ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كلاله

جاهای دیدنی كلاله

شهرستان كلاله یكی از شهرستانهای ایران در استان گلستان است. شهر كلاله مركز این شهرستان است. شهرستان كلاله با چهار هزار و ۹۶۲كیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان قرار دارد.
  • 1402/10/16
  • استان : گلستان
  • شهر : کلاله
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گلستان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی كلاله

شهرستان كلاله یكی از شهرستانهای ایران در استان گلستان است. شهر كلاله مركز این شهرستان است. شهرستان كلاله با چهار هزار و ۹۶۲كیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان قرار دارد، در این شهرستان علاوه بر عشایر كوچنده اكراد شمال خراسان، حدود ۱۶۰هزار نفر سكونت دارند كه تركیب جمعیتی آن را قوم فارس، تركمن، كاشمری- خراسانی، كرمانج، سیستانی، بلوچ وترك و شاهرودی تشكیل می‌دهند. برای بازدید از مكان های دیدنی كلاله می توانید تمامی فصل ها را انتخاب كنید. جاذبه های دیدنی كلاله در فصل بهار زیبا هستند و زیبایی های این شهر در سایر فصل ها نیز می تواند بسیار عالی باشد. در ادامه مطلب همراه ایران توریسم باشید تا با جاهای دیدنی كلاله بیشتر آشنا شوید.

زیارتگاه خالد نبی

گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یك منطقه كوهستانی و در فاصله ۹۰ كیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد كاووس و ۵۵ كیلومتری شمال شرق شهرستان كلاله بر فراز قله كوه گوگجه داغ واقع شده‌است. قله كوه گوگجه داغ كه در بین مردم به قله «قدرت» یا گوج (گوژ) به زبان تركی نیز معروف است، حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. راه ارتباطی زیارتگاه خالد نبی كوهستانی بوده، ولی از طریق كلاله و تمرقره قوزی تا آن محل راه دشواری نیست. به دلیل دوری راه و فقدان وسیله نقلیه و كمبود تسهیلات رفاهی در محل و همچنین گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان، بهترین زمان برای دیدار از آن، ماه‌های فروردین و اردیبهشت است.

جاهای دیدنی كلاله-cDmaWWVXRj

مسجد و مدرسه كریم ایشان

مسجد و مدرسه كریم ایشان در شرق كلاله و در روستای كریم ایشان واقع شده و از آثار دوره قاجار است. ساختمان آجری مسجد با نقشه مربع مستطیل بنا شده و شامل یك شبستان با سردر ورودی است كه سقف آن با ۴ گنبد پوشیده شده است. مدرسه نیز با آجر بنا شده و نمای خارجی سردر ورودی آن با كاشی است. درِ ورودی مدرسه كه فاقد ظرافت هنری است حاوی یك بیت شعر است كه ماده تاریخ ساخت این مدرسه را روشن می‌كند. سال ۱۳۲۸ قمری ماده تاریخ در این مدرسه است، گویا برخی قطعات آن بعدها ساخته شده است. حیاط مدرسه چهارضلعی است كه در یكی از اضلاع آن حجره‌هایی ساخته‌اند و در زوایای اضلاع خارجی مدرسه برج‌های آجری و نیم دایره با آثار مناره‌های آجری به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی كلاله-fHTj7nkvcB

جنگل پلكانی كلاله

جنگل پلكانی كلاله در نزدیكی شهر كلاله و در جایی بكر و امن قرار دارد كه می تواند محلی برای تفریح، گردشگری و كوهپیمایی مردم شهرستان باشد.این جنگل مابین دو كوه بلند قرار دارد كه چشمه های متعدد با ایجاد جریان های آبی به آن جلوه زیبایی داده و از جمله شگفتی های دیگر این مكان پلكانی بودن ان بصورت تخته سنگی می باشد و بهترین مكان برای كوهنوردان و علاقمندان به طبیعت است.

جاهای دیدنی كلاله-tKDpmRUWCh

چشمه زاو

چشمه زاو در روستای زاو و نزدیكی گرگانرود از توابع بخش پیشكمر و در فاصله ۴۵ كیلو متری شهر كلاله واقع شده است . این چشمه با آبدهی بسیار زیبا و چشم اندازهای زیبا و در میان یك محوطه جنگلی مصفا قرار گرفته است ، كه در ایام فروردین تا پایان تابستان محل استراحت و عزیمت خانوادهاو علاقمندان به طبیعت است.با توجه به اهمیت منطقه در توسعه گردشگری و جذب گردشگران و علاقمندان به طبیعت و نیز استقبال خانواده های شهرستان های اطراف از این مكان برای استفاده از مواهب طبیعت ، متاسفانه مسیر دسترسی مناسبی ندارد، و محوطه گردشگری نیز ساماندهی نشده و امكانات رفاهی و خدماتی نظیر سرویس های بهداشتی ، نمازخانه، فروشگاه ، آلاجیق ، سطل زباله و… ندارد .

جاهای دیدنی كلاله-fZR885odrK

جنگل آقسو

جنگل آقسو از زیباترین مكان های تفریحی در شهر كلاله محسوب می شود. این جنگل در بخش شمال شرقی كلاله قرار دارد و در بین دو روستای بسیار زیبا به اسم چهار مازو و روستای اجن سنگرلی قرار دارد. اگر به تصاویر ماهواره ای نگاهی بیندازید می‌بینید كه مناطق طبیعی و مسیر چشمه ای كه در این جنگل دیده می شود بسیار عالی و بی نظیر است. آب آشامیدنی كلاله از این چشمه تأمین می شود شما می توانید در فضای بسیار سرسبز و دل انگیز این مكان مشغول به صرف ناهار شوید و همینطور عكسبرداری كرده و خاطرات خود را ثبت كنید.

جاهای دیدنی كلاله-BahBrLnqnR