ریپورتاژ آگهی
مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان

مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان

شمالی ترین شهر استان هرمزگان در جنوب كشور،حاجی آباد می باشد كه به دلیل نزدیكی به كرمان از آب و هوای بهتری برخوردار است. شهر حاجی آباد دارای طبیعت زیبا و آثار تاریخی باارزشی می باشد
  • 1402/11/10
  • استان : هرمزگان
  • شهر : حاجي آباد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان هرمزگان
تلفن : 66059000-021

مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان

شمالی ترین شهر استان هرمزگان در جنوب كشور،حاجی آباد می باشد كه به دلیل نزدیكی به كرمان از آب و هوای بهتری برخوردار است. شهر حاجی آباد دارای طبیعت زیبا و آثار تاریخی باارزشی می باشد در ادامه همراه با ایران توریسم شوید تا با مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان بیشتر آشنا شوید.

مناطق دیدنی حاجی آباد

چشمه سبز پوشان

چشمه سبز‌پوشان از جاذبه‌های شگرف شهر حاجی‌آباد است. چشمه سبز‌پوشان در نزدیكی یك كوه كوچك در نخلستان‌ها قرار گرفته و جلوه‌ای تماشایی دارد. با تغییر فصل دمای آب این چشمه نیز تغییر می‌كند، در تابستان خنك است و در زمستان دمایی بیشتر از دمای بدن انسان دارد و برای شنا كردن بسیار مناسب است. سیاه‌ماهی، كامبوزیا و باربوس از ماهی‌های عجیب چشمه سبز‌پوشان هستند.

مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان-J57kp31Tcn

منطقه حفاظت شده هماگ

منطقه حفاظت شده هماگ درشمال شهرستان بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرارگرفته است و وسعت منطقه درحدود ۳۶۰۰۰ كتارمی باشد. این منطقه در قسمت مرتفع استان قرارگرفته و حداقل ارتفاع آن درحدود ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد. كوه هماگ بلندترین ارتفاع استان هرمزگان از رشته كوههای زاگرس جنوبی است و از مناطق دیدنی حاجی آباد است.

مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان-TVNdVf5Lvi

قلعه تاریخی حاجی آباد

یكی از آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قلعه تاریخی این شهر است كه قدمت آن به دوران ایلخانان، تیموریان و صفویه می رسد. این قلعه در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد و احتمالاً در دوره صفویه نیز از آن استفاده می شده است. این قلعه روی صخره ای در جنوب غربی شهر قرار دارد. ارتفاع آن بین ۳۰- ۲۷ متر و طول و عرض۸۰ متر و دارای چهار برج است.

مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان-6wHvdHwjqj

چشمه بالنگان

چشمه بالنگان یكی از چشمه‌های استان فارس است كه در نزدیكی روستاهای حاجی‌آباد و آسپاس از توابع بخش سده در شهرستان اقلید قرار دارد و از مناطق دیدنی حاجی آباد است. این چشمه یكی از سرچشمه‌های رود كُر است. در سال‌های اخیر به دلیل بارش كم، آبدهی این چشمه تا حدّ زیادی كاهش یافته اما با وجود پوشش گیاهی زیبا در این منطقه كه از درختان بید تشكیل شده و وجود یك آبگیر عمیق در میان درختان بید كه محل زندگی چند نوع ماهی می‌باشد، گردشگران بسیاری به این منطقه مراجعه می‌نمایند كه متأسفانه همین امر سبب تخریب طبیعت زیبای این منطقه و سنگ‌نوشته ساسانی (متعلق به شاهپور یكم) شده است.

مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان-qmzWVyd4d7

آبشار تزرج حاجی آباد

تزرج منطقه‌ای كوهستانی در روستای آفتاب از توابع شهر حاجی‌آباد است. تزرج ییلاقی خوش آب‌وهواست و رود و آبشاری كه در آن جریان دارد طراوت بیشتری به طبیعتش بخشیده است این آبشار از مناطق دیدنی حاجی آباد است.

 مناطق دیدنی حاجی آباد هرمزگان-5zQB3ioPjZ