ریپورتاژ آگهی
بهترین جاهای دیدنی رامسر از جواهرده تا كاخ رامسر

بهترین جاهای دیدنی رامسر از جواهرده تا كاخ رامسر

رامسر كه به دلیل نزدیكی به پایتخت یكی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی است، جاهای دیدنی فراوانی دارد. طبیعت سرسبز رامسر به شما فرصت دوری از زندگی شلوغ و پرهیاهوی شهری را می‌دهد.
  • 1402/07/04
  • استان : مازندران
  • شهر : رامسر
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : رامسر
تلفن : 66059000-021

بهترین جاهای دیدنی رامسر از جواهرده تا كاخ رامسر

رامسر كه به دلیل نزدیكی به پایتخت یكی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی است، جاهای دیدنی فراوانی دارد. طبیعت سرسبز رامسر به شما فرصت دوری از زندگی شلوغ و پرهیاهوی شهری را می‌دهد.

بهترین زمان برای سفر به رامسر

رامسر به‌عنوان عروس شهرهای ایران و یكی از بخش‌های استان مازندران در حاشیه دریای خزر قرار دارد. رامسر كه در گذشته به سخت‌سر معروف بود، غربی‌ترین شهر در استان مازندران محسوب می‌شود كه مانند سواد كوه عاشقان زیادی دارد. رامسر از شمال با دریای خزر، از غرب با استان گیلان، از جنوب با استان قزوین و از شرق با تنكابن هم‌مرز است.

رامسر نیز به‌مانند اكثر شهرهای شمالی، تابستان‌های گرم و مرطوب با هوای شرجی دارد. بهترین زمان برای سفر به رامسر، از اواسط اردیبهشت و اوایل پاییز است.

۱-جاهای دیدنی رامسر: بلوار معلم

قدمت بلوار معلم یا بلوار كازینوی سابق، درست مثل متل قو به دوران حكومت پهلوی اول بازمی‌گردد. گفته می‌شود سنگ بنای این بلوار در سال ۱۳۱۰ شمسی گذاشته شده است.

ازآنجایی‌كه در آن زمان كازینوهای فراوانی در انتهای این بلوار وجود داشت، همه مردم این منطقه را به‌عنوان بلوار كازینو می‌شناختند. بااین‌حال، پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷، نام بلوار كازینو به بلوار معلم تغییر كرد.

بلوار معلم در مقابل هتل رامسر قرار دارد و یكی از جاهای دیدنی شاخص در شهر رامسر به شمار می‌آید. این بلوار در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی ایرانی به ثبت رسید و یكی از معدود خیابان‌هایی است كه به ثبت ملی رسیده است.

 

بلوار كازینو از جاهای دیدنی رامسر

۲- قلعه ماركوه از دیدنی های رامسر

قلعه ماركوه كه مثل قلعه رودخان از دیدنی‌های رامسر است، در شهر كتالم در ۵ كیلومتری شرق رامسر قرار دارد. ماركوه یكی دیگر از جاهای دیدنی رامسر است كه در اسفند ۱۳۷۹ با شماره ملی ۳۴۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تخمین زده می‌شود كه قدمت این قلعه به دوران ماقبل اسلام بازگردد. قلعه ماركوه در گذشته قلعه‌ای استراتژیك بود و در خلال قرن‌های سوم، ششم و هشتم هجری شمسی كاربردی نظامی داشت. شما می‌توانید از بالای این قلعه و از شمال آن دریا، از شرق آن تنكابن، از غرب آن رامسر و از جنوب آن رشته‌كوه‌های البرز را تماشا كنید.

جاهای دیدنی رامسر - ماركوه

۳- جنگل‌های رامسر جاذبه گردشگری رامسر

این جنگل‌های سرسبز با درصد بالایی از بارش باران، به جنگل‌های دو هزار در روستای جنت رودبار رامسر شهره هستند. جنگل‌های رامسر بین دریا و مناطق كوهستانی واقع شده‌اند. جاده‌های روستایی و جنگلی زیبا به همراه عوامل طبیعی و منطقه‌ای متعدد، این جنگل‌ها را به یكی از زیباترین جاهای دیدنی در رامسر و حتی ایران تبدیل كرده‌اند.

جنگل‌های رامسر محوطه تفریحی شگفت‌انگیزی برای گذران اوقات خوش شما همراه با دوستان و خانواده هستند. جنگ ابر و فیلبند هم هرچند در محدوده جنگل‌های رامسر قرار ندارند، اما از آن زیبایی‌هایی هستند كه دیدنش را نباید از دست داد.

مكان های دیدنی رامسر - جنگل های رامسر

۴-جای دیدنی در رامسر: آبشار ایج

آبشار ایج كه به آبشار ده‌قلو نیز شهرت دارد، از جاذبه‌های طبیعی مهم رامسر و یكی از زیباترین آبشار های ایران به شمار می‌آید. این آبشار جریان دائمی آب خود را از ذوب شدن برف‌های كوه خشم چال در ارتفاعات اشكِوَر علیا تأمین می‌كند و سپس چندین آبشار دیگر را تشكیل می‌دهد.

آب این آبشار درنهایت به عمق دره اشكور علیا می‌ریزد. آب آبشار همراه با حفره‌های غارمانند در دل صخره‌های پشت آن، از مهم‌ترین جاذبه‌های آبشار ایج هستند. می‌توانید از نزدیكی آبشار ایج، یخچال‌های دائمی و طبیعی كوه‌های چشمه چال را نیز مشاهده كنید و به تماشای پوشش سرسبز گیاهی در همین حوالی بپردازید.

آبشار ایج از جاهای دیدنی رامسر

۵- مكان های دیدنی رامسر: چشمه‌های آب گرم رامسر

چشمه‌های آب گرم رامسر از مجموعه‌ای از چشمه‌های گازدار و حاوی املاح معدنی نظیر سولفور تشكیل شده‌اند و در مناطقی از رامسر نظیر جواهرده، كتالم و سادات‌محله به چشم می‌خورند.

با افزایش تعداد هتل‌ها، ساختمان‌های شهری و اقامتگاه‌های اختصاصی، استخرهای شنا و حمام‌هایی با منبع آب طبیعی چشمه‌ها به‌منظور تأمین نیازهای گردشگران در رامسر ساخته شدند. برخی از این چشمه‌ها همچنان شكل و شمایل خزینه مانند خود را حفظ كرده‌اند، اما چشمه تأمین‌كننده آب گرم هتل رامسر مدرن‌تر از سایرین است.

شما می‌توانید لذت شنا كردن در آبی داغ با دمای حداكثر ۴۲ درجه سانتی‌گراد را در این چشمه‌های طبیعی تجربه كنید.

چشمه های آب گرم سادات محله رامسر

۶- مناطق دیدنی رامسر: كوه‌های دیلمان و لاهیجان

این كوه‌ها از شرق به غرب امتداد داشته و نقش مرزهای طبیعی استان‌های گیلان، مازندران و زنجان را ایفا می‌كنند. خشم چال یكی از قله‌های موجود در این منطقه است كه ارتفاع آن به بیش از ۴۵۰۰ متر می‌رسد و همواره با برف و یخ پوشیده شده است. آبشار ایج نیز در دامنه شمالی این كوه قرار دارد و یكی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر است.

۷-جاهای تفریحی رامسر: آبشار ازارك

آبشار ازارك، به‌عنوان یكی دیگر از مكان‌های دیدنی رامسر، در منطقه سنگ‌پشت واقع شده است. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، می‌توانید یكی از بهترین سفرهای خود به دل طبیعت را با رفتن به آبشار ازارك تجربه كنید.

آب آبشار ازارك از بارش فراوان برف و باران در ارتفاعات این مناطق تأمین می‌شود و به دلیل فراوانی بارش، طبیعت اطراف آبشار نیز سرسبز و متنوع است. آب آبشار ازارك پس از سرچشمه گرفتن از كوه‌های رشته‌كوه البرز، به دریای مازندران سرازیر می‌شود.

 

آبشار ازارك از جاهای دیدنی رامسر

۸- روستاهای دیدنی اطراف رامسر: روستای جواهرده

روستای جواهرده مثل ماسال از آن مناطق معروف است در ۲۷ كیلومتری شهر رامسر و در منطقه روستایی سخت‌سر واقع شده و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از رشته‌كوه‌های البرز قرار دارد. جواهرده یكی از جاذبه‌های دیدنی رامسر برای تماشای زندگی ساده و بی‌آلایش مردمان روستایی است.

مسیر پرپیچ‌وخم جاده جواهرده، شما را به دل اقیانوسی از ابر می‌برد. ابرها در این منطقه حتی تا درون خانه و كسب‌وكار مردم روستایی به‌پیش می‌روند. ازآنجایی‌كه جواهرده در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد، آب‌وهوای آن خنك بوده و معمولاً بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد در فصل بهار و تابستان است. جواهرده به شما فرصت خوبی برای عكاسی، جنگل نوردی و برپایی بساط پیك‌نیك در طبیعت می‌دهد.

روستای جواهرده رامسر

۹- جاهای تفریحی رامسر: تله‌كابین رامسر

مجموعه تفریحی تله‌كابین رامسر در سال ۱۳۸۳ با هدف بالا بردن شمار گردشگران این شهر و بهبود تجربه گردشگران و مسافران از طبیعت زیبا و جنگل‌های كوهستانی این ناحیه ساخته شد. این مجموعه تفریحی تنها به تله‌كابین خلاصه نشده و شامل تفریحات دیگری چون زیپ‌لاین، جت اسكی، پیست كارتینگ، زمین بازی پینت بال، شهربازی، رستوران و كافی‌شاپ نیز می‌شود.

تله كابین رامسر از دیدنی های رامسر

تله‌كابین رامسر از یك‌طرف با كوه و جنگل پیوند خورده و از طرفی دیگر مشرف به دریا است. وقتی‌كه سوار تله‌كابین می‌شوید و به پایین نگاه می‌كنید، تمام شهر رامسر همراه با منظره‌ای زیبا از دریا در زیر پای شما قرار دارد. مسیر تله‌كابین رامسر حدود ۲۰۰۰ متر طول دارد و در مدت ۱۲ دقیقه شما را به ایستگاه بالا در دل جنگل‌های كوهستانی می‌برد. ظرفیت هر كابین ۴ نفر است و در صورت تمایل، از شما در ایستگاه پایینی یك عكس یادگاری نیز گرفته می‌شود.

ایستگاه بالایی كه به ایستگاه بام معروف است، فرصت مناسبی برای قدم زدن در دل جنگل‌های سرسبز شمال ایران محسوب می‌شود. در این ایستگاه چند رستوران، كافه، مغازه، سرویس بهداشتی و همچنین بامی برای تماشای شهر رامسر و جنگل‌های اطراف از بالا وجود دارد.

۱۰- مناطق تفریحی رامسر: پل معلق رامسر

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه عاشق رفتن به دل طبیعت از ارتفاعات بالا هستند، پل معلق رامسر در كنار خطوط زیپ‌لاین در تله‌كابین این شهر، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد. گام برداشتن روی پلی چوبی و معلق در هوا در نگاه اول كمی ترسناك به نظر می‌رسد، اما وقتی‌كه همراه با تجهیزات ایمنی چند قدم بر روی آن می‌گذارید، آن‌چنان محو در زیبایی طبیعت می‌شوید كه بازگرداندن شما از روی این پل سخت می‌شود.

پل معلق از جاهای دیدنی رامسر

شما برای رسیدن به این پل معلق همراه با زیپ‌لاین، باید سوار بر تله‌كابین رامسر شده و پس از پیاده شدن در ایستگاه بام، خود را به مجموعه پارك جنگلی هزارپله برسانید.

۱۱- جاذبه های دیدنی رامسر: كاخ رامسر

از دیگر جاذبه های دیدنی رامسر می‌توان به كاخ‌موزه رامسر اشاره كرد. عمده مسافرانی كه راهی شمال ایران و به ‌طور مشخص شهر رامسر می‌شوند، كمتر توجهی به جاذبه‌های تاریخی و بناهای مشهور این شهر می‌كنند؛ اما رامسر مانند گیسوم به‌عنوان یكی از شهرهای محبوب در میان خاندان پهلوی اول و دوم، پر از بناهای تاریخی و دیدنی است.

كاخ رامسر یكی از مواردی است كه در سال ۱۳۱۶ به دست رضاشاه پهلوی ساخته شده است. رضاشاه تنها چند بار از این كاخ دیدن كرد و ۴ سال پس از افتتاح آن به جزیره موریس تبعید شد.

كاخ رامسر از جاذبه های رامسر

عمارت موجود در این مجموعه مستطیلی شكل است و یك تالار مركزی همراه با ۲ اتاق بزرگ همراه با در و پنجره‌های چوبی دارد. كاخ‌موزه رامسر نیز پر از آثار هنری و تابلوهای نقاشی متعدد همراه با وسایل آنتیك و درجه‌یك است. در این كاخ درختكاری‌های منحصربه‌فردی یافت می‌شود. حدود ۲۱۰۰ اصله درخت شامل مركبات، كیوی، كاج، سرو و نخل در این كاخ كاشته شده است. نكته شگفت‌انگیز این كاخ، نگهداری ماهی‌های خاویاری در استخر آن است.

كاخ‌موزه رامسر صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ پذیرای گردشگران مشتاق است.

۱۲- دیدنی های شهر رامسر: سد میجران

دریای سد میجران در جنوب شرقی رامسر واقع شده و ۲۰ كیلومتر از آن فاصله دارد. سد خاكی میجران در مسیر رود نسارود ساخته شده و منطقه زیبایی را خلق كرده است. تأسیس سد میجران در بین دالخانی و اربه كله باعث شكل‌گیری یك دریاچه زیبا در دل جنگل‌های انبوه رامسر شده است. سد میجران از شمال آن تا قلعه ماركوه، تنها ۵ كیلومتر فاصله دارد.

سد میجران از جاهای دیدنی رامسر

سد میجران در سال ۱۳۸۲ و با هدف تأمین آب كشاورزی ۱۵۰۰ هكتار زمین و استفاده مردم شهرهای رامسر، سادات شهر و كتالم ساخته شد. دریاچه این سد ۱.۸ كیلومتر طول داشته و مساحت آن به ۴۶ هكتار می‌رسد. این دریاچه محیطی بكر و خوش آب‌وهوا دارد. شما هم می‌توانید همراه با دوستان و خانواده از محیط اطراف این دریاچه دیدن كنید و به طبیعت‌گردی و ماهیگیری در آن بپردازید.

۱۳- طبیعت رامسر: غار لوكا

غار یاغی لوكا با قرارگیری در شمال غربی رامسر، یكی از غارهای تماشایی ایران است كه در محل قلعه‌ای قدیمی قرار دارد. یاغی لوكا در زبان محلی به معنای «سوراخ راهزنان» است و به گفته محلی‌ها، این غار راهی مخفی برای خروج آشوبگران و راهزنان از داخل قلعه به بیرون بوده است. مردم محلی داستان‌های فراوانی درباره این غار برای تعریف كردن دارند؛ پس شما هم به یاغی لوكا بیایید و غرق در داستان‌های آن‌ها شوید.

۱۴- جنگل دیدنی رامسر: جنگل دالخانی

جنگل دالخانی، موسوم به دالان بهشت، جنگلی كوهستانی در حوالی رامسر است. دالخانی تنها ۳۰ كیلومتر با رامسر فاصله دارد و شما می‌توانید به‌راحتی راهی آن شده و از ییلاقات سرسبز اطراف لذت ببرید. ازآنجایی‌كه جنگل دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، یكی از بكرترین جنگل‌های شمال ایران محسوب می‌شود.

جنگل دالخانی از جاهای دیدنی رامسر

این جنگل در تمام طول سال هوای مطبوعی دارد و خبری از تابستان شرجی آزاردهنده در آن نیست. صبح زود عازم این جنگل شوید و قبل از تاریكی هوا، كوله‌بار خود برای بازگشت به رامسر را جمع كنید.

۱۵- مكان های دیدنی رامسر: روستای جنت رودبار

حالا كه صحبت از جنگل دالخانی شد، بد نیست تا اشاره‌ای هم به روستای زیبا و سرسبز جنت رودبار كنیم. این دهستان در مسیر جنگل انبوه دالخانی قرار دارد و با داشتن روستاهای متعدد، شما را حیرت‌زده می‌كند. مركز دهستان جنت رودبار، روستایی به همین نام است و از مهم‌ترین مكان‌های دیدنی رامسر به شمار می‌آید. این روستا در میانه دو كوه و در كنار رودخانه‌ای واقع شده كه آب آن از چشمه‌های كوه لپاسر و گیاش سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه پس از پیوستن به رود چالكرود به دریای مازندران می‌ریزد.

روستای جنت رودبار از دیدنی های رامسر

دهستان جنت رودبار تنها به خانه‌های زیبای آن محدود نمی‌شود و شما می‌توانید در طول سفر خود به این منطقه از آبشارهای بسیار زیبایی نظیر سیاسرت، ریش بزار، هیسیان، خشكا، چاردر، ازارك و آبشار حسینیه دیدن كنید.

اكراسر، نمكدره، چاك، ایزكی، چرته و جیرود نام ییلاقات زیبا و سرسبز اطراف دهستان جنت رودبار است. این ییلاقات در ایام بهار و تابستان از گردشگران فراوانی از سراسر كشور میزبانی می‌كنند. شما هم می‌توانید از این ییلاقات تماشایی دیدن كنید و اگر كمی خوش‌شانس باشید، در روزهای مه‌آلود، مه غلیظ را حتی تا جلوی پای خود تجربه كنید.

۱۶- مركز خرید آرامش از دیدنیهای رامسر

اگر به دنبال یك مركز خرید مجلل در قلب رامسر هستید، گزینه پیشنهادی ما به شما مركز خرید آرامش است. این مركز خرید تجربه‌ای متفاوت از خرید و گردش در رامسر برای شما خواهد بود. مركز خرید آرامش میزبان ۱۵۰ واحد تجاری مختلف است و كالاهای گوناگونی چون پوشاك آقایان و بانوان، كیف و كفش، زیورآلات و اكسسوری و عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی را عرضه می‌كند. در این مركز خرید امكانات رفاهی چون بانك، هایپرماركت، محوطه بازی كودكان، سینما و كافه وجود دارد و محیط جذابی برای خرید و گردش شما محسوب می‌شود.

مركز خرید آرامش از جاهای دیدنی رامسر

۱۷- مكان های گردشگری رامسر: موزه مردم‌شناسی رامسر

موزه مردم‌شناسی رامسر در سال ۱۳۸۹ با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور كار خود را آغاز كرد. این موزه كه به بخش خصوصی و یك موسسه فرهنگی تعلق دارد، میزبان آثاری از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی است كه در طی ۳۰ سال (از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰) جمع‌آوری شده‌اند.

موزه مردم شناسی از مكان های دیدنی رامسر

در بخشی از این موزه، ابزار و ادوات متعلق به مردم بومی منطقه به نمایش گذاشته شده است. این وسایل عمدتاً متعلق به سه استان مازندران، گیلان و گلستان هستند. موزه مردم‌شناسی رامسر می‌تواند برای بچه‌ها به‌منظور آشنایی بیشتر با اقوام ایرانی جذاب باشد.

۱۸- مكان دیدنی رامسر: گرسماسر

گرسماسر را می‌توان یكی از زیباترین نقاط رامسر نامید. این منطقه مثل كلاردشت حتی در فصل تابستان نیز هوای بسیار خنكی دارد. ییلاق گرسماسر با دشت‌های زیبا، كوه‌های مرتفع و چشمه‌های خنك، منطقه‌ای متفاوت در شهر رامسر است. قلعه دزكول یكی دیگر از دیدنی‌های گرسماسر است و شما می‌توانید از بالای آن تمام رامسر و تنكابن را تماشا كنید. رستم سر، تله بن، راه كنار، مسجد آبجی و فولاد چشمه از دیگر جاذبه‌های گرسماسر هستند.

گرسماسر از دیدنی های رامسر

روستای گرسماسر نام خود را از قلعه‌ای با عنوان «گرزمان‌سر» به معنی «مكانی در بالای بهشت» گرفته است. چنین نامی از موقعیت طبیعی محل استقرار قلعه برداشت شده و به‌مرورزمان به گرسماسر تغییر یافته است. برای رفتن به این روستا، از جاده تنكابن به رامسر وارد جاده هریس شوید و مسیر خود به‌طرف كوه‌های بلند را به مدت یك تا دو ساعت در پیش بگیرید.