ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس

مروارید خلیج‌فارس، با نخلستان‌های زیبایش یكی از بهترین مكان‌ها برای گذراندن تعطیلات شما و حتی زندگی، كار و تجارت است. جزیره كیش به عنوان یكی از جزایر توریستی خلیج‌فارس، هر ساله به‌ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان، پذیرای گردشگران بسیاری است كه برای لذت بردن از امكانات، دیدن جاذبه‌ها و خرید وارد آن می‌شوند.
  • 1402/08/30
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : كیش
تلفن : 66059000-021

مروارید خلیج‌فارس، با نخلستان‌های زیبایش یكی از بهترین مكان‌ها برای گذراندن تعطیلات شما و حتی زندگی، كار و تجارت است. جزیره كیش به عنوان یكی از جزایر توریستی خلیج‌فارس، هر ساله به‌ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان، پذیرای گردشگران بسیاری است كه برای لذت بردن از امكانات، دیدن جاذبه‌ها و خرید وارد آن می‌شوند. برای هر گردشگر داشتن برنامه سفر كیش و اطلاع از جاهای دیدنی این جزیره تماشایی ضروری است؛ زیرا كمك می‌كند تا به بهترین شكل ممكن از زمان اقامت خود در این جزیره زیبا استفاده كند. با ما همراه باشید تا به شما بهترین جاهای دیدنی كیش را نشان دهیم.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-LefadfXgbA

تاریخ جزیره كیش

ممكن است شما تا به حال به جزیره كیش سفر نكرده باشید. حتی ممكن است پیش‌تر به این جزیره سفر كرده باشید و حتی ساكن آن باشید؛ اما اطلاعات كم و سطحی راجع به آن داشته باشید. این ساحل مرجانی زیبا كه یكی از بهترین مكان‌ها برای غواصی است، از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل شكل بسیار مدرنی كه این جزیره دارد، شاید در ابتدا به نظر برسد كه تاریخ تمدن آن بسیار كوتاه باشد؛ اما شواهد باستان‌شناسی حاكی از آن است كه قدمت جزیره كیش به بیش از دو هزار سال می‌رسد. در قدیم این جزیره به نام‌های كمینه، آراكاتا، اراكیا و غیس شناخته می‌شد و مردمان بسیاری ساكن آن بودند. به نظر می‌رسد در ابتدا عیلامی‌ها و آشوری‌ها در این منطقه حكومت می‌كردند؛ اما پس از نابودی این تمدن‌ها، كیش در یك دوره طولانی مورد تهاجم بیگانگان و پریشانی احوال قرار گرفت تا زمانی كه با به قدرت رسیدن هخامنشیان، صلح به جزیره و مردمانش بازگشت. در سایه امپراتوری بزرگ هخامنشی، جزایر خلیج فارس، من جمله كیش، رونق بسیاری یافت.
به طور مثال با گسترش دریانوردی در خلیج‌فارس، حمل مسافر و كالا بهتر شد و سود و مردمان جدید و كالاهای جدید به جزیره رسیدند. از همین دوره وسایل كمك ناوبری از جمله فانوس دریایی برای تسهیل دریانوردی در خلیج‌فارس راه‌اندازی شد. در طول تاریخ این جزیره همواره با بومیان خود جزئی از سواحل جنوبی ایران بود و به باغات نخل خود شناخته می‌شد. مسیر تبدیل جزیره مسكونی ساده به یك جزیره توریستی، از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شد. در دوره پهلوی، تلاش‌ها به كار گرفته شد تا از جزیره كیش یك اقامتگاه لوكس و مجلل برای طبقه سرمایه‌دار ساخته شود. این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی پی گرفته شد و جزیره كیش تبدیل به یك جزیره گردشگری زیبا برای تمام افراد شد.

اطلاعاتی درباره جزیره كیش

جزیره كیش، واقع در خلیج فارس نزدیك به جزیره قشم، محبوب ترین تفریحگاه جزیره ای ایران و چهارمین مقصد محبوب گردشگری در جنوب غربی آسیا است. كیش بخشی از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان ایران است. جمعیت تقریبی آن ۲۶۰۰۰ نفر بوده و سالانه حدود یك میلیون بازدید كننده دارد. كیش به طور كلی مسطح است و همیشه بخاطر باغات نخل مورد توجه بوده است.

 

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-yhsp2tGzXg

چرا جزیره كیش محبوب است؟

گردشگری كیش این محبوبیت را مدیون چند عامل است. كیش، در كنار قشم، یك منطقه آزاد تجاری است. این بدان معناست كه گردشگران هنگام ورود به كیش نیازی به ویزا ندارند همچنین تقریباً خرید همه كالاها در كیش در مقایسه با سایر مناطق غیر تجاری آزاد ارزان تر است. آنچه كه واقعا این جزیره را مروارید خلیج فارس و یك مقصد گردشگری بسیار محبوب كرده است، جاذبه های متعدد و امكانات تفریحی آن است كه با خرید بلیط هواپیما ارزان كیش و سفر به این شهر زیبا می‌توانید لحظات شادی را در آن تجربه كنید. سواحل آرام آن پوشیده از ماسه‌های مرجانی است كه در زیر نور خورشید می‌درخشند و منظره ای بی نظیر و جذاب را ایجاد می‌كنند از دیگر جاذبه های كیش هستند. آب‌های ساحلی شفاف به فرد اجازه می‌دهد تا عمق دریا را تماشا كرده و حركت زیبای ماهی‌ها را تماشا كند. جزیره كیش توسط نیویورك تایمز در سال ۲۰۱۰ در میان ۱۰ جزیره زیبای جهان قرار گرفت. در دهه ۱۹۷۰ آخرین شاه ایران این جزیره را به یك جزیره تفریحی برای نخبگان بین المللی تبدیل كرد كه دارای یك كازینو بزرگ بود كه اكنون به نام هتل بین المللی شایان شناخته می‌شود. در ادامه نگاهی به برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پر رونق جزیره كیش می‌اندازیم كه می‌توانید از آنها لذت ببرید و با بازدید از دیدنی‌های كیش اوقات خوشی را در این جزیره سپری كنید.

پارك دلفین كیش

پارك دلفین ها (دلفیناریوم كیش) یكی از بهترین دیدنی های كیش است كه برای خانواده‌ها به ویژه كودكان و بزرگسالان بسیار مناسب است. تماشای دلفین‌های زیبا، شیرهای دریایی و وال سفید و حركات آنها همه را خوشحال و گاهی اوقات هیجان زده می‌كند. پارك دلفین كیش یك پارك تفریحی عظیم به وسعت ۱۰۰ هكتار است كه در قسمت جنوب شرقی جزیره كیش واقع شده است. این پارك میزبان بیش از ۲۰ نوع پستاندار دریایی از جمله دلفین ها، شیرهای دریایی، گربه ماهی و پنگوئن‌ها است.
آدرس: هرمزگان، كیش، بلوار خلیج فارس، پارك دلفین
ساعت بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۸:۳۰ شب از این مجموعه زیبا دیدن كنند. دلفیناریوم كیش روزهای چهارشنبه از ساعت ۳ تا ۹:۱۵ شب باز است.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-tRPpN4J3RR

كشتی یونانی

چند دهه پیش یك كشتی باری یونانی در جنوب غربی جزیره كیش پهلو گرفته بود و از آن زمان به بعد رها شد. امروز بسیاری از بازدید كنندگان از جمله گردشگران ایرانی و خارجی كه از جزیره كیش بازدید می‌كنند، به ساحل نزدیك كشتی یونانی می‌روند و در كنار آن به عنوان یكی از جاهای گردشگری كیش عكس می‌گیرند. این كشتی، یك كشتی باری ۷۵ ساله است كه در سالهای اخیر به یكی از مهمترین جاذبه های گردشگری كیش تبدیل شده است، جایی كه صدها نفر در ساحل برای تماشای زیبایی نمای غروب خورشید در شب جمع می‌شوند. در ساحل كشتی یونانی امكانات گسترده ای از جمله رستوران های ایرانی و لبنانی، كافی شاپ‌ها و اجاره دوچرخه وجود دارد. اگر صحنه‌های كاملاً ایده آل، پیك نیك و معاشرت با مردم ایران را در یك محیط بسیار آرام دوست دارید، كشتی یونانی مطمئنا یك تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود. این كشتی داستان جالبی دارد: كشتی در زمان جنگ جهانی دوم در اسكاتلند ساخته شد و سال‌ها پیش به ایران فروخته شد و سرانجام توسط یونانیان خریداری شد. در طول عمر خود این كشتی به نام‌های زیادی از جمله كولااف، نچرالیست، امپایر ترومپت، كوروش پارسی و همدان شناخته شده است.
آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره كیش، خیابان غروب كیش، میدان غروب، پارك ساحلی كشتی یونانی
ساعت بازدید: همه روزه به طور ۲۴ ساعته می‌توانید از این كشتی زیبا دیدن كنید.

پارك ساحلی مرجان

كیش به سواحل مرجانی‌اش شهرت دارد و پارك ساحلی مرجان به همین خاطر نام‌گذاری شده است. این پارك از دیدنی‌ترین پارك‌های ساحلی ایران است و منظره بسیار زیبایی از خلیج را به نمایش می‌گذارد. مرجان‌ها، صدف‌ها و گوش‌ماهی‌هایی كه در شب به ساحل می‌آیند، منظره بسیار حیرت‌انگیزی از ساحل را به شما نشان می‌دهند. درون پارك آلاچیق‌های بسیاری وجود دارد كه امكان یك پیك‌نیك خانوادگی دوست‌داشتنی را برای شما فراهم می‌كنند. رستوران پارك نیز غذاهای خوشمزه‌ای برای شما تدارك دیده است. این پارك در میدان مرجان كیش قرار دارد. پارك‌های ساحلی كیش و مسیرهای خیابانی و بلوارهای این جزیره جای مناسبی برای قدم‌زدن و دوچرخه‌سواری در ساعت‌های آغازین شب به شمار می‌رود و می‌توان آنها را نمونه‌ای از جاهای دیدنی كیش در شب دانست.
آدرس: كیش، جنوب شرقی جزیره

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-RQJbxSGTU4

ساحل بانوان

ساحل بانوان كیش در نوع خود یكی از بهترین‌ها در خاور میانه است. این پلاژ دارای مساحتی بیش ۲۰ هزار متر مربع بوده و در شمال شرقی جزیره كیش در كنار اسكله ای به شكل نیم دایره واقع شده است. این منطقه كه فقط برای بانوان محافظت شده است یكی از تمیزترین مناطق ایران را برای شنا و استراحت زنان در ساحل فراهم می‌كند. برخی امكانات در این مكان وجود دارد كه از جمله آن‌ها می‌توان به حمام اختصاصی، چترهای بزرگ، بوفه، زمین والیبال، زمین بدمینتون، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه، وسایل بازی برای كودكان و صندلی‌های مخصوص آفتاب گرفتن اشاره كرد. این مكان با امكانات كامل برای افرادی ساخته شده است كه می‌خواهند هنگام حضور در جزیره كیش از وقت خود لذت ببرند. هنگام ورود به Ladies Plage در كیش، می‌توانید وسایل ارزشمند خود مانند طلا، ساعت، تلفن همراه، پول و ... را به صندوق امانات بدهید تا هیچ نگرانی در مورد از دست دادن آنها نداشته باشید.
آدرس: كیش، میدان امیركبیر، خیابان اندیشه، رو به روی هتل دریا
ساعت كاری: ساعات كاری این پلاژ از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر است.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر كیش

اهالی جزیره كیش به سبب گرمسیری، از دیرباز به كمك آب انبارها آب مورد نیاز خود را نگهداری می‌كرده اند. آب انبار دو گنبد و پنج بادگیره كیش، برای نگهداری و خنك نگه داشتن آب آشامیدنی اهالی ساخته شده و معماری ویژه‌ای دارد و اكنون یكی از جاذبه های گردشگری كیش به شمار می‌رود.
آدرس: كیش، مجاور شهر حریره

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-8NGNkbJWVT

شهر زیرزمینی كاریز

قدمت قنات های كیش به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد و آب آشامیدنی ساكنان جزیره را تأمین می‌كرد كه امروزه به یك شهر زیرزمینی شگفت انگیز با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع تبدیل شده است كه اكنون به آن كاریز كیش می‌گویند. كاریز فصل استثنایی جدیدی را برای همه دوستداران گشوده است. با توجه به عمق كم كیش، عمق شهر زیرزمینی كاریز حدود ۱۲ متر زیر زمین با ارتفاع ۸ متر است. این شهر زیرزمینی شامل ۳ قنات و ۲۷۴ حلقه چاه است. پس از داخل شدن به این شهر زیرزمینی، به سقف مرجانی توجه داشته باشید كه فسیل‌های باستانی ماهی و صدفی را در خود جای داده است كه به گفته مردم محلی مربوط به میلیون‌ها سال پیش است. همچنین جالب است بدانید كه كاریز در تمام فصول دارای درجه حرارت خنك و ثابتی است.
آدرس: استان هرمزگان، كیش، میدان المپیك، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی كیش (كاریز)
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۰:۳۰ شب می‌توانید از این شهر زیرزمینی بازدید كنید.

باغ پرندگان كیش

باغ پرندگان در پارك دلفین، با بیش از ۵۷ گونه پرنده از جمله پلیكان، شترمرغ، انواع لك لك ها، انواع طاووس ها، طوطی‌های سبز، قوها، پنگوئن‌های آفریقایی و گونه‌های كمیاب مانند تمساح ها، واقع شده است. این مركز بدون شك یكی از بی نظیرترین مراكز حیوانات در ایران است كه در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد. قابل ذكر است كه انواع مختلفی از اقصی نقاط دنیا، از آمریكای جنوبی تا استرالیا و از آسیای شرقی تا آفریقا به این پارك آورده شده اند. باغ پرندگان یك مكان شاد به خصوص برای بچه‌ها است كه می‌توانید بلیط خود را از طریق آژانس مسافرتی رزرو كرده و از اتلاف وقت در صف برای تهیه بلیط جلوگیری كنید.
آدرس: هرمزگان، كیش، بلوار خلیج فارس، پارك دلفین
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۶ عصر می‌توانید از این مجموعه زیبا دیدن كنید.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-cpcq7g3JVg

شهر باستانی حریره

برای كسانی كه به طور كلی به تاریخ ایران و به طور خاص به تاریخ جزایر ایران در خلیج فارس علاقه مند هستند، بازدید از شهر باستانی حریره یك امر ضروری است. این مكان باستانی با شكوه شامل بقایای یك خانه بزرگ با قنات خصوصی، یك حمام عمومی و یك مسجد جامع است. گفته می‌شود ویرانه‌های شهر باستانی حریره، واقع در مركز جزیره كیش، ۸۰۰ سال قدمت دارند. این شهر در ابتدا در كنار یك بندر تجاری شلوغ قرار داشت. در آن سوی جاده، هنوز می‌توانید پله‌های بریده شده در صخره سنگی، چاه‌های سنگ تراشیده شده و كانال هایی را ببینید كه بخشی از كارگاه‌های تولید شهد خرما بود كه یكی از صادرات عمده جزیره به شمار می‌آید. باستان شناسان معتقدند كه بناهای تاریخی چند طبقه این شهر در اثر زلزله از بین رفته است. ویرانه‌های حریره كه در كتاب شعر شاعر ایرانی سعدی به آن اشاره شده است، شاهد شكوفایی اقتصاد كیش در دوران باستان بود كه این جزیره تجارت بین چین، آفریقای شمالی و اروپا را تسهیل می‌كرد. این شهر باستانی در مركز ساحل شمالی كیش واقع شده است و با یك پیاده روی كوتاه تا پارك درخت سبز فرصتی برای استراحت در فضای آرام فراهم می‌كند.
آدرس: استان هرمزگان، كیش، جنب مجموعه ورزشی المپیك
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به طور رایگان می‌توانید از این شهر باستانی بازدید كنید.

پارك ساحلی میرمهنا

میرمهنا دوغابی، از مبارزان علیه استعمار انگلیس و هلند در دوره قاجار است و در جنوب ایران شهرت و محبوبیت بسیاری دارد. علت نام‌گذاری این پارك ساحلی نیز همین است. این پارك در نزدیكی بلوار دریا و در فاصله بین مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسك، در نزدیكی محله عرب‌ها و یا بومیان جزیره واقع شده و بافت اطراف آن سنتی است. این پارك یك مكان عالی برای پیك‌نیك‌های خانوادگی یا پیاده‌روی‌های صبحگاهی است. آلاچیق‌هایی كه در پارك قرار دارد مكان خوبی برای استراحت و فرار از آفتاب است. بومیان جزیره در بخشی از پارك به فروش صنایع‌دستی و محلی می‌پردازند و در بخش دیگری از پارك ماهی‌ نیز به فروش می‌رسد. در بخشی دیگر نیز دو زمین بازی كودكان، اسكله ماهیگیری، اسكله تفریحی، سكو‌هایی برای تماشای دریا، اسكله قایق‌های تندرو و غیره وجود دارد.
آدرس: كیش، ساحل شمال و شمال غربی جزیره كیش
ساعت بازدید: شبانه‌روزی

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-kYRrd8lxgE

كلبه هور كیش

در غربی ترین نقطه جزیره كیش، دماغه‌ای به نام كلبه هور قرار دارد. كلبه هور بخش صخره‌ای جزیره است و محلی است كه موج‌های دریا به ساحل برخورد می‌كنند و آبزیان متعددی در پیرامون آن زندگی می‌كنند. همچنین لنجی در این ساحل به گل نشسته و به زیبایی آن در شب افزوده است. شما هم می‌توانید با خرید بلیط هواپیما كیش به این جزیره زیبا سفر كنید و از تمام جاذبه‌های آن بازدید كنید.
آدرس: جزیره كیش، میدان هور

پارك هنگام

از پارك‌های زیبا و سرسبز كیش می‌توان به پارك هنگام اشاره كرد. این پارك با درختان نخل زیبای خود و موقعیت جغرافیایی مناسبی كه دارد، پذیرای شهروندان و مسافران كیش است. به دلیل وجود پیست دوچرخه‌سواری و كرایه اسكوتر و موتور برقی، افراد تمایل زیادی دارند كه بخشی از اوقات فراغت خود را در این پارك بگذرانند. این پارك به پلاژ شنای آقایان كیش نزدیك است و جدای از آن، اكثر كافی‌شاپ‌ها و رستوران های كیش، به علاوه مراكز خرید مهم و معروف این جزیره، در نزدیكی پارك هنگام قرار دارند.
آدرس: كیش، بلوار فردوسی، ابن سینا

خانه مردم شناسی بومیان كیش

این خانه یك خانه قدیمی و از جاهای دیدنی كیش است كه به یكی از افراد مشهور و ثروتمند كیش تعلق داشت. قدمت این بنا به حدود ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد و در زمینی به مساحت هزار و دویست متر مربع بنا شده است كه بوی سادگی و صمیمیت می‌دهد. مكانی عالی برای آشنایی با فرهنگ محلی از نزدیك است. این خانه شامل ۱۵ اتاق مختلف با عملكرد و تزئینات خاص خود است كه در گذشته برای یادگیری قرآن به كار می‌رفته است. در گذشته این خانه در حكم مدرسه محله قدیمی سفین بود و از سال ۹۳ به عنوان موزه ای برای نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ محلی این منطقه فعالیت دارد.
آدرس: جزیره كیش، محله سفین، روبروی بندرگاه صیادی
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۴ بعد از ظهر الی ۹ شب می‌توانید از این خانه تاریخی بازدید كنید.

 

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-UfhjM8BWNC

ارك آبشار

همان‌طور كه از نام این پارك پیدا است، پارك آبشار كیش مملو از فواره‌ها و آبشارهایی است كه علاوه بر این كه بر زیبایی‌های جزیره می‌افزایند و حس جزایر دریای مدیترانه را زنده می‌كنند، باعث خنك‌تر شدن هوای گرم منطقه نیز خواهند شد. در این پارك انواع و اقسام درختان و گیاهان كاشته و طبیعت زیبایی برای گذراندن یك عصر آرام یا یك شب‌نشینی خانوادگی برای شهروندان جزیره و مسافران فراهم شده است. نورپردازی‌های پارك به‌ویژه در شب، تصویر بسیار زیبایی ایجاد خواهد كرد. این پارك در فاصله بین هتل ارم و بازار پردیس یك كیش قرار دارد.
آدرس: كیش، بلوار فردوسی، روبروی پارك هنگام

اسكله بزرگ كیش

اسكله بزرگ تفریحی كیش یكی از بهترین جاذبه‌های تفریحی كیش محسوب می‌شود. این اسكله طولی معادل طول ۴۳۷ متر و عرض ۱۸ متری دارد و به شكل یك سازه چوبی در ساحل خلیج‌فارس احداث شده است. در این اسكله امكانات متفاوتی قرار دارد كه می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. مثل باشگاه بولینگ، سینمای چهاربعدی، باشگاه تفریحی دریایی، كافه و رستوران و ... اگر شما در سفر به كیش قصد دارید از دیدن تماشای دریا، غروب آفتاب، لاك‌پشت‌ها، دلفین‌ها و پرندگان دریایی لذت ببرید، بهترین مكان اسكله كیش است. در این اسكله حتی ماهیگیری نیز انجام می‌شود. افزون بر آن، برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری یك پیست اختصاصی در نزدیكی اسكله وجود دارد كه می‌توانید دوچرخه كرایه كنید و از دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره لذت ببرید.
آدرس: كیش، خیابان سنایی، بلوار دریا
ساعت بازدید: شبانه‌روزی

 

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-8bMV9aBCEs

آكواریوم كیش

یكی از جاذبه‌های دیدنی جزیره، آكواریوم كیش است. این آكواریوم با گنجایش ۲۰ هزار لیتری خود، مخصوص ماهیان آب شیرین ساخته شده است و نزدیك به هفتاد نوع ماهی تزئینی در آن وجود دارد كه از نظر شكل، رنگ طبیعی، فلس و ظاهر بسیار كمیاب هستند و شما كمتر جایی می‌توانید آن‌ها را از نزدیك تماشا كنید. علاوه بر بخش انواع ماهی كه بسیار تماشایی است، در این مجموعه خزندگان مختلفی مانند مار و تمساح نیز وجود دارد. پرندگان و پستانداران كمیابی نیز در قسمت دیگری از آن دیده می‌شود. در حقیقت به‌گونه‌ای با یك باغ وحش كوچك روبه‌رو خواهید بود. این مكان به خصوص برای كودكان جذابیت بسیار زیادی دارد.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره كیش، بلوار مرجان، ساختمان كانون هنر
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب

پارك آبی اوشن

كیش از بهترین پارك‌های آبی ایران برخوردار است كه برای تمام رده‌های سنی، از بانوان تا آقایان مناسب است. «پارك آبی اوشن كیش» یكی از معروف‌ترین پارك‌های آبی ایران در كیش است كه روباز بودن آن، این پارك را از باقی پارك‌های آبی متمایز می‌كند. این پارك منطقه ممنوع پروازی است و هیچ ساختمانی به آن دید ندارد. به همین خاطر برای بانوان نیز قابل استفاده است. درون این پارك كه وسعت بسیار زیادی دارد، فروشگاه‌ها، كافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های بسیاری‌ هم وجود دارد. این پارك آبی از آن دست نقاطی است كه می‌توان آنها را در گروه جاهای دیدنی كیش در تابستان دانست.
آدرس: جزیره كیش، جاده جهان
ساعت بازدید: بسته به برنامه مجموعه و سانس متفاوت است

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-57eTcWLUm2

پایاب كیش

اشاره كردیم كه كیش برخلاف ظاهرش از قدمتی بسیار طولانی بهره می‌برد. ازآنجاكه مردم ایران از هزاران سال پیش، به جهت آب و هوای گرم و خشك حاكم برای نواحی گسترده‌ای از كشور، اقدام به ساخت قنات و كاریز كرده بودند، در كیش نیز قنات‌هایی برای تأمین آب مردم جزیره از دو هزار سال پیش وجود داشته است. پایاب به دهلیزهایی كه كنار دهانه‌ی چاه قنات حفر می‌شوند و شیب بسیار تندی دارند گفته می‌شود. این پایاب‌ها با استفاده از چند پله به سطح آب جاری قناتی می‌رسند. پایاب كیش در كنار درخت انجیر معابد معروف به درخت سبز این جزیره قرار دارد.
آدرس: كیش، میدان المپیك، خیابان المپیك
ساعت بازدید: از ساعت ۹ الی ۲۲

جزیره هندورابی كیش

شاید نام جزیره هندورابی به گوشتان خورده باشد؛ اما ندانید كه این جزیره كوچك در ۲۸ كیلومتری جزیره كیش، حدفاصل بین كیش و لاوان واقع شده است و از توابع كیش محسوب می‌شود. در هندورابی با وجود مسكونی بودن، تعداد بسیار كمی زندگی می‌كنند. ساكنین جزیره عموما ماهیگیر هستند و جز ماهیگیری، اقتصاد خانواده از طریق فروش صنایع‌دستی به گردشگران تأمین می‌شود. در این جزیره، ویرانه‌هایی از دوران اشغال توسط پرتغالی‌ها و هلندی‌ها یافت می‌شود. ساكت بودن جزیره و دور بودن آن از هیاهوی كیش آن را به یك مكان عالی برای افرادی كه به سكون و آرامش علاقه دارند تبدیل ساخته است.
آدرس: حد فاصل جزیره كیش و لاوان، هندورابی

 

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-mxtE9XE2vg

پارك ساحلی درختان نارگیل

كیش دارای آب‌وهوای نیمه استوایی است و به همین خاطر بستر مناسبی برای رشد درختانی چون موز و نارگیل و غیره دارد. پارك ساحلی درختان نارگیل همان‌طور كه از نامش پیدا است، به خاطر بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیلی كه دارد شناخته شده است. این پارك فاصله بسیار كمی با ساحل دارد و به خاطر ردیف منظم درختان زیبایی كه خط ساحل را پیش می‌گیرند، از جذابیت بصری بسیار زیادی بهره می‌برد. پارك به رستوران میرمهنا و هتل داریوش نزدیك است و از لحاظ امكانات، افزون بر آلاچیق‌ها و بوفه‌هایی كه در آن قرار دارد، امكان والیبال ساحلی در جزیره كیش را فراهم می‌كند. جز والیبال، می‌توانید هندبال و فوتبال ساحلی نیز بازی كنید. امكاناتی نظیر دوش و سرویس بهداشتی نیز در پلاژ آقایان قرار داده شده است. این پارك جذاب را از دست ندهید، چراكه منظره غروب آفتاب از دریچه پارك ساحلی درختان نارگیل فوق‌العاده است.
آدرس: كیش، قسمت شرقی جزیره كیش، در تقاطع با بلوار ساحل جزیره كیش

قلعه جنی كیش

در كنار كشتی یونانی كیش یك قلعه رازآلود وجود دارد كه به قلعه جنی كیش معروف است. به نظر می‌رسد این قلعه توسط پرتغالی‌ها در زمان اشغال جنوب ایران ساخته شد و پس از آن به عنوان ژاندارمری جزیره در دهه چهل شمسی استفاده می‌شد. از همان دوره شایعاتی درباره وجود ارواح در این قلعه به گوش می‌رسید تا اینكه بدن بی‌جان چهار سرباز با چشمان بهت‌زده و صورت كبود در قلعه پیدا شد. این اتفاق باعث شد كه پاسگاه ژاندارمری به‌سرعت تخلیه شود. از آن زمان تا امروزه این قلعه خالی از سكنه است؛ اما افرادی كه عاشق داستان‌های ترسناك و هیجان هستند علاقمند به بازدید از این قلعه هستند.
آدرس: كیش، جاده جهان، نرسیده به كشتی یونانی

 

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-egsuaxKoyt

بوستان آهوان كیش

رفتن به بوستانی كه در آن حیوانات مختلفی به‌سان یك باغ وحش كوچك گرد هم آمده‌اند، حتما جالب توجه خواهد بود. مخصوصا برای كودكان كه ارتباط قوی و عمیقی با حیوانات می‌گیرند. در بوستان آهوان كیش، چند آهو آزادانه به گشت‌وگذار در محیطی حفاظت‌شده مشغول‌اند و شما به وضوح می‌توانید آن‌ها را ببیند. غیر از آهو چند حیوان دیگر مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می‌شوند. این بوستان با زمینی به مساحت دو هكتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره كیش واقع شده است. وجود وسایل بازی در این بوستان باعث شده تا بیش از پیش برای كودكان جذابیت داشته باشد.
آدرس: كیش، انتهای خیابان فردوسی

موزه خلیج‌فارس كیش

یكی از دیگر از جاهای دیدنی كیش كه غیر آبی است، موزه خلیج‌فارس كیش است. این موزه زیبا با معماری صدف گونه خود شناخته می‌شود. نه تنها نمای بیرونی ساختمان از جذابیت فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد؛ بلكه هنگامی كه درون ساختمان قدم می‌زنید تازه متوجه می‌شوید كه چه تلاشی برای هر چه زیباتر شدن موزه صورت گرفته است. این موزه مجموعه‌ای فوق‌العاده برای فروش صنایع‌دستی جزیره و هنرمندان كل كشور است. در دل مجموعه، امكاناتی از قبیل: سالن آمفی‌تئاتر، كافی‌شاپ، گالری‌های متنوع و غیره قرار دارند كه تماما به‌روزترین سیستم‌ها مجهزند. بازدید از موزه رایگان است و مطمئنا علاقمندان به هنر ساعات خوبی را هنگام قدم زدن در میان گالری‌های موزه تجربه خواهند كرد.
آدرس: كیش، جاده جهان، روبروی كشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس كیش
ساعت بازدید: از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۲ شب

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-GLrV3T0EdX

پارك آبی بادی مارینا

«پارك آبی بادی مارینا» یكی دیگر از پارك های آبی كیش است. این پارك نیز به‌مانند پارك قبلی در مقیاس وسیعی ساخته شده است و یكی از بهترین پارك‌ها برای تفریح كودكان است. هرچند تنها آقایان اجازه استفاده از این پارك را دارند. زیرا روباز است و مانند پارك آبی اوشن جزو مناطق ممنوع پروازی نیست. اما تفاوتی كه با اكثر پارك‌های آبی دارد این است كه در آن خبری از سرسره‌های بلند نیست. در حقیقت تلفیق تیوپ‌های بادی و آب باعث هیجان‌انگیز شدن پارك شده است. این پارك در كنار هتل مارینا كیش قرار دارد.
آدرس: كیش، بلوار مرجان، درست پشت هتل مارینا پارك كیش
ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر

تفریحات جزیره كیش

كسانی كه بلیط ارزان كیش دقیقه 90 را صرفا برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این منطقه دیدنی خریداری می‌كنند، بخش بزرگی از خوش‌گذرانی‌ها و لذت‌هایی را كه این منطقه پیشكش عاشقان هیجان و شادی می‌كند، از دست می‌دهند، چراكه كیش به دلیل آب و هوا، موقعیت مكانی خاص و منظره بی‌نظیری كه دارد، امكان تجربه طیف وسیعی از تفریحات هیجان‌انگیز دریایی و هوایی را برای گردشگران فراهم كرده است. بنابراین دركنار بازدید از جاهای دیدنی كیش، به شدت توصیه می‌شود كه با اجاره ویلا ساحلی در كیش، زمانی كافی را نیز برای تجربه تفریحات آبی و ساحلی كیش در نظر بگیرید. در ادامه با برخی از این تفریحات بدیع، جذاب، فرحناك و شگفت‌انگیز جزیره كیش آشنا خواهید شد.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-YVdHK0rLcV
جت اسكی كیش: شاید دیگر چنین فرصت طلایی‌ای نصیبتان نشود كه بتوانید بر روی موج‌های خلیج‌فارس جت سواری كنید. در نتیجه در زمان اقامت در كیش، حتما سری به مركز جت اسكی كیش بزنید. در هر بار خرید بلیط جت اسكی، شما می‌توانید ۱۵ دقیقه بر روی آب آزادانه سوار شوید و هیجان خالص و نابی را تجربه كنید. در نظر داشته باشید كه به هر خانواده تنها یك جت اسكی كرایه داده می‌شود و باید به نكاتی كه مربیان به شما آموزش می‌دهند به خوبی توجه و عمل كنید.

قایق سواری با قایق‌های كف شیشه‌ای: در كیش تفریحات بسیار زیادی وجود دارد كه ممكن است از تجربیات منحصربه‌فرد زندگی شما شود. یكی از تجربیات خاص و متفاوت در جزیره زیبای كیش، قایقرانی با قایق‌های كف شیشه‌ای است. همانطور كه از نام آن پیداست، كف این قایق‌ها شیشه‌ای است و شما دریا را به‌وضوح در زیر پاهایتان خواهید دید. و تا زمانی كه در این قایق‌ها هستید می‌توانید ته دریا، عمق آن و موجودات داخل آن را ببینید. اگر دلتان می‌خواهد منظره بسیار زیبای دریا را در نهایت زیبایی‌اش در این قایق‌ها ببینید، بهترین زمان پس از طلوع آفتاب است. این قایق‌ها در اسكله تفریحی جزیره پهلو گرفته‌اند.

سافاری: بعضی از جاذبه‌هایی كه وابسته به طبیعت و شرایط آب و هوایی هستند، تنها در بعضی مناطق خاص یافت می‌شوند. به طور مثال سافاری صحرایی وابسته به آب و هوای گرم و شن‌های بیابانی است و اساساً سافاری به سیاحت اكتشافی در افریقا گفته می‌شد. سافاری به گردش در یك مكان گفته می‌شود. «پارس سافاری» یك مركز تفریح و سرگرمی در كیش است كه امكان ماشین‌سواری آفرود و شترسواری را در این جزیره برای شما فراهم می‌كند. سافاری جزو تفریحات غیر دریایی كیش است و طرفداران بسیار زیادی دارد. در تور سافاری كیش، شما می‌توانید به دلخواه خودتان، سوار به ماشین‌های شاسی‌بلند یا شتر، به گردش در میان شن و ماسه‌های صحرا بپردازید. این مجموعه در نزدیكی فرودگاه بین‌المللی كیش قرار دارد.

فلای بورد و مركز غواصی كیش: فلای بورد یكی از تفریحات مهیج آبی است كه طرفداران بسیار زیادی دارد. فلای بورد در مركز غواصی كیش قرار دارد و به همراه سایر تفریحات آبی این مجموعه مثل خود غواصی، اسكوتر زیردریایی، تیوپ بادی شاتل و غیره، ساعات بسیار خوشی را برای شما رقم می‌زند. برای این كار شما یك كفش جادویی جالب می‌پوشید كه قابل كنترل است و امكان پرواز بر روی آب را برای شما فراهم می‌كند. اما به نیروی جسمانی و قوی بودن مچ پای شما نیز بستگی دارد. حفظ تعادل در فلای بورد عامل مهم بعدی است. در فلای بورد شما تا ۱۲ متر بالاتر از سطح آب به پرواز درخواهید آمد. پس حتما در سفر به كیش به مركز غواصی جزیره سر بزنید.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-xLg3y8hPT3
فلای دامون كیش: در جزیره كیش شما با امكاناتی مواجه می‌شوید كه ممكن است تا پیش از آن تنها رویای كودكی‌هایتان بوده باشد. به طور مثال، پرواز رؤیایی است كه تقریبا همه ما در كودكی و حتی بزرگ‌سالی داشتیم. مركز فلای دامون كیش این رویای شما را به واقعیت پیوند می‌زند. در این مركز چهار مدل شبیه‌سازی‌شده از هواپیما ایرباس ۳۲۰، هواپیما بویینگ ۷۳۷ و هواپیماهای دوموتوره وجود دارد. مربیان پرواز با رعایت تمام نكات ایمنی به شما آموزش پرواز با هواپیماها را می‌دهند تا برای ساعتی هم كه شده خود را در حال پرواز با هواپیما ببینید. این مركز در طبقه اول مركز خرید دامون قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به كیش

پیش از هر چیز بیایید شما را با آب و هوا و جغرافیای كیش آشنا كنیم. جزیره كیش حالتی بیضی شكل و مسطح دارد و فاقد كوه یا حتی تپه‌های بلند است. كیش به دلیل قرار گرفتن در خلیج‌فارس و ماهیت جزیره‌ای خود، غالبا از آب‌و‌هوای گرم نیمه استوایی برخوردار است. این جزیره به‌مانند سایر جزایر خلیج‌فارس به‌ویژه جزایر تنگه هرمز، بر روی نوار باریكی از پوشش گیاهی استوایی در نیمكره شمالی قرار دارد كه فلات فارس در شمال و شبه جزیره عربستان در جنوب را در كنار خود می‌بیند. این پوشش گیاهی تاثیر خود را بر روی كیش و سایر جزایر مجاور آن مانند فور، هندورابی، شاطر و لاوان و حتی قشم، می‌گذارد و هوا را شرجی و گرم می‌كند. بهترین زمان سفر به كیش برای افرادی كه از هوای گرم گریزان‌اند، در نیمه دوم سال بویژه آذر، دی و بهمن است. در این زمان از گرمای هوا كاسته می‌شود و رطوبت دریا به اندازه تابستان آزاردهنده نیست. كما اینكه قیمت بلیط هواپیما تهران كیش در این زمان كمتر است. اما اگر قصد دارید از كنسرت‌هایی كه خوانندگان مختلف در این جزیره می‌گذارند بهره ببرید، تعطیلات نوروز و تابستان زمان بهتری است. در این زمان تعداد پرواز كیش نیز بسیار بیشتر است و بلیط‌ چارتر كیش به فراوانی یافت می‌شود.

هتل های كیش

اگر شما با خرید تور لحظه آخری كیش وارد جزیره شوید، مطمئنا مهمان یكی از هتل های كیش خواهید شد. عده بسیاری نیز جهت انجام معاملات اقتصادی و تجاری وارد این جزیره می‌شوند. به همین جهت اطلاع از لیست هتل‌های جزیره كیش بسیار مفید خواهد بود.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-ttyteh0Pbo
هتل ترنج كیش: این هتل یكی بی‌نظیرترین و جذاب‌ترین هتل‌های جزیره و حتی ایران است. معماری جالب‌توجه هتل، اقامت یك‌شب رؤیایی در آب را برای شما فراهم می‌كند. این هتل پنج ستاره كه به هتل دریایی ترنج شناخته می‌شود، از دو فاز ساحلی و دریایی برخوردار است. این هتل از امكاناتی نظیر رستوران و كافه ساحلی با فست فود، رستوران‌های بزرگ و كوچك و همچنین كافی شاپ بر فراز دریا با منظره دیدنی غروب خورشید و خلیج‌فارس، آبگرم و ماساژ با استكان برخوردار است. تمامی سوئیت‌های این هتل روی دریا با كف‌های شیشه‌ای ساخته شده‌اند.

هتل داریوش كیش: احتمالا نام این هتل به گوشتان خورده است. زیرا یكی از محبوب‌ترین هتل‌های كیش به شمار می‌آید. معماری این هتل كه یادآور دوران شكوه و عظمت ایران، یعنی دوره هخامنشی است، باعث شده تا از نظر ظاهری بسیار جذب‌كننده باشد. در این هتل، شما با زمین تنیس و پینت بال، دریاچه اختصاصی، انواع ورز‌ش‌های آبی، استخر و سونا و جكوزی و غیره سرگرم خواهید شد.

هتل ویدا: اقامت در هتل ویدای كیش، به جهت سرویس‌دهی مناسب، نمای زیبایی كه به جزیره دارد، به‌ویژه در اتاق‌هایی كه در طبقات بالا قرار دارند، امكانات عالی نظیر سونا، رستوران و كافه‌های جذاب برای شما بسیار خوشایند خواهد بود. هتل پنج ستاره ویدا كیش در فاصله‌ای كوتاه از ساحل دریا، مراكز خرید، سالن همایش‌های بین‌المللی و پردیس بین‌الملل دانشگاه شریف قرار دارد.

هتل فلامینگو كیش: هتل چهار ستاره فلامینگو در قلب جزیره كیش در ضلع غربی بلوار دریا قرار دارد. این هتل به نسبت هتل‌هایی كه در بالا یاد شدند، قیمت كمتری دارد و برای سفر ارزان قیمت به كیش مناسب‌تر است. این هتل به اكثر پاساژهای جزیره، مراكز خرید كیش و سواحل زیبای آن دسترسی دارد. فضای سرسبز محوطه، اتاق‌های راحت و دل‌باز و خدمات عالی كاركنان، اقامتی دل‌انگیز برای شما رقم خواهد زد.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-Mq2DkEbEYj
هتل گاردنیا: هتلی سه ستاره واقع در بلوار هرمز جزیره كیش. هتل گاردنیا كه در سال ۱۳۸۷ ساخته شد، تمام تلاش خود را می‌كند تا نهایت امكانات خود را برای مسافران جزیره كیش ارائه دهد. فضای تمیز و شیك هتل كه در چهار طبقه ساخته شده است، رضایت میهمانان آن را جلب كرده است. این هتل به مراكز خرید و رستوران‌های جزیره دسترسی خوبی دارد.

رستوران‌های كیش

مسافرت به كیش بدون رفتن به رستوران‌های خوشمزه و هیجان‌انگیز آن تكمیل نخواهد شد. به نوعی شاید بتوان گفت، رستوران های كیش امروزه یكی از مكان های دیدنی كیش به شمار می‌روند. رستوران‌های كیش انواع و اقسام غذاهای ایرانی، بومی جزیره و بین‌المللی را سرو می‌كنند. موسیقی زنده در این رستوران‌ها طرفداران بسیاری دارد. برخی از این رستوران‌ها در مجموعه هتل‌های كیش قرار دارند و برخی به صورت مجزا. در زیر ما به چند رستوران در كیش اشاره خواهیم كرد.

رستوران میرمهنا كیش: اهمیت میرمهنا در كیش به‌قدری است كه علاوه بر یك پارك آبی بزرگ، معروف‌ترین رستوران كیش نیز به نام آن است. رستوران دل‌باز و زیبای میرمهنا كیش هر دو مدل غذای ایرانی و بین‌المللی و دریایی را سرو می‌كند كه كیفیت بسیار بالایی دارد. قلیه ماهی و دو پیازه میگو كه از غذاهای بومی جنوب است، در این رستوران به هنرمندانه‌ترین شكل ممكن طبخ می‌شود. نزدیكی این رستوران به مراكز خرید بزرگ جزیره باعث شده تا دسترسی به آن آسان باشد. موسیقی زنده و منظره بسیار زیبایی كه از خلیج پیدا است، از دیگر عوامل جذب افراد به این رستوران است.
رستوران توتی فروتی: غذا خوردن در كنار ساحل باید تجربه فوق‌العاده‌ای باشد. رستوران توتی فروتی كیش این تجربه فوق‌العاده را برای شما فراهم كرده است. در این رستوران انواع غذاهایی دریا و فست‌فودهایی مثل پیتزا یا انواع ساندویچ سرو می‌شود. لحظه‌ای را تصور كنید كه در حال خوردن میگوهای این رستوران به غروب خلیج نگاه می‌كنید. این تنها رستوران ساحلی كیش است.
رستوران رویال استار: از سری رستوران‌های زیبا و خوشمزه كیش می‌توان به رستوران رویال استار كیش اشاره كرد. این رستوران از یك محیطی بزرگ برخوردار است. این رستوران بر روی پشت بام ساختمان مجتمعی به نام «بستك» در وسط منطقه صدف در جزیره كیش واقع شده و دسترسی به آن آسان است. رستوران رویال استار با دكوراسیون زیبا و بالكنی دنج، مكانی آرام برای استراحت و لذت بردن از غذا است. در این رستوران شما می‌توانید انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، فست‌فود، دسر، نوشیدنی و سالاد را امتحان كنید. از امكانات ویژه رستوران می‌توان به كافی شاپ، اینترنت رایگان، پاركینگ، دسترسی ولیچر، موسیقی زنده و زمین‌بازی اشاره كرد.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-aSeFFDfeRS
ستوران كوه نور: از جالب توجه‌ترین رستوران‌های كیش با توجه به معماری آن رستوران كوه نور است. شما باید این رستوران را ببینید تا دقیقا متوجه شوید. حالت سنگی و صخره‌ای رستوران و برش‌هایی كه در سقف و دیوار آن به شكل صخره‌های كوه وجود دارد، آبشارهای موجود در محوطه رستوران و نورپردازی‌های زیبایی كه دارد، چشمان هر بیننده‌ای را به خود مشغول می‌كند. منوی رستوران نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. غذاهای دریایی رستوران كوه نور طرفداران بسیار زیادی دارند. گروه موسیقی زنده حاضر در رستوران نیز به خوبی كار خود را انجام می‌دهند و یك محیط عالی و سرزنده را برای میهمانان رستوران مهیا می‌سازند. این رستوران از سری محبوب‌ترین رستوران‌های جزیره است.

رستوران سالود كیش: محیط زیبا، تمیز، كاركنان خوش‌برخورد و منوی خوشمزه رستوران سالود كیش باعث شده تا افراد بسیاری برای صرف غذا به این رستوران مراجعه كنند. در رستوران سالود شما می‌توانید هم از منوی غذا و هم از منوی نوشیدنی‌های سرد و گرم، كیك و دسرها استفاده كنید. غذاهای رستوران هم به صورت ایرانی و هم فرنگی طبخ می‌شوند و به‌مانند غالب رستوران‌های كیش، غذاهای دریایی آن نیز طرفداران بسیاری دارد. دسترسی آسان به رستوران سالود به موجب نزدیكی به كلبه‌های هور كیش و كشتی یونانی وجود دارد. در محیطی كه ویوی زیبایی به خلیج دارد و از نور خوبی بهره می‌برد، یك گروه موسیقی به طرب‌انگیزتر كردن فضا مشغول‌اند و همه چیز برای صرف یك وعده غذایی خوشمزه و عالی آماده است.

پاساژ‌ها و مراكز خرید كیش

كیش به مراكز خریدش شهرت دارد و قرار گرفتن این جزیره در منطقه آزاد تجاری، هم باعث شده تا افراد خارجی بدون گرفتن ویزای ایران وارد جزیره شوند و هم اجناس بدون هزینه گمرك به فروش برسند. از همین رو، سالانه افراد بسیاری تنها به قصد خرید به جزیره كیش می‌روند و مراكز خرید كیش از رونق بسیار زیادی بهره می‌برند. ما در این مقاله برای شما لیستی از مراكز خرید و پاساژهای كیش تهیه كردیم تا با آگاهی بیشتر به این مراكز خرید بروید. یك نكته مهم درباره مراكز خرید كیش اینست كه در طول روز و مخصوصا ظهرها كه هوا گرم و آفتابی است، گردشگران به فضای معمولا خنك و محفوظ از آفتاب مراكز خرید پناه می‌برند و اوقات فراغت خود را اینچنین پر می‌كنند. از همین رو اید بتوان پساژهای كیش را یكی از جاهای دیدنی كیش در روز تلقی كرد.

مركز خرید دامون كیش: یكی از لوكس‌ترین مراكز خرید كیش، مركز خرید دامون این جزیره است. این مركز خرید ۹۸ غرفه تجاری و ۱۰ غرفه خدماتی دارد و در آن انواع پوشاك، كیف و كفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، شكلات و مواد غذایی، تلفن همراه، لپ‌تاپ و كامپیوتر و غیره به فروش می‌رسد. اما این تنها كاركرد مركز خرید دامون نیست؛ در این مركز خرید بزرگ، علاوه بر غرفه‌هایی كه به فروش انواع و اقسام لوازم از جمله پوشاك‌های متنوع و برند برای تمام سنین و زن و مرد می‌پردازند، قسمت‌های دیگری نیز وجود دارد. فودكورت مجموعه دامون یكی از بهترین مكان‌هایی است كه شما می‌توانید غذاهای خوشمزه فست فود را در آن امتحان كنید. در كنار آن مركز شبیه‌ساز پرواز فلای دامون و رستوران فرانسوی نیز وجود دارد. مركز خرید دامون در خیابان وصال كیش قرار دارد.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-UJSRXDCNbF
بازار بزرگ مروارید كیش: از محبوب‌ترین پاساژهای جزیره كیش می‌توان به مركز خرید مروارید كیش اشاره كرد كه با داشتن غرفه‌های فروشگاهی متنوع و جذاب، به یك مركز تجاری پررفت‌وآمد تبدیل شده است. تقریبا محال است به قصد خرید از كیش وارد جزیره شوید و به این مركز خرید سر نزنید. غرفه‌های لباس این پاساژ تركیبی از برندهای خارجی و ایرانی هستند و به‌ویژه در بخش پوشاك بانوان، لباس‌های زیبا، باكیفیت و متنوعی را عرضه می‌كنند. لباس تنها محصول عرضه‌شده در این پاساژ نیست؛ بلكه مواد غذایی، كیف و كفش، عطر، لوازم منزل، اسباب‌بازی و غیره نیز در این مركز خرید به فروش می‌رسد. معماری مروارید كیش با ستون‌هایی به سبك دوره هخامنشی به آن شكوه و جلال خاصی بخشیده است. در كنار غرفه‌های فروشگاهی، رستوران و كافی‌شاپ‌های مجموعه نیز بسیار شلوغ و پرطرفدار هستند.

دیپلمات مال كیش: از نمای بیرونی این مركز خرید، لوكس بودنش پیدا است. دیپلمات مال یكی از پاساژهای گران‌قیمت جزیره با اجناس بسیار باكیفیت و زیبا است. این مال بزرگ در سفین، میدان لارك، مقابل بازار عرب‌های كیش واقع شده است. این مركز خرید از دو فاز برخوردار است. در فاز اول غرفه‌های تجاری به فروش اجناس خود می‌پردازند و شهربازی گرینلند كیش در آن قرار دارد. این شهربازی برای كودكان جذابیت بسیاری دارد و در آن از دستگاه‌های كامپیوتری جهت بازی استفاده شده است و آن را به یكی از جاهای تفریحی كیش تبدیل كرده است. وجود كتابخانه و بخشی كه به شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش‌های عروسكی و تئاتر اختصاص داده شده است، باعث شده تا دیپلمات مال به یك مركز فرهنگی هنری نیز تبدیل شود كه با داشتن غرفه‌های فروش صنایع‌دستی، در جهت اعتلای فرهنگ جزیره فعالیت می‌كند. در فاز دوم این مركز خرید، رستوران‌ها و كافی‌شاپ‌هایی وجود دارد كه خستگی یك خرید و گردش در مجموعه را در آن با خوردن یك غذا یا نوشیدنی عالی رفع خواهید كرد. همچنین در این فاز دستگاه‌ها و وسایل ورزشی به فروش می‌رسد.

مركز خرید سارینا: یكی از بزرگ‌ترین مراكز تجاری اداری كیش كه در ساختمانی ده طبقه با معماری و نمای زیبایی ساخته شده، سارینا كیش است كه دو شعبه دارد. در شعبه یك این مجموعه، غالب برند مطرح دنیا گردآوری شده‌اند. هفت طبقه این مجموعه اداری است و دو طبقه به بخش تجاری اختصاص داده شده است. در طبقه تجاری مجموعه، نمایشگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود. پاركینگ اختصاصی از مزیت‌های این ساختمان است. زیبایی ساختمان با نمای زیبایی كه از خلیج پیدا است تكمیل می‌شود. مركز خرید سارینا ۲ به‌زودی افتتاح می‌شود و حرف‌های بسیاری به‌ویژه در بخش گردشگری برای گفتن دارد. بازار سارینا كیش در بلوار خیام، روبروی هتل ارم كیش واقع شده است.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-9R1v2DfFUD
پاساژ كوروش: كسانی كه به اجناس برند، به‌ویژه لباس‌های برند علاقمندند، حتما با پاساژ كوروش كیش آشنایی دارند. این مجموعه تجاری، با گردآوری اكثر برندهای مطرح حال حاضر دنیا امكان یك خرید فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌كند. برندهای مطرحی چون آدیداس، نایكی، زارا، پوما، اسپیریت، ریباك، برشكا، زیلان مگا، كوتون، برشكا، لی نینگ، اسكیچرز، بورژوآ، سان گلدن و ماسیمو دوتی در این پاساژ حضور دارند. البته بدیهی است كه قیمت اجناس این مركز خرید با توجه به اصل بودن اجناس، بیش از مراكز خرید دیگر است. در پاساژ كوروش علاوه بر بخش تجاری، قسمتی نیز به رستوران و كافی‌شاپ اختصاص داده شده است و رستوران‌های برگر مرزالتس، چاپس گریل، كافه رستوران تركی سایرم، غذای دریایی آبادان، كافه ویونا، كافه لاوازا، كافه بلوط و غیره در این پاساژ شعبه دارند و غذاها و دسرهای خوشمزه‌ای سرو می‌كنند. این پاساژ به كوروش برند سنتر نیز شهرت دارد و در نوار ساحلی مرجان قرار گرفته است. شهربازی كوروش برند سنتر نیز یكی دیگر از دلایلی است كه افراد را به سمت این مال می‌كشاند.

راه های رسیدن به كیش

كیش یك جزیره است و مشخصاً راه زمینی برای رسیدن به آن وجود ندارد. از همین رو شما دو راه برای رسیدن به كیش در مقابلتان دارید. راه اول كه راه آسان‌تری هم هست و به‌ویژه برای كسانی كه در نیمه شمالی كشور زندگی می‌كنند مناسب‌تر است، پرواز به كیش و تهیه بلیط هواپیمای كیش است. آژانس‌های گردشگری روزانه تورهای بسیاری را روانه كیش می‌كنند و تور ارزان كیش معمولا با آفرهای فراوانی عرضه می‌شود. به‌گونه‌ای كه شما می‌توانید با تور لحظه آخری كیش، با قیمتی بسیار كمتر به كیش سفر كنید. در این راستا بلیط چارتر كیش نیز در لحظات آخر با قیمت‌هایی باورنكردنی و با تخفیفی نزدیك به ۸۰ یا ۹۰ درصد ارائه می‌شود.
فرودگاه بین‌المللی كیش مقصد هواپیماهای مختلفی است كه در طول شبانه روز در این فرودگاه مسافران را پیاده می‌كنند. از طرفی به جهت آزاد بودن منطقه، توریست‌های خارجی نیز به راحتی می‌توانند با پرواز به كیش اقامتی ۱۴ روزه، بدون ویزا، در ایران داشته باشند. اما راه دوم برای رسیدن به كیش راه دریایی است. اگر شما ساكن نقاط جنوبی به‌ویژه خود هرمزگان هستید یا علاقه دارید با ماشین شخصی خود به كیش بروید یا به هر دلیل دیگر از سفر هوایی به كیش پرهیز می‌كنید، روزانه كشتی‌های بسیاری در بندر هستند كه شما را به كیش می‌رسانند. برای این كار شما باید به بندر لنگه یا آفتاب بروید و برای خودتان و در صورت وجود ماشین، برای ماشینتان بلیط كشتی كیش را تهیه كنید. سپس به بندر چارك می‌رسید كه مقصد بعدی جزیره كیش است. این مسیر از بندرعباس تا كیش حدودا سه ساعت به طول می‌انجامد. همچنین در بندرعباس قایق‌های تندرویی هستند كه مدت زمان كمتری شما را به جزیره می‌رسانند. برای سفر زمینی از تهران به كیش نیز می‌توانید از اتوبوس و قطار استفاده كنید.

جاهای دیدنی كیش | ۲۴ جاذبه گردشگری كیش + عكس و آدرس-n2M89JNfEc
كلام آخر
در این مقاله، تلاش گروه سفرماركت بر این بود تا شما را با بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی كیش آشنا كند. مطمئنا با شروع فصل تعطیلات، غالب سفرهای پروازی به مقصد كیش خواهد بود و از همین رو، اطلاع از لیست پرواز‌های كیش، برای علاقمند به سفر بسیار مفید خواهد بود. سفرماركت مفتخر است به اینكه لیست تمام پروازهای روزانه به كیش را به شما ارائه دهد تا با مقایسه قیمت‌های مختلف سفر به كیش، بهترین گزینه ممكن را انتخاب كنید. در اپلیكیشن سفرماركت، شما همچنین می‌توانید لیست بهترین هتل های كیش را بیابید تا با رزرو هتل در كیش با خاطری آسوده به این جزیره بروید. مستحضر هستید كه در سفرماركت لیست تورهای كیش را نیز می‌توانید مشاهده كنید و تمام این كارها به آسانی و با ارائه اطلاعات اولیه مورد نظر شما انجام می‌شود. امیدواریم سفر رؤیایی و بی‌نظیری پیش رویتان باشد.