ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی رودسر

جاهای دیدنی رودسر

شهر زیبا و جذاب رودسر در استان گیلان جزو یكی از مناطق نادری است كه مابین دریا و كوهستان قرار گرفته و روستاهایی جذاب در دل دشت و كوه و دریا در خود جای داده.
  • 1402/09/22
  • استان : گيلان
  • شهر : رودسر
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گیلان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی رودسر

شهر زیبا و جذاب رودسر در استان گیلان جزو یكی از مناطق نادری است كه مابین دریا و كوهستان قرار گرفته و روستاهایی جذاب در دل دشت و كوه و دریا در خود جای داده. شهری دیدنی در 88 كیلومتری شرق گیلان كه به چهار بخش مركزی، كلاچای، چابكسر و رحیم آباد تقسیم بندی می شود. این شهرستان از شمال به دریا، از جنوب به رشته كوه های البرز، از شرق به استان مازندران و از غرب به لنگرود متصل می شود.این شهر جاذبه های دیدنی متعددی را در دل خود جای داده است. البته در كنار تمام این جاذبه های دیدنی بازار ماهی فروشان شهر به طرز بسیار دلبرانه ای خودنمایی می كند، بازاری دوست داشتنی كه در طی سفرتان به رودسر تماشایی بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست دهید. در ادامه همراه ایران توریسم باشید تا با جاهای دیدنی رودسر بیشتر آشنا شوید

ساحل رامدشت و رودسر

این ساحل زیبا با چشم اندازهای طبیعی خود از مكان های دیدنی رودسر به شمار می رود كه بیشتر گردشگران از آن دیدن می كنند پارك ساحلی كه در اطراف این سواحل قرار دارد نیز از امكانات مهم در این منطقه است.

جاهای دیدنی رودسر-sG1PtSMQmN

جاذبه گردشگری جواهردشت

ییلاق جواهردشت با لقب عروس دشت‌ها، در خطه سرسبز گیلان واقع شده است. طبیعت بكر، دشت‌های وسیع و سرسبز، هوای پاك، سكوت وصف‌ناپذیر و بسیاری موارد دیگر در این منطقه ییلاقی در شرق گیلان جمع شده‌اند و وجود گیاهانی مانند میش گوش و انواع گل‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت از جمله زیبایی‌های این منطقه هستند.

جاهای دیدنی رودسر-LF8Ji6Mro7

قلعه گردن

قلعه گردن بنایی كهن و ارزشمند از دوران سلجوقیان است. قلعه گردن یكی از جاذبه‌های تاریخی رودسر است، كه بعد از مرمت مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. باستان‌شناسان در هنگام كاوش به یك گور دسته جمعی نیز دست یافته‌اند كه نشان‌دهنده تاریخی بودن این قلعه است. قلعه در محیطی سرسبز بنا شده و از جنس سنگ و ساروج است، با توجه به مصالح سازنده آن به‌عنوان یكی از اولین ساختمان‌های گیلان شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی رودسر-pGODTcHVsL

گنبد پیر محله

گنبد هشت ضلعی پیرمحله یكی از منطقه های تاریخی رودسر است كه از عجایب هفتگانه گیلان است. ساخت این بنا به صورت هشت ضلعی می‌‌باشد. شنیده ها حاكی از آن است كه این بنا مربوط به دوره ی سامانیان است.

جاهای دیدنی رودسر-KR9qhn7slG

بنای تاریخی شهرداری رودسر

شهرداری رودسر در استان گیلان نمونه ای از دوره تحول در معماری ایران است بنای تاریخی شهرداری رودسر در جنوب غربی میدان امام رودسر واقع شده است شهرداری رودسر بنایی است مربوط به دوره پهلوی اول كه دارای گچبری های بسیار زیبایی می باشد كه در دهه اول دوره پهلوی با الهام از مغرب زمین و اكثرا توسط معماران آلمانی یا ارمنی بنا گردیده است . این مجموعه به دلیل اهمیت آن كه بازگوی خاص از یك دوره تحول معماری ایرانی است كه به شماره ۱۵۱۹در سال ۱۳۳۶هجری شمسی در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است

جاهای دیدنی رودسر-N1ItJc4jvm

پل تاریخی تمیجان

این پل خشتی در دوره صفوی روی رودخانه تمیجان ساخته شده است. یكی از جاذبه‌های پل تمیجان، سنگ‌فرش بودن كف پل است. این پل دارای چهار دهانه است. در ساخت پل تمیجان از شیوه معماری دوره صفوی استفاده شده است.

جاهای دیدنی رودسر-uIdnJvdxs4

كوه عروس و داماد رودسر

كوه عروس و داماد یكی از عجایب اشكورات است كه در روستای زیاز واقع شده است. این روستا با روستاهای آغربن كندسر، گرمابدشت، دیورود و سجیران همسایه بوده و در ۲۶ كیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۱ كیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است.در شمال منطقه سی پل، كوه سنگی با شیب بسیار تند واقع شده است كه در بالاترین نقطه آن دو مجسمه سنگی به شكل عروس و داماد قرار دارد.

كوه عروس و داماد به واسطه اینكه در بین كوه‌های دیگر اشكور از زیبایی و شكوه خاصی برخوردار است، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب نموده و ناخودآگاه متوجه عظمت خالق هستی كه باعث این همه زیبایی است، می‌كند.

جاهای دیدنی رودسر-qfdOs25401

آبشار سجیران

آبشار سجیران در 20 كیلومتری جنوب رحیم آباد است كه یكی از جلوه های ویژه طبیعت، آبشار است كه با به هم پیوستن چشمه های زلال آب به وجود آمده است. این آبشار در دامنه های غربی كوه سماسوس قرار دارد كه مسیر دسترسی به آن از كلاچای و رحیم آباد، ما بین رودسر و رامسر می گذرد.

جاهای دیدنی رودسر-fcS4bcDQEa

بازار هفتگی رودسر

رودسر در فاصله ۷۰ كیلومتری شهر رشت قرار دارد و در همین فاصله، دو بازار هفتگی دیگر در روز یكشنبه برگزار می‌گردد كه هیچ‌كدام رونق و گستردگی بازار رودسر را ندارند. در بازار رودسر معاملات كلی بر روی برنج، چای، ابریشم و مركبات می‌باشد اما محصولات فصلی مانند فندق و گردو و گیاهان دارویی و نهال‌های مختلف نیز در آن به فروش می‌رسد.

 جاهای دیدنی رودسر-Djg1YB0AHj