ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید

نكا از جمله شهرستان‌های استان مازندران است كه در زیبایی و جذابیت بی‌مثال است. این شهرستان از سمت غرب به شهرهای میاندرود و ساری، از شرق به بهشهر، و از جنوب به رشته‌ كوه‌های البرز وصل می‌شود.
  • 1402/10/03
  • استان : مازندران
  • شهر : نکا
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان مازندران
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید

مازندران را هر چقدر كه بگردید و هر چند بار كه به آنجا سفر كنید، همچنان ناشناخته و رازآلود باقی خواهد ماند. این استان كشور آنقدر وسعت و زیبایی دارد كه می‌تواند هر گردشگری را به سمت خودش جذب كند. نكا از شهرهای بی‌نظیر مازندران، یكی از مكان‌هایی است كه جان می‌دهد برای گردش، گذراندن تعطیلات و تازه كردن نفس! اگر دوست دارید جاهای دیدنی نكا را بشناسید و درباره آن بیشتر بدانید، ما را ایران توریسم همراهی كنید:

نكا كجاست؟

نكا از جمله شهرستان‌های استان مازندران است كه در زیبایی و جذابیت بی‌مثال است. این شهرستان از سمت غرب به شهرهای میاندرود و ساری، از شرق به بهشهر، و از جنوب به رشته‌ كوه‌های البرز وصل می‌شود. اگر به ارتفاعات نكا بروید، زیباترین پوشش‌های گیاهی و درختان بی‌نظیر راش، انجیر، توسكا و افرا را می‌بینید كه شما را به هیجان می‌آورد.

نكا علاوه‌بر شهرت در زمینه نیروگاه برق، كارخانه‌های كشتی‌سازی و … به دلیل جاهای دیدنی بی‌نظیرش معروف است. با شناخت جاهای دیدنی نكا می‌توانید در این شهر پرطرفدار بچرخید و از بكرترین مناظر آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-OXfRyALgIx

جاهای دیدنی نكا را بشناسیم

در میان جاهای دیدنی نكا تنوع بی‌نظیری از مناظر را می‌بینید كه زیبایی خیره‌كننده آن‌ها برای شما جذاب خواهد بود. از آبشارهای پر آب و بلند تا چشمه‌های آبگرم و روستاهای قدیمی و گردشگری را می‌توانید در این شهر دوست داشتنی ببینید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-t3xqHAInqb

چشمه آب معدنی قرمرض

چشمه‌های آب معدنی یكی از پرطرفدارترین مكان‌های توریستی در دنیا هستند كه هر گردشگری برای تماشای زیبایی و استفاده از خواص درمانی چشمه‌ها، به سراغ آن‌ها می‌رود.

اگر به شهرستان نكا سفر كنید، در فاصله ۱۰ كیلومتری شهر به روستای زیبایی به نام قرمرض می‌رسید. در بهترین جای روستا و در میان انبوهی از زیباترین درختان و مناظر بكر منطقه، چشمه آبگرمی با همین نام وجود دارد. چشمه آب معدنی قرمرض به دلیل خواص بی‌نظیر آن، خصوصا برای درمان سنگ كلیه و دردهای مفصلی بسیار مشهور است.

در سال‌های اخیر با ایجاد امكاناتی رفاهی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، بوفه و چایخانه در این منطقه، گردشگران زیادی به این جای دیدنی جذب شده‌اند.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-hT1vKa4YHP

آبشار زنگت

آبشار زنگت از دیگر مكان‌های دیدنی نكا است كه در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. این آبشار پله‌ای در حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد و تصویری رویایی را پیش چشمتان نمایان می‌كند. آبشار زنگت در قسمت جنوبی روستای زنگت شهرستان نكا قرار دارد و پس از جاری شدن در ارتفاعات این روستا به رودخانه‌ای به نام زارم رود می‌ریزد.

در اطراف آبشار مجموعه‌ای از زیباترین درختان بلوط، ازگیل وحشی، ممرز، شمشاد و … را می‌بینید كه تصویری باورنكردنی و منحصربه‌فرد را به نمایش می‌گذارد.

اگر از كشف مكان‌های جدید و سرسبز لذت می‌برید و دلتان برای صدای آب و آواز پرندگان تنگ شده است، آبشار زنگت نكا را از دست ندهید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-bBakY5Y6p7

ساحل مروارید

اغراق نیست اگر بگوییم یكی از زیباترین مكان‌های دیدنی نكا و حیرت‌انگیزترین سواحل ایران، ساحل مروارید است. این ساحل در فاصله ۲۵ كیلومتری شهرستان نكا قرار دارد و می‌توانید در آنجا دریای آبی مازندران را ببینید. ساحل مروارید در طول سال میزبان مسافران زیادی از مكان‌های مختلف است كه این منطقه تماشایی را برای سفر و گردش انتخاب كرده‌اند.

وجود امكانات رفاهی در ساحل مروارید، آن را به یكی از پرطرفدارترین سواحل شمال ایران تبدیل كرده است. از‌ جمله مهم‌ترین امكانات تفریحی و رفاهی این ساحل باید به سرویس‌های بهداشتی، پارك كودكان، آلاچیق و امكانات پیك‌نیك، بوفه و مجموعه‌های اقامتی اشاره كرد. اگر اهل سفر هستید، ساحل مروارید را به لیست جاهای دیدنی نكا اضافه و در اولین فرصت برای رفتن به آنجا برنامه‌ریزی كنید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-MOPKtHCCOp

دریاچه طبیعی استخر پشت

دریاچه طبیعی استخر پشت از دیگر جاهای دیدنی نكا است كه مورد علاقه و توجه توریست‌ها قرار دارد. وسعت حوضچه مركزی این دریاچه طبیعی بیشتر از ۵۰۰ هكتار و وسعت حاشیه آن حدود ۶ هكتار است. دریاچه استخر پشت شبیه به یك گودال بسیار بزرگ است كه اطراف آن با مزارع برنج و نیزارها پر شده است.

منظره این دریاچه طبیعی آنقدر زیباست كه جان می‌دهد برای عكاسی و ثبت لحظه‌های بی‌نظیر سفر. این دریاچه در میام مردم محلی نكا، با نام اسطل مشهور است و مزارع برنج اطراف خود را آبیاری می‌كند.

اگر می‌خواهید به یك جای تفریحی جذاب و جدید بروید، دریاچه طبیعی استخر پشت را فراموش نكنید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-3xU1yNDQH8

آبشار سه كیله

آبشار سه كیله از آن مكان‌های تفریحی بكر و فوق‌العاده‌ است كه مانند آن را در هیچ منطقه دیگری پیدا نمی‌كنید. این آبشار بی‌نظیر با ارتفاع ۳۰ متری خود از جاهای دیدنی نكا شمرده می‌شود كه از بالای یك صخره صیقلی به سمت پایین جریان دارد. اطراف آبشار سه كیله با انواع پوشش گیاهی و درختان انبوه و سرسبز پوشیده شده و در فصل بهار شبیه به یك بهشت تماشایی روی زمین است. در میان مكان‌های دیدنی نكا، آبشار سه كیله را از یاد نبرید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-gnnsaIl72F

غار گمیشان

ار گمیشان یكی از رازآلودترین مكان‌های دیدنی نكا است كه رفتن به آنجا هیجان و جذابیت فراوانی دارد. این غار به عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قدمت آن به ۱۵ هزار سال پیش باز می‌گردد. غار گمیشان در كنار جاده ساری به گرگان و نزدیك به شهرستان نكا قرار دارد و تا كنون ۴۰ هزار تكه استخوانی از آنجا كشف شده است. اگر به سفرهای ماجراجویانه و متفاوت علاقه‌ دارید، غار گمیشان را از دست ندهید

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-BBA1BVXBNT

روستای كچپ محله

تماشای روستاها با طبیعت بكر و بی‌نظیر یكی از جذاب‌ترین انواع سفر برای گردشگران است. روستای كچپ محله در بخش هزار جریب شهرستان نكا، از آن مكان‌های دیدنی است كه می‌تواند خستگی جسمی و روحی را از تنتان بیرون كند.

این روستا به دلیل آنكه روی تپه قرار دارد و دور تا دور آن با درختان كچپ احاطه شده با این نام مشهور است. هوای خنك روستا، مناظر جذاب، خوراكی‌های تازه محلی و مردمان مهربان كچپ محله، آنجا را به یك مكان توریستی پرطرفدار تبدیل كرده است.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-Aq6dXZ2W23

روستای چناربن زارم

چناربن زارم از روستاهای تاریخی و جاهای دیدنی نكا است كه از سفر به آنجا پشیمان نخواهید شد. این روستا در فاصله ۷۵ كیلومتری از جنوب بخش هزار جریب در شهرستان نكا قرار دارد. وجود آبشار چناربن و تكیه امام حسین (ع) با قدمت ۲۰۰ ساله، روستای چناربن زارم را به یك مكان خاص و دیدنی تبدیل كرده است.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-oGhXDbmakV

تپه نارنج باغ

نارنج باغ تپه‌ای باستانی و با قدمت زیاد، مربوط به دوران پیش از تاریخ در نكا است. اگر به ضلع شمالی نكا بروید، می‌توانید تپه نارنج باغ را ببینید. امروزه روی این تپه یك پارك تفریحی زیبا با امكانات تفریحی و رفاهی كامل احداث شده است كه بهترین تفرجگاه برای گردشگران و مردم شهر است.

در سفر به شهرستان نكا و تماشای جاهای دیدنی این شهر، تپه نارنج باغ را از یاد نبرید.

جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-uBdYHosQxO

تالاب لپو و پلنگان

تالاب لپو و پلنگان از دیگر جاهای دیدنی نكا است كه در میان توریست‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. اگرچه لپو از بخش‌هاش شهرستان بهشهر به شمار می‌رود، اما در یك كیلومتری دریای خزر و نزدیك به شرق نیروگاه برق نكا قرار دارد. این تالاپ در هر فصل سال، جلوه‌ای از زیبایی‌های بی‌شمارش را به رخ می‌كشد و به عنوان یكی از بكرترین مناطق طبیعی مازندران معرفی می‌شود.

تالاب لپو و پلنگان در دو فصل پاییز و زمستان مامن پرندگان مهاجری همچون قو و فلامینگو است كه تصویر زیبایی از این مكان را به نمایش می‌گذارد. این تالاب آنقدر زیبا و تماشایی است كه خاطره سفر به آنجا هیچگاه از یادتان نخواهد رفت.

 جاهای دیدنی نكا ؛ زیبای تكتاز مازندران را بیشتر بشناسید-nOHfSOe0sl