۹ تا ۲۴ فعالیت می‌كند.
  • مركز خرید دو دلفین، مركز خرید دریا، ونوس، ‌اطلس، ایران زمین، مجتمع نگین، پرشین گلف: روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۲۱ و روزهای شلوغ سال مانند عید نوروز از ساعت ۹ تا ۲۴ فعال هستند.

چه فصلی به درگهان سفر كنیم؟

بهترین زمان سفر به درگهان اوایل بهار، پاییز و زمستان است كه آب‌وهوای مطلوب و دلنشینی در این منطقه وجود دارد. با این حال، افرادی كه به‌دنبال خرید در قشم هستند، برای خرید مقرون‌به‌صرفه اغلب در فصل گرما راهی این جزیره می‌شوند.

پرسش‌های متداول

بازار قدیم درگهان كجاست؟

درگهان در غرب شهر قشم و ۲۰ كیلومتری آن قرار دارد و از آنجا كه مراكز خرید متعددی را در خود جای داده است.

علت شهرت بازار درگهان چیست؟

این بازار محل عمده‌فروشی انواع لباس و لوازم آرایشی است و به همین دلیل، فروشنده‌های زیادی از سراسر ایران برای خرید عمده و ارزان به این بازار می‌آیند.

بهترین زمان سفر به درگهان كدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به درگهان اوایل بهار، پاییز و زمستان است كه آب‌وهوای مطلوب و دلنشینی در این منطقه وجود دارد.

ساعت كار بازار قدیم درگهان چگونه است؟

ساعت كار بازار قدیم درگهان در روز‌های عادی از هشت تا ۱۶ و در روزهای شلوغ مانند تعطیلات عید نوروز از هشت تا ۲۴ است.

 تهیه و تنظیم: ملیحه صبوری