ریپورتاژ آگهی
شن های روان صادق اباد

شن های روان صادق اباد

یكی از جالب ترین جاذبه های توریستی بافق تپه های شن های روان است.
  • 1400/11/13
  • استان : يزد
  • شهر : بافق
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : بافق
تلفن : 66059000-021

یكی از جالب ترین جاذبه های توریستی بافق تپه های شن های روان كه با وسعت بیش از ۱۵۰۰ هكتار و ارتفاع بیش از ۵۰ متر در فاصله ۱۷ كیلومتری بافق در حاشیه روستای صادق اباد قرار دارد. محلی ها این منطقه رو به اسم « ریگ صادق آباد » می شناسند .

 

شن های روان صادق اباد-af1YltHBKo

البته تا چند سال پیش این جاذبه توریستی خیلی شناخته شده نبود ولی دو سه سالی كه بیشتر بهش اهمیت داده شده و تلاش هایی هم برای شناسوندن این منطقه صورت گرفته است . این منطقه پتانسیل بالایی در جذب توریست و گردشگر دارد ولی هنوز امكانات كاملی برای این كار فراهم نشده . البته به تازگی اهالی روستای صادق آباد یك كمپینگ تفریحی تاسیس كردند كه در ایام تعطیل خدماتی رو مثل پیست شتر سواری – موتور سواری – كویر نوردی – پرواز با چتر پاراسل – والیبال ساحلی – حمام افتاب – زمین بدمینتون و میزبانی از اردو های دانش آموزی – برگزاری اردو های خانوادگی و ریگ نوردی رو ارائه میدهد .

یكی از برنامه های بسیار جالبی كه در این منطقه اجراشد همایش كویر نوردی بود . این همایش در دی ماه سال ۸۶ با حظور هیات هایی از چند استان كشور اجرا شد . تعداد زیادی از افراد علاقه مند به كویر نوردی در این همایش شركت كردند و چند روزی رو در بافق میهمان مردم خونگرم كویر بودند .