ریپورتاژ آگهی
جاذبه های گردشگری هشتپر

جاذبه های گردشگری هشتپر

اگر میخواهید به تالش سفر كنید ، باید از جاده اسالم به خلخال بروید. هشتپر بعنوان یكی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است كه در 100 كیومتری رشت قرار گرفته و دارای طبیعت بی نظیری است. هشتبر طوالش یك چهارم از خاك گیلان را به خود اختصاص داده است.
  • 1402/09/18
  • استان : گيلان
  • شهر : هشتپر
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان گیلان
تلفن : 66059000-021

اگر میخواهید به تالش سفر كنید ، باید از جاده اسالم به خلخال بروید. هشتپر بعنوان یكی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است كه در 100 كیومتری رشت قرار گرفته و دارای طبیعت بی نظیری است. هشتبر طوالش یك چهارم از خاك گیلان را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه هشتبر یا تالش

شوروی برای انتقال تجهیزات كمكی در زمان جنگ جهانی دوم ، جاده‌ای از مسیر انزلی-تالش-آستارا ایجاد نمود و مردم كرگانرود كه در این جریان به دور مانده بودند، تصمیم گرفتند در شهری جدید كنار جاده تازه ساخته شده اسكان گزینند. در محلی كه انها انتخاب كرده بودند ، كاخی با هشت در بزرگ وجود داشت. در زمان تالشی ” در ” را ، ” بر ” میخوانند و بنابراین این شهر هشتبر نام گرفت و در طول زمان هشتپر نیز خوانده شد.

جاذبه های گردشگری هشتپر

پارك جنگلی سیاهداران

این روستای زیبا دارای درختان بلوط و طبیعت زیبایی است كه در جنوب غربی تالش قرار گرفته و سورتمه سواری در این منطقه برای اوقات فراغت بسیار جذاب میباشد.

جاذبه های گردشگری هشتپر-ukWjxatvOt

ییلاقات مریان و آق اولر

اگرعلاقه مند به جاذبه های تاریخی تفریحی هستید از ییلاقیات مریان در 22 كیلومتری تالش دیدن كنید. این روستای تاریخی دارای آب و هوای بی نظیری است و خنكای آن در تابستان زبانزد مردم میباشد. اثار باستانی كشف شده در این منطقه قدمت بیش از 3500 ساله دارد.

جاذبه های گردشگری هشتپر-Kh1402PuhZ

ساحل قروق

یك ساحل شنی بسیار زیبا در روستای قروق قرار گرفته است كه بسیار معروف است. این ساحل زیبا به طول 3 كیلومتر از رودخانه كرگانرود تا روستای كریم محله و شیلات كشیده شده است. شما میتوانید انواع درختان كاج، توسكا، له له كی و بوته‌های تمشك و انار را در این روستا مشاهده كنید.

جاذبه های گردشگری هشتپر-Z2glwdNJDc

پارك جنگلی و ساحل گیسوم

اگر به دنبال یك منطقه بسیار زیبا و فوق العاده برای مسافرت میگردید، این پارك جنگلی را از دست ندهید. جنگل گیسوم در شهرتان طوالش میباشد كه یك راه اسفالته تردد به آنرا راحتتر كرده است.

جاذبه های گردشگری هشتپر-BjEr7fafm4

مجموعه ییلاقات ریك

این روستا زیر مجموعه دهستان طولارود است كه بعنوان بزرگترین روستای تالش شهرت دارد. مردم این روستا به كشاورزی و دامداری مشغول هستند و از جمله ویژگی های این روستا میتوان به رودخانه بزرگ كرگانرود كه از كنار مزارع زیبای شالیزار میگذرد اشاره كرد كه بسیار دیدنی است.

جاذبه های گردشگری هشتپر-nsSnLgsilX

ییلاق اسبومار

گل های زیبا در كنار جاذبه های گردشگری نظیر اسبومار، كلونگی بیر، و رنگینه هونی ، آرامگاه فیروز شاه زرین كلاه و … بر زیبایی این منطقه افزوده است. همچنین تالاب جوكندان در لیسار بعنوان تالاب های دریایی ساحلی بسیار زیبا است كه منظره ی بسیار زیبایی دارد

جاذبه های گردشگری هشتپر-zqmnWceDHo

منطقه كوهپایه ای كیش دیبی

این منطقه كوهپایه ای زیبا دارای جاذبه های طبیعی زیبایی نظیر حیوانات و پرندگان جنگلی ، ابزیان ، دره های سرسبز و زیبا و … است.زندگی طبیعی مردم این منطقه به دور از تكنولوژی حس زندگی را بار دیگر به انسان میبخشد.

جاذبه های گردشگری هشتپر-HKW6H2oUbX

دژ سلسال لیسار

این قلعه ی تاریخی در فاصله ی یك كیلومتری لیسار قرار گرفته است و قدمت آن به دوره ساسانیان باز میگردد و بازسازی آن مربوط به دوره ی صفویه است.

جاذبه های گردشگری هشتپر-VteB6RRmyf

جاده اسالم به خلخال

در حركت در جاده از سمت اسالم به خلخال شاهد درختان جنگلی زیبا میباشید كه با نزدیك شدن به خلخال جای خود را به دشت های سرسبز میدهند. این جاده در هر فصل زیبایی های خاص خود را داشته و دیدنی ست.

جاذبه های گردشگری هشتپر-DW6EAGmtUF

ییلاق سوباتان لیسار

این منطقه ییلاقی در 22 كیلومتری شهر لیسار قرار گرفته است. شرق این منطقه به جنگل های تالش ، غرب به ییلاقیات اردبیل ، شمال به رودخانه لیسار و از جنوب به منطقه ییلاق نشین آسبومار جو كندان ختم میشود.

جاذبه های گردشگری هشتپر-fW7c3rULYP

دریاچهٔ سراگاه

دریاچه سراگاه در 10 كیلومتری  تالش قرار گرفته و آب این دریاچه از چشمه های اطراف آن تامین میگردد و محل پرورش ماهی ها و ابزیان است.

جاذبه های گردشگری هشتپر-E7jjHb5mzH

كاخ سردار امجد در پارك شهر

در بافت مركزی تالش ، شما با این كاخ رو به رو میشوید كه بانی آن سردار امجد در دوره ی قاجار بوده است و كاشی كاری های ظریفی در آن دیده میشود.

جاذبه های گردشگری هشتپر-VK6zE69YfH

آبشار زمرد،حویق

این ابشار زیبا در تمامی فصل های سال دارای مناظر دیدنی است كه مورد توجه بازدیدكنندگان قرار گرفته و بسیار دیدنی است.

جاذبه های گردشگری هشتپر-IFWpcH6EzO