ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر، این سرزمین را به بهشت گردشگران شمال ایران تبدیل كرده است. بابلسر به لحاظ مسافت نیز یكی از مكان‌های خوش‌مسیر شمال به حساب می‌آید.
  • 1402/10/05
  • استان : مازندران
  • شهر : بابلسر
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان مازندران
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر، این سرزمین را به بهشت گردشگران شمال ایران تبدیل كرده است. بابلسر به لحاظ مسافت نیز یكی از مكان‌های خوش‌مسیر شمال به حساب می‌آید. به همین دلیل در این منطقه تا چشم كار می‌كند جای دیدنی خودنمایی می‌كند. از طرف دیگر آب‌وهوای دل‌انگیز بابلسر شرایطی مهیا می‌كند تا گردشگران حسابی به گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی این منطقه مشغول شوند. از آنجایی كه وقت در سفر تنگ است، باید گلچینی از بهترین جاهای دیدنی را قبل از سفر در ذهن داشته باشید. به همین منظور در این مطلب فهرستی پُروپیمان از بهترین جاهای دیدنی بابلسر آماده كرده‌ایم. در این فهرست برای شما از جاذبه‌های طبیعی بابلسر می‌گوییم و به جاهای تاریخی این منطقه اشاره می‌كنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این فهرست تا انتها، بهترینِ بهترین‌ها را انتخاب كنید و سفرِ بابلسر به یكی از خاطره‌انگیزترین مسافرت‌های شما تبدیل شود.

پل معلق بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر را با پل معلق آغاز می‌‌كنیم كه نمادی از تاریخ این شهر به حساب می‌آید. ماجرای ساخت پل معلق بابلسر به دوران قبل از جنگ جهانی دوم باز می‌‌گردد. در آن زمان مهندس‌های آلمانی و سوئدی برای ساخت پلی بزرگ و زیبا در بابلسر آستین بالا زدند. این پل در آن زمان یكی از معروف‌ترین پل‌های ایران و منطقه به حساب می‌آمد. دیرینگی پل معلق بابلسر به ۱۳۱۳ خورشیدی باز می‌گردد. پلی كه از آن صبحت می‌كنیم، اولین پل ماشین‌رو منطقه است. این پل با ۸۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع، قسمت غربی بابلسر را به قسمت شرقی این شهر متصل می‌كند. پل معلق بابلسر پس از پایان ساخت به یكی از پرترددترین پل‌های منطقه تبدیل شد. به همین دلیل مهند‌س‌های سازنده این پل برای ساخت آن چیزی كم‌و‌كسر نگذاشتند.

با این حال به دلیل ترددهای زیاد، پل معلق بابلسر چندین سال پیش آسیب دید. خوشبختانه این آسیب چندان جدی نبود و توسط مهندس‌های ایرانی مرمت شد. این پل منظره‌ای زیبا دارد و قرار گرفتن آن در مسیری پرتردد، شرایطی مناسب برای گردشگری در آن فراهم كرده است. جالب است بدانید پل دیگری روی پل معلق بابلسر ساخته شده. این پل درواقع نقش تقویت استحكام پل قدیمی را ایفا می‌كند. در كنار ارتباط میان قسمت‌های غربی و شرقی بابلسر، این پل ارتباط بین محمود آباد، فریدون‌كنار و بابلسر را فراهم كرده است. اهمیت پل معلق بابلسر و دیرینگی این پل باعث شد تا در ۱۳۸۶ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا كند. پس از ورود به بابلسر، باید رودخانه‌ای كه از این شهر می‌گذرد را به سمت دریا ادامه دهید تا به پل معلق برسید.  اطراف این پل كافی‌شاپی در روی آبِ رودخانه خودنمایی می‌كند. در بهار و تابستان نیز شرایطی برای قایق‌سواری در این منطقه مهیاست

 جاهای دیدنی بابلسر-uRf3MnhxoU

اسكله ساحلی بابلسر

این روزها بابلسر به یكی از پرطرفدا‌ر‌ترین شهرهای گردشگری شمال ایران تبدیل شده است. با این حال جالب است بدانید این منطقه در روزگارانی نه‌چندان دور، یكی از قطب‌های كشتیرانی در دریای خزر به حساب می‌آمد. به همین منظور اسكله‌ای بزرگ و مجهز در این شهر بنا شده است. كشتی‌های ایرانی و روسی در این اسكله پهلو می‌گرفتند. این روزها اسكله ساحلی بابلسر به لحاظ كشتیرانی مانند سابق رونق ندارد. در نتیجه این اسلكه بیشتر جنبه گردشگری پیدا كرده و به یكی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است.

در اطراف این اسكله چندین كافه شیك خودنمایی می‌كند. اگر اهل‌ كافه‌گردی هستید و می‌خواهید در یكی از كافه‌های نزدیك به ساحل بنشینید و در حین تماشای منظره زیبای دریا، جرعه‌ای نوشیدنی گوارا بنوشید، اسكله ساحلی بابلسر انتخاب مناسبی برای شماست. در اطراف این اسكله اتاق‌‌هایی نیز برای اقامت گردشگران اجاره داده می‌شود. این اتاق‌ها امكانات رفاهی چندانی ندارند، اما انصافاً باید گفت از منظره تماشایی آن‌ها به دریا نمی‌توان گذشت. برای گشت‌و‌گذار در اسكله ساحلی باید راه شرق بابلرود را در پیش بگیرید. سپس به جاده‌ فرعی بروید كه به اسكله ساحلی منتهی می‌شود.

 جاهای دیدنی بابلسر-dTLTE4KbEd

منطقه ساحلی میرود

یكی از جاهای دیدنی بابلسر، منطقه ساحلی میرود است كه در ۱۵كیلومتری شرق بابلرود واقع شده. برای رسیدن به منطقه ساحلی میرود باید مسیر رودخانه تالار را در پیش بگیرید. این رودخانه كه محلی‌ها به آن تِلار هم می‌گویند، منظره‌ای با صفا دارد و به منطقه ساحلی میرود می‌رد. این منطقه ساحلی مجتمع گردشگری با امكانات چشمگیری خودنمایی می‌كند. منطقه ساحلی میرود كه با نام بهمنمیر نیز شناخته می‌شود، مكانی تمام‌عیار برای گردشگری به حساب‌ می‌آید. این منطقه، یكی از معدود جاهای بابلسر است كه از یك طرف منظره‌ای زیبا به دریا دارد و از طرف دیگر به جنگل. آلاچیق‌های راحت، چندین چشمه سرویس بهداشتی، آب شرب، برق و سرگرمی‌های مخصوص كودكان در منطقه ساحلی میرود در اختیار گردشگران قرار دارد. این امكانات رفاهی، منطقه ساحلی میرود را به انتخاب مناسبی برای گردشگرانی تبدیل كرده كه همراه خانواده راهی میرود شده‌اند.

از آنجایی كه با منطقه‌ای با كاربرد گردشگری روبه‌رو هستیم، شرایط اقامت نیز برای مسافرین در منطقه ساحلی میرود فراهم است. در این منطقه امنیت مطلوبی برقرار است و به‌راحتی می‌توانید كمپ بزنید و شب را در چادر به روز برسانید. چندین سوئیت و ویلا نیز در منطقه ساحلی میرود خدمات اقامتی چشمگیری در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.

 جاهای دیدنی بابلسر-XMoEHoVmig

روستای گالشكلا

گالشكلا، روستایی تماشایی است كه با منظره‌ای دلگشا، اهالی باصفا و آب‌و‌هوای خوش به یكی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است. اولین چیزی كه در حین گشت‌و‌گذار در گالشكلا نظر شما را به خود جلب می‌كند، طبیعت بكر این روستاست. این روستا خاكی حاصلخیز و آبی شیرین دارد. به لطف این شرایط دامداری و زراعت همیشه در این روستا پر رونق است. گالشكلا به اندازه‌ای تماشایی است كه گردشگران از گشت‌و‌گذار در آن سیر نمی‌شوند. به همین دلیل در این روستا اقامتگاهی برای گذران شبِ گردشگران تعبیه شده است. روستایی‌های باصفای گالشكلا نیز با كمال‌میل به گردشگران اتاق اجاره می‌دهند. گالشكلا در جنوب منطقه بهمنمیر قرار دارد. این منطقه چندان از بابلسر دور نیست. در نتیجه انصافاً باید گفت حیف است راهی بابلسر شوید و سری به گالشكلا نزنید. اگر راهی این روستا شدید، پیشنهاد می‌كنیم محصولات دامداری مانند شیر و ماست این منطقه را امتحان كنید.

جاهای دیدنی بابلسر-MXEiPhnLVi

شهرك ساحلی خزرشهر

زرشهر، شهركی ساحلی با امكاناتی لوكس و اشرافی است. این شهرك ساحلی به ۲ قسمت خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی تقسیم می‌شود. خزرشهر شمالی به دریا اشراف دارد. خزرشهر جنوبی نیز روبه‌روی خزرشهر شمالی واقع شده است. خزرشهر، شهركی گردشگری است كه به لحاظ امكانات رفاهی و سرگرمی‌های متنوع چیزی كم‌و‌كسر ندارد. در این شهرك چندین زمین فوتبال، والیبال، تنیس و بسكتبال تعبیه شده است. این شهرك مكانی مخصوص بازی كودكان دارد. به لحاظ دیگر امكانات رفاهی نیز شهرك ساحلی خزرشهر گزینه مناسبی برای خانواده‌ها به حساب می‌آید.

به ویژگی‌هایی كه گفتیم، چندین رستوران اعیانی و كافی‌شاپ شیك را هم اضافه كنید. خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی در منوی این رستوران‌ها خودنمایی می‌كند. گوشه‌و‌كنار شهرك خزرشهر با پارك‌های سرسبز پوشیده شده است. خزرشهر یكی از معدود منطقه‌های اطراف بابلسر است كه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر ساحل اختصاصی دارد. سرگرمی‌های آبی مانند جت‌اسكی و قایق‌سواری در این ساحل انتظار گردشگران را می‌كشد. این شرایط خزرشهر را به یكی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل كرده كه خاطره‌ گردشگری در این دیار را برای همیشه در ذهن مسافرین ماندگار می‌كند.

جاهای دیدنی بابلسر-pXlMxMIEOD

تالاب عزیزك

ه گردشگران طبیعت‌دوستی كه در بین جاهای دیدنی بابلسر دنبال مكانی خوش‌منظره با آب‌و‌هوایی دل‌نشین می‌گردند، تالاب عزیزك را پیشنهاد می‌كنیم. چهار آب‌بند بزرگ‌وكوچك در این تالاب وجود دارد. پرنده‌های مهاجری مانند اردك مرمری، درنا و غاز در تالاب عزیزك زندگی می‌كنند. این تالاب سرشار از ماهی‌های متنوع است. این شرایط تالاب عزیزك را به مكانی ایده‌آل برای گردشگری تبدیل كرده است. در فصل‌های گرم سال گردشگران بی‌شماری راهی تالاب عزیزك می‌شوند. محبوبیت تالاب عزیزك در بین گردشگران باعث شده تا امكانات رفاهی چشمگیری در اطراف این تالاب ایجاد شود. چندین چشمه سرویس بهداشتی نیز در اطراف تالاب عزیزك وجود دارد. در اطراف این تالار می‌توانید چادر بزنید و شب را به روز برسانید. اقامت در تالاب عزیزك و گردشگری در این تالار از آن دسته كارهای هیجان‌انگیزی است كه طبیعت‌گردها به‌خوبی قدر آن را می‌دانند.

جاهای دیدنی بابلسر-rmV2jb8H08

كوهی خیل

انصافاً باید گفت تعداد جاهای دیدنی بابلسر با جاذبه طبیعی نسبت به جاهای دیدنی این شهر با جاذبه‌ تاریخی بیشتر است. با این حال بعضی از این مكان‌ها به اندازه‌ای ارزشمند هستند كه به‌راحتی نمی‌توان از كنار آن‌ها گذشت. برای نمونه می‌توان به كوهی خیل اشاره كرد. از قرار معلوم یكی از دلاورمردان ایران قدیم با نام امیر عباس سامانی در نبردی از دشمن شكست می‌خورد و به كوهی خیل پناه می‌آورد.

سپاهیان امیر عباس سامانی در این منطقه اتراق می‌كنند تا كوهی خیل به شهری كوچك با پیش‌زمینه تاریخی تبدیل شود. كوهی خیل در كنار جاذبه‌های تاریخی، به داشتن طبیعتی سرسبز معروف است. اطراف این منطقه را جنگلی با درختان انبوه پوشانده است. كوهی خیل شاید كمی از بابلسر دور باشد، اما این مسافت را به فال نیك بگیرید، زیرا با منطقه‌ای خوش آب‌‌و‌هوا روبه‌رو هستید كه در بیشتر فصل‌های سال خلوت است و جان می‌دهد برای گردشگری.

جاهای دیدنی بابلسر-l58sdy2voK

سد لاستیكی عرب خیل

منظور از سد لاستیكی عرب خیل، سازه‌ای با طول ۵۰ متر و ارتفاع ۳ متر است. این سازه، درواقع آب‌بندی كوچك به حساب می‌آید كه منظره‌ای تماشایی برای گردشگری و تفریح فراهم كرده است. سد لاستیكی عرب خیل در فاصله‌ای نزدیك به بهمنیر قرار دارد و یكی از جاهای دیدنی بابلسر شناخته می‌شود. سدی كه از آن صحبت می‌كنیم بر روی رود تالار احداث شده است. این رود آبی خروشان دارد و در تمامی فصل‌های سال جاریست. در كنار این آب‌بند می‌توانید چادر بزنید و به گشت‌‌گذار در طبیعت بكر منطقه مشغول شوید.

جاهای دیدنی بابلسر-S73quqm6Yi

آرمیچ كلا

ازندرانی‌ها رسم‌و‌رسوم جالبی دارند. یكی از این رسم‌ها، ساخت خانه‌هایی برای عذاداری در محرم و دیگر ایام مذهبی است. این خانه‌ها با نام سقانفارها، سقانتالار و سقانپار نیز شناخته می‌شوند. خانه‌‌هایی كه از آن صحبت می‌كنیم، كلبه‌های چوبی هستند كه در فاصله‌ای نزدیك به مسجد، حسینیه یا قبرستان در بابلسر و دیگر قسمت های مازندران ساخته شده‌اند. یكی از مهم‌ترین سقانفارها در روستای آرمیچ كلا قرار دارد. این روستا با رودخانه بابلرود همسایه و طبیعت سرسبزی دارد. سقانفاری كه در آمریچ كلا وجود دارد، در دوران پادشاهای قاجار ساخته شده است. اهمیت سقانفار آرمیچ كلا به اندازه‌ای است كه در ۱۳۸۵ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا كرد. آرمیچ كلا فاصله‌ای كم با سد لاستیكی دارد و روستایی با صفا برای گردشگری و تفریح است.

جاهای دیدنی بابلسر-e6uXZj8d0B

مدرسه تاریخی نرجس

چندین مدرسه قدیمی در استان مازندران وجود دارد كه بسیاری از آن‌ها در بابلسر خودنمایی می‌كنند. مدرسه تاریخی نرجس، یكی از این مدرسه‌هاست كه در ۱۳۸۲ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا كرد. از آن زمان به بعد مدرسه تاریخی نرجس به یكی از جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است. دیرینگی این مدرسه به پادشاهای پهلوی اول باز می‌گردد. معماری مدرسه تاریخی نرجس با مدرسه‌های تاریخی در استان‌های دیگر ایران تفاوت‌های محسوسی دارد. اتاق مدیریت در وسط این مدرسه قرار گرفته تا به تمامی كلاس‌ها اشراف داشته باشد. نمای بیرونی مدرسه تاریخی نرجس در كنار منظره تماشایی داخل این مدرسه به‌خوبی ثابت می‌كند كه معماران آن زمان برای ساخت مدرسه تاریخی نرجس چیزی كم نگذاشته‌اند.

جاهای دیدنی بابلسر-2hvWiGKPjT

برج ساعت بابلسر

سید صالح صالحی، بزرگ خاندان صالحیِ بابلسر در دوران پهلوی اول برج بلندی در این شهر بنا می‌كند. ساعت بزرگی در این برج جا خوش می‌‌كند تا رهگذران در حین عبور از خیابان‌های بابلسر، در جریان گذر زمان قرار بگیرند. برج ساعت پس از انقلاب به تصرف دولت درآمد. مدتی بعد نیز در ۱۳۸۶ خورشیدی به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا كرد. برج ساعت چندین بار مرمت شده و یكی از جاهای دیدنی بابلسر است كه در خیابان فلسطینِ این شهر خودنمایی می‌كند. جالب است بدانید گفته می‌شود برج ساعت و مدرسه نرجس بابلسر، دیرینگی یكسانی دارند و در یك زمان ساخته شده‌اند.

جاهای دیدنی بابلسر-Mo3Dob0hxN

میدان مجسمه بابلسر

با اشاره‌ای كه به جاهای دیدنی بابلسر با جاذبه تاریخی داشتیم، حتماً متوجه شده‌اید كه بیشتر این جاها در دوران پهلوی اول ساخته شده‌اند. میدان مجسمه بابلسر نیز یكی دیگر از این مكان‌ها به حساب می‌آید. این میدان در دوران پادشاهی پهلوی با نام میدان مجسمه شناخته می‌شد. به دنبال تغییراتی كه پس از انقلاب رخ داد، نام میدان مجسمه به میدان عاشورا تغییر داده شد. با این حال این میدان در میان محلی‌های بابلسر همچنان با نام میدان مجسمه شناخته می‌شود. میدان مجسمه بابلسر در ۱۳۵۴ خورشیدی به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا كرد. این میدان، مكانی شلوغ و پرگردشگر است. این شرایط از محبوبیت میدان مجسمه بابلسر حكایت دارد.

جاهای دیدنی بابلسر-UOQYJZMg99

باغ وحش بابلسر

اگر به همراه خانواده راهی بابلسر شده‌اید و می‌خواهید گشت‌و‌گذاری جانانه در جاهای دیدنی بابلسر داشته باشید، باغ وحش این شهر دقیقاً همان‌جایی است كه دنبال آن می‌گردید. طیف گسترده‌ای از انواع حیوانات وحشی، پرنده های زیبا و چرنده‌های بامزه در باغ وحش بابلسر نگهداری می‌شوند. میمون‌های بازیگوش، خرس‌‌های قوی‌پنجه، شترهای بامرام، ببرهای تیزدندان و شیرهای پر یال‌و‌كوپال از حیوان‌های اصلی به حساب می‌‌آیند كه در باغ وحش بابلسر چشم‌انتظار گردشگران هستند.

جاهای دیدنی بابلسر-SAOkcggPd9

آبشار شی الیم

مادر طبیعت در حق بابلسر چیزی كم‌و‌كسر نگذاشته است. به همین دلیل در این سرزمین رودهای خروشانی روان هستند. این رودها آبشارهای تماشایی را تشكیل می‌دهند. برای نمونه می‌توان به آبشار شی الیم اشاره كرد. این آبشار جاذبه‌های تماشایی و آب‌و‌هوایی دل‌انگیز دارد. برای رسیدن به آبشار شی الیم باید راه جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه را در پیش بگیرید. سپس به جاده سیر باغ بروید و به روستای گاوزن محله برسید. این مسیر ممكن است نسبت به دیگر جاهای دیدنی بابلسر، كمی دور به نظر برسد. با این حال آبشار شی الیم به اندازه‌ای تماشایی است كه ارزش دارد رنج سفر به این آبشار را به جان بخرید.

جاهای دیدنی بابلسر-6zHd4fNarf

رودخانه بابلرود

برای تعریف از بابلرود كافی است به این نكته اشاره كنیم كه این رودخانه یكی از پرآب‌ترین رودهای شمال ایران به حساب می‌آید. بابلرود از رشته كوه البرز سرچشمه می‌‌گیرد و پس از عبور از شهرهای بابلسر و بابل، به دریای خزر روان می‌شود. این رودخانه شهر بابلسر را به ۲ قسمت تقسیم می‌كند. پلی معلق و زیبا نیز از روی این رودخانه در بابلسر می‌گذرد. امكان ندارد راهی بابلسر شوید و چشمتان به جمال رودخانه بابلرود روشن نشود. در نتیجه پیشنهاد می‌كنیم در حین گذر از این رود، در كافه‌های اطراف آن بنشینید و با خوردن جرعه‌ای نوشیدنی گوارا، خستگی را از تن بیرون كنید.

جاهای دیدنی بابلسر-VzTT0HCa6p

امامزاده ابراهیم بابلسر

قعه‌ای قدیمی در بابلسر وجود دارد كه گفته می شود امامزاده ابراهیم، فرزند امام موسی (ع) در آن به خاك سپرده شده است. دیرینگی این بقعه به سده نهم هجری قمری باز می‌گردد. امامزاده ابراهیم به لحاظ مسافت نیز یكی از جاهای دیدنی بابلسر است كه در مركز این شهر قرار دارد. برای رسیدن به این بقعه راه مركز بابلسر را در پیش بگیرید. سپس به خیابان شریفی وارد شوید. در انتهای این خیابان به میدان بلال می رسید. قسمت جنوبی این میدان را ادامه دهید تا چشمتان به جمال بقعه امامزاده ابراهیم بابلسر روشن شود. این امامزاده جایگاه ویژه‌ای در بین اهالی بابلسر دارد و به لحاظ مذهبی نیز یكی از مكان‌های ارزشمند در بابلسر شناخته می‌شود. امامزاده ابراهیم بابلسر امكانات رفاهی مطلوبی دارد و مكان مناسبی برای گردشگرانی است كه می‌خواهند آب‌و‌هوایی عوض كنند و مشغول عبادت شوند.

جاهای دیدنی بابلسر-ag3LCybN2v

بقعه بی بی رقیه

رای شما از جایگاه ویژه امامزاده ابراهیم در دل اهالی بابلسر گفتیم. بی‌بی رقیه، خادم امامزاده ابراهیم بود. به همین دلیل پس از فوت بی‌ بی رقیه، آرامگاهی باشكوه برای وی در جوار آرامگاه امزاده ابراهیم ساخته می‌شود. این آرامگاه نیز به لحاظ امكانات رفاهی، شرایطی مطلوب دارد. اگر از گردشگری در جاهای دیدنی بابلسر با جاذبه مذهبی سیر نمی‌شوید، پیشنهاد می‌كنیم در كنار آرامگاه امامزاده ابراهیم، سری به بقعه بی بی رقیه بزنی

جاهای دیدنی بابلسر-8cQvdrfdym

تپه‌های باستانی بابلسر

بابلسر آن دسته جاهای دیدنی ایران است كه تاریخچه‌ای غنی دارد. دیرینگی این منطقه به هزاران سال پیش باز می‌گردد. در نتیجه در گوشه‌و‌كنار بابلسر جاهای دیدنی با جاذبه تاریخی خودنمایی می‌‌كند. یكی از معروف‌ترین این مكان‌ها، تپه‌های باستانی بابلسر است. این تپه‌ها در منطقه‌های مختلفی قرار دارند. اهمیت تپه‌های باستانی بابلسر به اندازه‌ای است كه تمامی آن‌ها به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا كرده‌اند. تپه قلعه كتی، تپه كافر كتی، تپه دینه كتی و تپه رضاكلا از مهم‌‌ترین تپه‌های باستانی بابلسر به حساب می‌آیند. تپه‌هایی كه از آن‌ها نام بردیم در روستا دهستان پازوار واقع در منطقه رودبست از شهرستان بابلسر واقع شده‌اند. ناگفته نماند چنین تپه باستانی نیز در منطقه فریدونكنار و بهمنیر قرار دارند.

جاهای دیدنی بابلسر-KSBNTGoVzZ

منطقه توریستی كرفون

۱۳كیلومتر دورتر از جاده ساحلی بابلسر به ساری، منطقه توریستی كرفون قرار دارد. این منطقه از ۱۳۸۹ تاكنون به‌عنوان مركز گردشگری و یكی از جاهای دیدنی بابلسر شناخته می‌شود. از آنجایی كه با منطقه توریستی روبه‌رو هستیم، بساط انواع تفریحات دریایی در این ناحیه برپاست. اسكی‌ روی آب قایق‌سواری در منطقه توریستی كرفون انتظار گردشگران را می‌كشد. این ناحیه ساحل بسیار تماشایی دارد. انصافاً باید گفت به لحاظ پاكیزگی نیز ساحل منطقه توریستی كرفون بسیار تمیزتر از سواحل اطراف است. صیادان در قسمتی از این ساحل ماهی‌های خوشمزه‌ای كه به‌تازگی صید كرده‌اند را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. جان كلام اینكه امكانات تمام‌عیاری در منطقه توریستی كرفون برای مسافرین مهیاست. این شرایط را به فال نیك بگیرید و به تفریحی خاطره‌انگیز در بابلسر مشغول شوید.

جاهای دیدنی بابلسر-IPq7fiHCPv