ریپورتاژ آگهی
نشتارود – تنكابن

نشتارود – تنكابن

نشتارود نامی است قدیمی با پیشینه ای بیش از ۲ قرن و شهری است سر سبز و كوچك كه در سال ۱۳۳۵ دارای شهرداری مستقل شده است .
  • 1400/11/13
  • استان : مازندران
  • شهر : تنکابن
  • دسته : شهر-استان
آدرس : مازندران، تنكابن
تلفن : 66059000-021

نشتارود بعلت نزدیكی مناطق سرسبز كوهستانی به سواحل دریای خزر در فصل گرما و تعطیلات از هوای مطبوع و ملایمی برخور دار است كه بسیاری از هموطنان به منظور تفرج و استراحت به مراكز دیدنی و گردشگری این شهر روی می آورند این شهر از طریق سواحل و مناطق كوهستانی متصل به تنكابن می باشد و از خواص مشترك آب و هوایی و مناطق سر سبز جنگلی از نظر اقلیمی و جغرافیایی برخوردار است .نشتارود از یك سو به مناطق سرسبز كوهستانی مازندران و دامنه های البرز شمالی نزدیك است و از سوی دیگر به سواحل دریای خزر و همین مهم ترین دلیلی است كه این شهر كوچك و دوست داشتنی را صاحب چشم اندازی منحصر به فرد می كند.

نشتارود نامی است قدیمی با پیشینه ای بیش از ۲ قرن و شهری است سر سبز و كوچك كه در سال ۱۳۳۵ دارای شهرداری مستقل شده است . این شهر توریستی و گردشگری با جاذبه های وصف ناپذیر در ساحل رویای و زیبای دریای نیلگون خزر و زیر دامنه جنگل سر سبز البز شمالی واقع است .برای دیدن نشتارود باید به ۵كیلومتری شمال شرق تنكابن سفر كنید. فاصله ای كه شاید بهترین وسیله طی كردن آن دوچرخه باشد تا هم فرصت پر كردن ریه های تان از هوای پاك جنگلی را داشته باشید و هم امكان تماشای طبیعت زیبایی كه شاید كمتر نمونه ای در كشور داشته باشد. با این حال، با طی این فاصله كوتاه بین تنكابن و نشتارود نباید انتظار تجربه آب و هوای متفاوتی را داشته باشید. آب و هوا و طبیعت این دو شهر تا حد زیادی شبیه هم است با این تفاوت كه نشتارود به دلیل نزدیكی به دریا منظره های دیدنی تری برای تماشا دارد.

شهر سبز ساحلی نشتارود به واسطه قابلیتهای بی شمار گردشگری و برخورداری از منابع و مواهب طبیعی و جلوه های بی بدیل آفرینش ( جنگل و دریا ) همچون نگینی در غرب مازندران در سرزمین شمال می درخشد . 
شهر سبز ساحلی نشتارود با بهره مندی از كم نظیرترین جاذبه های گردشگری ، مناطق چشم نواز و مرداب سحرانگیز از زیباترین جلوه های گردشگری و اكوتوریسم برخوردار است. 
آنچه كه در پی بیان خصوصیات فوق العاده طبیعی و جغرافیایی منطقه نشتارود باید به آن بپردازیم وجود بافت فرهنگی و اجتماعی آرام و خوبی است كه برخواسته از شعور و ادب مردم آن میباشد.

مهمان نوازی و ادب اجتماعی مسولان و شهروندان موجب گردیده است تا گروه عطر یاس علاوه بر انتخاب اولیه محل سرمایه گذاری خود بمنظور توسعه و گسترش فعالیتهای تولیدی و گردشگری نیز بفكر ایجاد طرحهای كاملتر و بزرگتری در این مننطقه باشد و با توجه به اینكه سیاست های كلان وخرد در بخش توسعه صنعت گردشگری از سالها پیش بطور جدی مورد حمایت دولت محترم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته.

 

نشتارود – تنكابن-TVK15eXCT9
اما جاذبه های نشتارود به همین جا ختم نمی شود. این شهر توریستی، یك منطقه جنگلی به نام دینارسرا دارد كه در بخش مرتفع شهر قرار گرفته و از آنجا می توانید نمای كلی شهر و دریای آبی شمال را زیر نظر داشته باشید. منطقه جنگلی سفیدآب و كوه سر، منطقه ییلاقی داغ كوه، آبشاركمیلیه و كوه سرو دینارسرا هم از دیگر جاذبه های این شهر هستند كه تماشای آنها خالی از لطف نیست.
آبشار كمیلیه در غرب شهر نشتارود قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق خیابان شهید اوجانی (جاده كترا) امكان پذیر است. آبشار دینار سرا را هم این آبشار هم می توانید با عبور از خیابان ۱۵ خرداد به سمت جنوب ببینید.

 

نشتارود – تنكابن-j5B796m3Sk

نشتارود – تنكابن-FE54I2lFT7

نشتارود – تنكابن-fdVdTFDjJh