ریپورتاژ آگهی
حوضچه پرورش ماهی بانه

حوضچه پرورش ماهی بانه

این روستا به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی سد بانه دارای طبیعت سرسبز و جنگل نسبتا انبوهی است اما شهرت اصلی این روستا بیشتر به دلیل وجود استخر پرورش ماهی، و كباب ماهی تازه آن است.
  • 1400/11/13
  • استان : کردستان
  • شهر : بانه
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : روستای مجسه در ۵ كیلومتری شمال شرقی شهر بانه قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

روستای مجسه در ۵ كیلومتری شمال شرقی شهر بانه قرار دارد.این روستا به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی سد بانه دارای طبیعت سرسبز و جنگل نسبتا انبوهی است اما شهرت اصلی این روستا بیشتر به دلیل وجود استخر پرورش ماهی، و كباب ماهی تازه آن است.

تعدادی طرح پرورش ماهی در فواصل مختلفی از شهر بانه به اجرا درآمده اند كه می توان به طرح های روستاهای نجنه، ساوان ، شوی ، نجنه سفلی،بوئین ،مجسه و … اشاره كرد. در این میان طرح پرورش ماهی روستای مجسه به دلیل فاصله كم آن از شهر( تقریبا ۷ كیلومتر) یكی از محبوبترین این مكانها می باشد.

این طرح دقیقا در ورودی روستا قرار گرفته است و در محل می توانید از مزه ماهی قزل آلای تازه لذت ببرید.بلا فاصله پس از سفارش تعداد ماهی مورد نیاز، ماهی مورد نیاز از استخر صید می شود و پس از شستشو و افزودن ادویه در همان محل كباب می شود و در اختیار گردشگر قرار می گیرد.

كوره هایی كه برای كباب كردن این ماهی مورد استفاده قرار می گیرد چند متر طول دارد تا تعداد ماهی هایی كه همزمان كباب می شوند افزایش یابد اما به دلیل تعداد بالای مشتریان این مكان، ممكن است از لحظه تحویل سفارش تا دریافت آن بیش از نیم ساعت طول بكشد.

سكو هایی هم برای نشستن خانواده ها ساخته شده است و خانواده ها می توانند از زیر اندازهایی كه برای مشتریان در این مكان قرار گرفته است استفاده كنند اما تعداد سكو ها محدود است و در روز های شلوغ، مطمئنا این تعداد سكو جوابگو نخواهد بود.

این مكان ظاهرا توسط یك خانواده از روستای و به صورت سنتی اداره می شود در صورتی كه بوفه ای مجهز در این مكان احداث می شد مطمئنا رونق این مكان دو چندان می شد.در صورت وجود منابع مادی، مطمئنا این طرح جای سرمایه گذاری زیادی دارد.

همانطور كه قبلا ذكر شد یكی از دلایل محبوبیت این مكان فاصله كوتاه آن با شهر بانه است.بسیاری از مغازه داران به صورت دسته جمعی، برای صرف نهار به این مكان می آیند و دوباره بعد از ظهر به سر كار بر می گردند این فاصله كوتاه تا شهر به عنوان یك امتیاز مثبت برای این مكان است به طوریكه در روز های غیر تعطیل هم، مشتریان این مكان در خور توجه است.

كوره هایی كه برای كباب كردن ماهی استفاده می شود توانایی چندین كباب به صورت همزمان را دارد

در صورتی كه گذرتان به بانه افتاد و خواستید تا یك وعده غذا را در هوای آزاد میل كنید پیشنهاد می كنم كه كباب ماهی قزل الای روستای مجسه را در یكی از اولویت های خود قرار دهید.

حوضچه پرورش ماهی بانه-esU1vKv2Sj

حوضچه پرورش ماهی بانه-Ih1c3uoHo4

حوضچه پرورش ماهی بانه-DxWEnwsJAV

حوضچه پرورش ماهی بانه-bMb1o0LizA

حوضچه پرورش ماهی بانه-WOGUDHiFpO