ریپورتاژ آگهی
جاذبه های رودان در هرمزگان

جاذبه های رودان در هرمزگان

یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران شهر رودان می باشد كه مركز آن دهبارز است.در قدیم نام این شهر رودكان بود و علت آن وجود رودخانه های فراوان می باشد
  • 1402/11/09
  • استان : هرمزگان
  • شهر : رودان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان هرمزگان
تلفن : 66059000-021

یكی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران شهر رودان می باشد كه مركز آن دهبارز است.در قدیم نام این شهر رودكان بود و علت آن وجود رودخانه های فراوان می باشد.رودان شهری تاریخی با آثار دیدنی و مناطق طبیعی زیبا می باشد در ادامه همراه با ایران توریسم شوید تا با جاذبه های رودان آشنا شوید.

سنگ نوشته های بادافشان

در منطقه ای به همین نام در فاصله ۲۵ كیلومتری شمال رودان، روی سنگ های ستبر كلماتی به خط میخی و نقاشی هایی بدیع وجود دارد كه قدمت آنها به دوران ایلامی و آشوری می رسد.

جاذبه های رودان در هرمزگان-TJZsKBzjWw

زیارتگاه شاه قطب الدین حیدر

زیارتگاه شاه قطب الدین حیدر نیز یكی از مهم ترین زیارتگاههای رودان و از جاذبه های رودان است كه یكی از قطب های مذهبی در ایام سال می باشد و تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت را در طول هفته به سوی خود می كشاند و یكی از مراكز گردشگری شهرستان رودان می باشد.این مكان مذهبی در فاصله ۳كیلومتری از مركز شهر واقع شده است امامزاده شاه قطب الدین حیدر یكی از نوادگان امام موسی كاظم می باشد.

جاذبه های رودان در هرمزگان-ESpTH1QZpO

آبشار كرون از جاذبه های رودان

آبشار كرون در موقعیت جغرافیایی E5710 و N2735 در نزدیكی شهرستان رودان در استان هرمزگان واقع است. رودان در قدیم به نام «رودكان» معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است. آب و هوای این منطقه گرم وخشك است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد. این منطقه یكی از مهمترین اماكن گردشگری شهرستان رودان به شمار می‌آید. پوشش گیاهی در این منطقه تابع شرایط آب و هوایی است و مهمترین پوشش این منطقه خرما و مركباتی از قبیل لیمو و پرتقال می باشد كه جلگه ها و دشت های وسیعی را دربرگرفته است.

رودخانه رودان از ارتفاعات شرقی و جنوبی زیارت علی از جمله بادفشان، سرچشمه گرفته و از مهمترین عوامل اقلیمی موثر بر طبیعت این منطقه به حساب می آید.

جاذبه های رودان در هرمزگان-sIituXA7Im

قلعه كمیز

در فاصله ۱۲ كیلومتری شرق رودان، قلعه ای كه نشان هویت و پایمردی مردم این سامان است، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می كند. در قدیم چون اغلب نقاط رودان را آب فرا گرفته بوده، مردم در این قلعه مستحكم سكونت داشته اند.

جاذبه های رودان در هرمزگان-NUgJUIyW7n

آبشار سیكم

این آبشار در منطقه كوهستانی باد افشان در ۲۷ كیلومتری در مسیر جاده رودخانه رودان واقع می‌باشد. كوه یكی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است و آبشارش بعد از چند سال خشكسالی و كم آبی، با بارندگی‌های اخیر جانی تازه به خود گرفته و آب در آن روان شده است. یكی از پر آب‌ترین آبشارهای منطقه رودان محسوب می‌گردد. در اطراف این آبشار مناطق گردشی دیگری هم وجود دارد كه چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند، حتی می‌توان گفت این آبشار یكی از زیباترین آبشارهای هرمزگان و از جاذبه های رودان است.

جاذبه های رودان در هرمزگان-Iz2jmVaCbsپل رودخانه آبنما

پل رودخانه آب‌نما پلی ساخته دست بشر امروزی است كه رودخانه زلالی از زیر آن جاری می‌باشد. این پل در شهرستان رودان واقع در استان هرمزگان ساخته شده و در ۱۲ كیلومتری شمال شهرستان رودان واقع شده است. گاهی اوقات هنگام بارندگی سطح آب رودخانه به حدی زیاد می‌شود كه از ارتفاع پل هم بیشتر می‌شود. این پل یكی از محكم‌ترین پل‌های ایران است و ۱۰۰ متر طول دارد.

جاذبه های رودان در هرمزگان-GUd1BicDFn

قلعه دختران

این قلعه در فاصله ۵كیلومتری شمال دهبارز و منتهی الیه كوی گرم واقع است، این قلعه كه در حال حاضر به ویرانه ای مبدل شده به وسیله سنگهای بزرگی بنا گردیده كه وجود سنگرهای سنگی متعددی در اطراف قلعه و غاری در پایین آن نشان دقت و توجه خاص ساكنان قلعه به بالا بردن ضریب امنیتی پناهگاهشان می باشد.گفته می شود این قلعه توسط دختر یكی از بزرگان اقوام گذشته رودان اداره می شده است.این قلعه از جاذبه های رودان می باشد.

جاذبه های رودان در هرمزگان-uBZVP3RjNV

قبرستان گبره

درسراسر رودان آثار زیادی از گورهایی به چشم می خورد كه با كلمات وخطی شبیه به میخی هر بیننده ای را به عمق تاریخ گذشته رودان راهنمایی می نماید، به گفته پیشینیان این قبرستانها مربوط به ساكنان اولیه این خطه بوده وهزاران سال نیز قدمت دارند و از جاذبه های رودان است.

جاذبه های رودان در هرمزگان-ZnxfXSKEqb

امامزاده سلطان محمد

براساس اسناد تاریخی نسب شریف امام‌زاده سید سلطان محمد، به امام موسی‌بن‌جعفر (ع) می‌رسد و از جاذبه های رودان است. بقعه این امام‌زاده در روستای زیارت پیرچوگان در فاصله ۴۵ كیلومتری رودان قرار دارد. تجدید بنای آستانه از اواخر سال ۱۳۷۶ شمسی آغاز گردیده است كه شامل شبستان به متراژ ۱۳۵۰ مترمربع می‌باشد كه دارای ۲ گلدسته، ۴ سالن و ۴ اتاق اداری می‌باشد.

جاذبه های رودان در هرمزگان-F4aLGvyh95